Možná vám to přijde jako banální dotaz, ale potřeboval bych poradit, jak přivázat Panenku (ST 1100 Pan European) na káru... Tedy, jak a kde chytit kurty, abych to za těch 2000 km někde neztratil.
Informací jsem našel mrak, ale protože to bude naše premiéra, kdy já povezu jí a ne ona mě (kombinace na prd, ale nějak jí tam potřebuji v zimě dostat), chtěl bych radu od někoho, kdo jí už převážel a ví, kde chytit a jak, abych ji neztratil a nezdrapal jak batužek moje záda
Díky moc za plodně rady, DUDUK
Než vyjedeš, podívej se do zrcátka, na které popruhy vidíš a jak je nakloněná, můžeš to pak během jízdy rychle zkontrolovat pro klid duše.
Ještě jedna rada, pokud to vezeš teď a na otevřeném vozíku, od auta ti na tu motorku nalétá 10* víc soli, než kdybys jel po ose. Pokud to chceš ochránit, zkus na to hodit igelit nebo něco v tom stylu, nejlepší řešení je samozřejmě dodávka...
1 reakcí na tento příspěvek Vázání motorky pro transport
duduk píše: Díky za rychlou odpověď!! Víceméně jsi mi potvrdil moje myšlenky, takže jsem v klidu. S dodávkou máš pravdu, ale bohužel jsem nesehnal - na termín nemá nikdo volnou a 15-20t v půjčovně se mi nechce dávat -, po ose by to znamenalo po dálnici (horské pasy bývají zavřené), což je neskutečná nuda a ani jí to nemohu udělat. Dálnici ještě nezná a mohla by z toho být divoká Každopádně jsem se jí věnoval, namazal celou pěkně proti vodě a soli a dostane kabátek ze strečky, aby byla zasolená co nejméně.
Jj, něčím to zakrýt je dobré, když jsem poprvé vezl motorku v zimě, vůbec jsem na to nemyslel, a tak mi zrezly kotouče, že jsem měl problém s ní na jaře hnout.
Teď to zrovna vypadá, že je celkem sucho, tak mi drž palce, ať moc soli nepochytám .
1 reakcí na tento příspěvek Vázání motorky pro transport
duduk píše: Jj, je mi to jasné, proto nechci dávat plachtu, ale strečku, ať to neplandá. Jinak mě Dreamer inspiroval - jak psal, ať držím palce, aby nepochytal moc soli - tak jsem skočil na motorku a prvních letošních 100km mám Krátká hodinová vyjížďka, ale i ta se počítá
Dobře jsi udělal, dnes bylo úžasně. Bál jsem se, že po skvělém lednu bude trochu chladnější únor, ale pokud bude tak krásně jako dnes, budu nadšenej .
Takhle jsme to vezli na jih Francie. Pan European je podobný BMW RT, které je vlevo. Vpředu byly motorky kurtované přes brejle a krk rámu jednou kurtou, která pak procházela vnitřkem kapotáže. Vzadu dvě kurty po stranách hlavně na zajištění stability. A zařazená jednička a ještě jsem stáhl páčku přední brzdy k řídítku elektropáskou. Motorky se během těch 3,5 tisíce km, co strávily na vozíku, ani nehnuly.
Můžu se zeptat, kam se chystáš? Pro inspiraci - chtěl bych taky někam vyrazit ještě než u nás začne motosezóna...
Zarazena rychlost je zbytecna, stejne tak jako stazena brzda.
Predpokladam, ze to povezes na voziku s koleji.
Proc 4 kurty? Dve na predku, kdyz jedna prdne, tak na 3 motorka bude stale stat. A proc dve na zadek?
To same jako s predkem a navic diky nim se ti v pripade nehody, motorka nepodiva do kufru auta.
1 reakcí na tento příspěvek Vázání motorky pro transport
1 reakcí na tento příspěvek Vázání motorky pro transport
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vázání motorky pro transport
miki83 píše: Nejvíc se mi osvědčilo dávat to rovně na oj. Nezabere to víc než deset patnáct minut a drží to jako přibitý. Stačilo by to prikurtovat jen v předu, ale pro jistotu to kurtuju i vzadu. Vozím tak všechny moto a žádný problém.
Bacha na to tahání kurtů přes stranu vozíku, ty stěny na to nejsou dělané a mají problém ten nápor ustát. Když jsem to tak vázal, dost se mi to prohýbalo, obzvlášť na nerovnostech (samozřejmě, každá stěna je jiná), i pro případ malé nehody bych tomu naprosto nedůvěřoval. Nejlepší je dodělat k vozíku oka do podlahy.
duduk> Bezva plán, užijte si to tam .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vázání motorky pro transport
Mr.Dreamer píše: Bacha na to tahání kurtů přes stranu vozíku, ty stěny na to nejsou dělané a mají problém ten nápor ustát. Když jsem to tak vázal, dost se mi to prohýbalo, obzvlášť na nerovnostech (samozřejmě, každá stěna je jiná), i pro případ malé nehody bych tomu naprosto nedůvěřoval. Nejlepší je dodělat k vozíku oka do podlahy.
duduk> Bezva plán, užijte si to tam .
Zatím žádný problém nebyl. Pokud by ale byla nehoda, je asi úplně jedno jak je to prikurtovany ale jak bude velká nehoda. Jestli jen stouchanec nebo pořádná prda a navíc třeba ze strany. Tam by to asi byl průšvih, jinak v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek Vázání motorky pro transport
cmiral píše: Oka do podlahy jsou samozřejmost, stojí pár korun v kdejakém hobbymarketu kde mají i díly na přívěsy
Jen je potreba si dat pozor aby byly svarene, bohuzel zakladni oka na Agadosech svarene nejsou a spadla mi crosska z voziku za jizdy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vázání motorky pro transport
miki83 píše: Zatím žádný problém nebyl. Pokud by ale byla nehoda, je asi úplně jedno jak je to prikurtovany ale jak bude velká nehoda. Jestli jen stouchanec nebo pořádná prda a navíc třeba ze strany. Tam by to asi byl průšvih, jinak v pohodě.
Tvuj zpusob privazani nevydrzi ani ten stouchanec.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vázání motorky pro transport
cuir píše: Tvuj zpusob privazani nevydrzi ani ten stouchanec.
Asi vlastní zkušenost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vázání motorky pro transport
miki83 píše: Asi vlastní zkušenost.
Zrovna cuir je mechoš a motorek se navozil asi hodně, já zase kromě více než stovky cest na okruh často pomáhal lidem, kteří se vymleli, vázat stroje v různých stádiích rozkladu. Vázání není žádná věda, ale stejně tak rozhodně lze udělat chyby a to, co jsi ukázal, bych jako příklad správného postupu rozhodně nikomu nedával.
Mr.Dreamer píše: Zrovna cuir je mechoš a motorek se navozil asi hodně, já zase kromě více než stovky cest na okruh často pomáhal lidem, kteří se vymleli, vázat stroje v různých stádiích rozkladu. Vázání není žádná věda, ale stejně tak rozhodně lze udělat chyby a to, co jsi ukázal, bych jako příklad správného postupu rozhodně nikomu nedával.
Vždyť já nikomu nenadavam a nic nevnucuju. Jen jsem říkal resp. dal foto jak to vozím já, protože jinou možnost nemám.
Dělám to takhle několik let a zatím jsem neměl problém. Tak si toho nevsimejte a dělejte to jinak. Nikoho tím neurazim, já se taky neurazim.
miki83 píše: Asi vlastní zkušenost.
presne... a poradim ti jednu vec... ono nemusi clvek hned kupovat drahe koleje a fixy na motorku. Pred lety jsem spokojenej pouzival kotvu do betonu na dreveny sloupy. Prisrouboval jsem ji do cela voziku a to hodne pomohlo. Protoze predni kolo bylo fixovane proti podmesknuti. A to je hodne dulezite.
jiz jsem to tady na fotum kdysi daval... Do toho U cka das prendi kolo a pak to prikurtujes a jak bylo psane, lepsi do oka nez pres bocnice... a take je lepsi motorku vazat smerem dopredu aby ty kurty tahly nez takto do boku.
Ja te nechtel nijak napadat ani urazet. Jen proste pisu postrehy z vasntich zkusenosti.
Ta zatim.
2 reakcí na tento příspěvek Vázání motorky pro transport
FJRPEPA píše: Co si pamatuju, když jsem jezdil enduro, tak ostatní kluci používali takzvaný blok a nebo rozpěru přední vidlice, aby při kurtování nemohla propružit, sice nevím jaký přesný důvod to má. Ale vzhledem k tomu, že se to vyrábí a prodává, třeba ACERBIS a doporučuje používat, tak to zřejmě nějaký smysl má. Někde jsem četl, že to je kvůli poškození tlumení.
Jj, to používáme pro endura a krosky, ale pouze pro ty, protože tam máš vysoká blatník (a je tak možné tam tu vzpěru dát) plus bys kvůli vysokým zdvihům musel tu motorku dost stahovat. Pro velkého cesťáka je vzpěra nesmysl.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda st pan european 1100 rok výro... Honda ST 1100 Pan European | majo626 | 9 | 8.5.2024 v 12:46 fuchsotik |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Zhasínání motoru po zahřátí Honda ST 1100 Pan European | bikerpuma | 9 | 31.5.2023 v 11:19 ilicc |
Rozměr pneumatik Honda ST 1100 Pan European | aron1100 | 9 | 17.11.2020 v 18:19 Michi.RR |
dotaz Honda ST 1100 Pan European | peepeee | 7 | 3.11.2020 v 13:37 Fishbonne |