AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Já mám v hřídeli za filcem ze silonu vytočený a do hřídele zalisovaný bazmek ala toto:
https://www.moto-ust...zi.asp?klic_ma=12501
Jen to je lehce do konusu, aby to po obvodu těsnilo a malinko tenčí než mají oni, aby se tam před to vešel i slabší filc,
ale jde i toto a na ten filc se vykašlat. Jen to mají v Motoústí dost odfláknutý a nesedí to někdy do hřídele (Jako všechno).
Jsou to vlastně dva kroužky a uvnitř odsoustružen prostor pro "O" kroužek.
Musí to jít s lehkým přesahem nalisovat.
Protože se olej žene i kolem drážkování, nesmí se zapomenout i na tohle těsnění pod řetězkolo:
https://www.moto-ust...zi.asp?klic_ma=11787
pokud to sedne, celkem to těsní a nevýhodou je, že musíš začít mazat řetěz
Jsou i sofistikovanější řešení, jedno jsem okopčil od kolegy Holdase:
https://ariocarpus.r...CZ_455/#P6240453.jpg
A taky to funguje. Jen je to víc hraní.
Pro řadičku na soustruhu do hřídele lze udělat další drážku a dát ještě jedno těsnění,
ale někdy to už drhne a po vrácení prožina nakopávačku nevystrčí, aby řadila,
takže to sice neteče, ale zpočátku, než si to sedne ani neřadí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dostal za úkol vyřešit a namalovat podpěry předlohy na koksovně.
Páč ta je ve spádu a těch sedel tam bylo přes sedmdesát, řešil to za pomoci rovnice dvou přímek...takže měl dvaasedmdesát podpěr, co kus, to originál.
Kdo to bude dělat?!
V praxi se postupuje tak, že se udělá těch podpěr tak pět stejných a do tohu spádu se to doladí při montáži podložkama.
Verdome, takhle řeší problém opravdový konstruktér, kerý ví, o co de, jak se to bude montovat a jak to má spolehlivě fungovat, zatímco to těsnění tyčky a kolečka vymýšlel opravdový "inžinýr" .
Někdy se skutečně prosadí řešení, které má všechny znaky sabotáže.
Nebyl čas, vymýšlet hovadiny a ze všech vozidel chcal olej a když přestal, tak to bylo proto,
že tam už žádný nebyl.
Pak nastoupili ižinýři a pravda, pár pokrokových věcí panelka má, to bych křivdil,
ale sebrali spojkové tyčce kejvačky filc a dosadili kolečka s "O" kroučkem, sebrali i jedno ložisko na klice,
nahradili labyrint guferem, vyměnili bronzová futra v šavlích za hliníková
namísto dvojklíče řezali úběžnou stranu obložení pakny, aby to trochu brzdilo a tak by to vykrádali pořád,
kdyby bylo co a namísto technických řešení a vylepšení prznili ta původní.
Spojkovou tyčku jsem se jednou namísto filcu nebo "O" kroužku pokoušel dotěsnit labyrintem.
Měl jsem natěsno zalisovaný teflonový váleček, který měl uvnitř zápichy asi 1mm široké a hluboké.
Ale je tu problém, origo tyčka má velkou vůli a "mele" sebou v tom hřídeli a labyrint podrbe.
Nová tyčka z Motoústí je navíc tak měkká, že jí podrbe i ten filc, bo jí dělají asi z automatovky.
Ale po použití nakulato přebroušené kalené tyčky s vymezenou vůlí, to tak nějak taky fungovalo,
ale vytočit na soustruhu ten labyrint byla celkem pakárna.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ráno dříve než s autem, jsem asi půl hodiny lítal s frézou.
Ani se nechce věřit, že to bylo v sobotu na motorku....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V létě jsem tam lítal po okolí a kopce slušný, ze sedla nahoru na Rejvíz a přes Zlatý hory, Vrbno a Karlovu Studánku zpátky na Losiny to byla pecka.
https://verdom.rajce...iky/#16_P1150248.jpg
Jen trochu kazili dojem Poláci na motosilničních "speciálech" letící občas v protisměru.
A co se plechovek týká, jezdím na Vraníkách s kamínkama a neznám tady do kopců lepší gumu v poměru cena/výkon.
Chytá se i na ledu, jen holt dost hučí díky těm špalkům, ale stačí si dát hlasitěji rádio a je to ok.
Béďa17 píše: Bimbam> Myslím,že to bylo tím těžkým motorem.Když mne jazyk zastavil,tak šlo většinou couvnout,ale stodváca jak si sedla na spodek,tak už se většinou nehla.Ale každý máme trochu jiné zkušenosti.
Tak já mám se 120 stejné zkušenosti jako ty. Ve chvíli, kdy bylo sněhu po břicho, už nešlo ani tam, ani zpět.
Bimbam píše: Přitom felda má nižší světlost než stodvacítka, ne teda o moc, ale nějaký centimetr to dá. Nemám to teda změřený, ale pod stodvacítku vlezu zatímco pod feldu ne ( když teda stojí normálně na zemi, bez pomoci heverů nebo nájezdů.
Tak to máš dobré, to já už opět nevlezu ani pod jedno
Poláků je tam všeobecně dost.. holt ta naše strana hor je otevřena spíš do Polska než do Česka... Když jsme byly mali/mladí skoro nikoho tam člověk nepotkal, ani na horách na proflaklych místech, jako je např. stezka kolem opavice na Praded... Akorát v zimě na sjezdovkach bývalo dost lidí.. Hodně se toho změnilo, asi tak jak všude..
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nějaké Jawky od RVM https://motos.merca...com.ar/jawa/jawa-rvm
Naposledy editováno 05.02.2020 22:12:05
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já ho koupil, ale protože svařovat neumím a bylo na něm hlavně to svařování a vyvařování, tak jsem ho doplnil chybějícími díly a raději v tichosti poslal dál. Sice jsem ho protáhl STK, ale řeči o korozi technici měli ....prodal jsem ho už koncem léta , za 30 tisíc korun , zájemců bylo několik. Ten první ho vzal a potom mi říkal, že čekal lepší stav. Jenže za ty peníze nemohl chtít nic perfektního. S tím tvým zeleným se to nedá srovnávat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ten Rapid měl i velice pěkný interiér-byl jako nový.
Naposledy editováno 06.02.2020 17:11:37
https://www.bejvaval...lanky.php?detail=974
Laurin s Klementem nebyli žádný ořezávátka.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |