Budget na motorku som si dal okolo 3000€ (~76tisic kč) (oblečenie a prípadný servis do toho nerátam)
Zatial som naklonený k Hornetovi (ročník 2007 a vyssie), inzeraty pozerám už dlhšie a často sa lisia - od napr. motorky za 2700€ so 25tisic km az po motorku za 3500€ s 50tisic km a rôznymi doplnkami (bez abs).
Nenašiel som v ponukách nejaký rozumný priemer toho, čo sa oplatí a čo už je prestrelená cena, lebo raz tak raz tak ponúkaju
Viem, že najviac záleží na osobnej prehliadke, ale chcel by som vedieť čo môže byť reálne a čomu už asi neveriť v take cenovej kategorii (ak sa to vôbec dá takto zovšeobecniť). Netúžim po stočených kilometroch, ale pozerám sa aj na to či by som ju vedel neskôr predať so 70tisic+ km (viem ako ľudia pozerajú na najazdené km).
Prípadne či sa oplatí priplatiť a mohol by som mať niečo citeľne lepšie, prípadne ubrať na cene a vziať na začiatok niečo staršie/iné?
Ďakujem a budem rád za každý váš názor!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
SuperSic58 píše: já myslel spíš světový SBK, tam sem ženskou zatim neviděl
Jo jako na minibiku je rostlej chlap dnes už na každý motorce, pokud nepočítáme nějaký goldwingy nebo mastodonty typu GS atd), tk se to prostě dnes dělá, je to pro japončíky a zakrslý taliány. Stačí kouknout na Jindrový videa na youtube, skoro na všem tam vypadá, jak kdyby vykrad hračkářství
A jede nejede, nepsal sem nikde o maximálních výkonech ale o krouťáku odspodu, kde dvouvál vyrazí hned odspodu ale 4vál musíš rozmotat, aby to mělo švuňk za plynem, rozumíme si už doufám
Kdyz budou mit stejnej objem, tak to bude zhruba podobny... staci se podivat do grafu jaky maj ty motory hodnoty kroutaku ve stejnejch otackach... ale to uz se tu resilo mockrat, jen to majitelum hustekrutejch dvouvalcu moc nejde pod nos (btw mam 3 dvouvalce, 1000, 1000, 750 aby to nevypadalo, ze jsem zaujatej )
Mt07 je mrnava motorka i v dnesnich meritkach...
Naposledy editováno 10.02.2020 22:47:04
Nicméně mi příjde, že na současných elektronikou vyladěných/otupených motorkách se ten pocitovej rozdíl v chování 2V a 4V motoru tak nějak pomalu ztrácí.
Naposledy editováno 11.02.2020 07:06:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
assassin píše: Kdyz budou mit stejnej objem, tak to bude zhruba podobny... staci se podivat do grafu jaky maj ty motory hodnoty kroutaku ve stejnejch otackach... ale to uz se tu resilo mockrat, jen to majitelum hustekrutejch dvouvalcu moc nejde pod nos (btw mam 3 dvouvalce, 1000, 1000, 750 aby to nevypadalo, ze jsem zaujatej )
Mt07 je mrnava motorka i v dnesnich meritkach...
Jawa 350 byla tehdá "velká mašina" a nikdy nikdo neřikal, že je mu malá Je to jen jakési zažité dogma, že motorka s objemem nad půllitr musí bejt velkej čtvrttunovej autobus.. Váha pod 180kg s plnou nádrží je deviza na 7stovku a v tomhle ji překonávaj jen jednoválce jako KTM Duke 690 nebo Huska Vitpilen. Na druhou stranu jsou i menší motorky, třeba největší konkurent Kawa Z 650, byť je těžší... Viděls někdy na vlastní oči zblízka MotoGP speciál? Ten je ještě menší když sundá kapoty.. Důležitá je ergonomie, ne vnější rozměry. Jo pokud je někdo nějakej hromotluk typu 2m a 130kg, tk tomu už nezbyde, než osedlat nějakej obr cruiser nebo jinej křižník.
A co se týče toho průběhu výkonu a krouťáku, že je to prakticky stejný, jak tvrdí i Koudy01, tk s tim nemůžu souhlasit, je to diametrálně jiný a umocňujou to i kratší kvalty na dvouválci a porovnávali jsem to v reálu s různejma motorkama jako bandit 600, hornet 600, cbr 600f, třeba ustálená rychlost 60km/h, 4. kvalt, otočíš heftem a 07ka vypálí zatimco ty 4válce se pomalu rozmotávaj, než chytnou dech. Koukám teď na testy na Motorradu a 07 dokonce o něco lepší elasticita z 60 na 100 než XJR 1300, tomu se mi nechce věřit Kámoš zrovna pořídil XJR, tk to v sezóně pak musíme testnout to porovnání..
1 reakcí na tento příspěvek Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
Mgp special jsem videl - a taky jsem videl zblizka mgp jezdce
Ad mt07 uz toho bylo napsano dost, akorat bysme se hadali... jen mi prijde, ze ody na mt07 z ust majitelu se podoboji tomu co o svých strojich rikaji majitele encecek
Ad hmotnost - dost podobne je na tom treba triumph 675r - jen ma temer dvojnasobny vykon z te temer sedmistovky ...
Naposledy editováno 11.02.2020 23:40:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
Ale uznávám, že kdo nejede 300, není motorkář (aspoň podle internetu).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
Naposledy editováno 11.02.2020 23:42:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
Naposledy editováno 12.02.2020 00:31:25
"Akorát se na tom pohodlně jede"
Naposledy editováno 12.02.2020 07:10:08
jěště bych doplnil takovou svoji drobnou poznámku k tomu co jede a nejede ve spodku :) neviděl jsem 2V, kterej by dokázal jet na 5ku nebo 6ku cca. 50km/hod., to můj 4válec co by neměl jet se sbírá docela slušně :D osobní zkušenost je taková, že na 2V musíš jet taky o 2kvalty dolů aby jsi mohl jezdit v takovém režimu jako na 4V, hlavně všechny 2V co jsem jel a bylo jich docela dost podle mě tak, jsem nezažil ani jednoho co by dokázal dobře fungovat pod 3,5tis ot. Jinak 2V Ti dává takovej ten pocit síly, jakože fakt jede ( od 7 tis dost vyrovnaný)....ale 4V Ti dá nahoře něco co žádnej 2V prostě nemá a to i když to vezmu průřezem jakýmkoliv obsahem. Proč 2V ve WSBK mají jiný obsah a stejný výkon a stejně ani tak nejedou, musí prostě ten rozdíl dohánět obsahem to je jedinej recept jak dohnat 4Válce :)
1 reakcí na tento příspěvek Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
Ale jinak si už asi desáté, kdo tu píše, že 4V toho pobere na různý kvalty daleko víc a to už od lehce zvýšenýho volnoběhu než 2V. Což je do začátku fajn, že jo.
Ukázkovým příkladem toho, jak je 4 válec blbuvzdornější na ovládání je např. průjezd série horských vraceček turistickým tempem - viz kecy tu v čase videa od 18:09:
Naposledy editováno 12.02.2020 08:14:00
Inak Assassin má pravdu, ten krútiaci moment je približne rovnaký, ale ak niekto chce motor s optimálnym výkonom v istých otáčkach, dá sa o nejaké drobné zvýšiť. Plus prevod tiež hrá svoju rolu.
EDIT: Napríklad tu je vidieť, že medzi CB 650F (4 valce) a ER-6 (2) je rozdiel v krútiacom momente neveľký.
Naposledy editováno 12.02.2020 11:28:02
assassin píše: SuperSic58> Nevim, na 350 jsem snad nikdy nejel, hlavni rozdil bude asi v tom, ze tenkrat nic jinyho nebylo.
Mgp special jsem videl - a taky jsem videl zblizka mgp jezdce
Ad mt07 uz toho bylo napsano dost, akorat bysme se hadali... jen mi prijde, ze ody na mt07 z ust majitelu se podoboji tomu co o svých strojich rikaji majitele encecek
Ad hmotnost - dost podobne je na tom treba triumph 675r - jen ma temer dvojnasobny vykon z te temer sedmistovky ...
Já tu nikde žádný ódy nepěju, jen to řikám jak to je, nic víc, nic míň.
Tak malá Daytona je krapet jiná kategorie a taky za jinačí peníze. A byla tak dobrá, že ji raději přestali vyrábět
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
Na druhou stranu je super, že sme už na třetí straně a pořád se to týká motorek
Naposledy editováno 12.02.2020 13:17:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
1 reakcí na tento příspěvek Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
Sonicek píše: Koukám tady po týdnu a pořád stejná básnička jak malej 2V jede líp líp jak všechny 6ky v 4inline a dokonce už i na krouťák pojede xjr1300...jsem zvědavej co přinese příští týden
jěště bych doplnil takovou svoji drobnou poznámku k tomu co jede a nejede ve spodku :) neviděl jsem 2V, kterej by dokázal jet na 5ku nebo 6ku cca. 50km/hod., to můj 4válec co by neměl jet se sbírá docela slušně :D osobní zkušenost je taková, že na 2V musíš jet taky o 2kvalty dolů aby jsi mohl jezdit v takovém režimu jako na 4V, hlavně všechny 2V co jsem jel a bylo jich docela dost podle mě tak, jsem nezažil ani jednoho co by dokázal dobře fungovat pod 3,5tis ot. Jinak 2V Ti dává takovej ten pocit síly, jakože fakt jede ( od 7 tis dost vyrovnaný)....ale 4V Ti dá nahoře něco co žádnej 2V prostě nemá a to i když to vezmu průřezem jakýmkoliv obsahem. Proč 2V ve WSBK mají jiný obsah a stejný výkon a stejně ani tak nejedou, musí prostě ten rozdíl dohánět obsahem to je jedinej recept jak dohnat 4Válce :)
no na tvojí básničku o 8tis ot. a umírajícím motoru tu zatim nikdo nemá O tom XJR jen píšu, co sem čet na motorradu, to musíš urgovat tam, ne tady. Vyhledej si tam testy 07ky a XJR a na konci testu jsou naměřený hodnoty a koukni na elasticitu z 60 na 100. Taky se mi tomu nechce věřit, ale takhle to tam je.
S těma SBK, pamatuju někdy po roce 2000, kdy vstoupily do šampionátu litrový čtyřválce, takže tam jezdili ještě i litrový dvouválce Ducati 999 a vubec to nevypadalo, že by měly 4válce navrch.. Ba dokonce v letech 03, 04 a 06 braly litrový dvouválce tituly... ty bláho jak je to možný
Sonicek píše: Koudy01> neřeším co bylo v úvodu vlákna :D jen tady rozporu větu že 2V jede a 4V ne :D a je jedno jestli je to litr nebo 6ka....thats all :D
To byl ironický výrok, což potvrzuje i další věta stejného příspevku. Příště dám ještě víc smajlíků
Naposledy editováno 12.02.2020 13:26:34
na testy seru, na papír se dneska vybleje kde kdo...to je jako testy pneu, vyhrává ten kdo dobře platí.
rok 2000 SBK - gixero 750, yamaha 750, litr tam nebyl ani jeden co by měl 4V. Taková duca jela, ale co závod to jeden motor....
2003 - gixero a R1 poprvé litry ve WSBK, tam se nedalo čekat že by něco urvali když to bylo x let jen o 2V
2005 - 4V dali 2V pápá....( nepočítám jeden rok kdy vyhrál Bayliss s ducnou)
tak co tam máme dál? :D
1 reakcí na tento příspěvek Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
Já tu diskutuju o tom, kolikativálec je jednodušši/blbuvzdornější/nudnější a tím pádem vhodnější pro začátečníka.
SuperSic diskutuje o tom, že 2V líp táhne odspodu. Ale až tam odspodu, kdy se přestane trápit a začně fungovat.
A Soniček diskutuje o tom, co víc jako celek fičí.
Tak to si s takovou asi můžeme povídat do nekonečna
Co tam máš dál? Třeba že R6 má stejnej spodek jak SuperDukeR?
1 reakcí na tento příspěvek Vyber motorky - co ocakavat za dane peniaze
Když se zapomenu, je tam někdy i šestka. To pak je ještě míň.
Naposledy editováno 12.02.2020 14:58:25