Téma: teplota - olej, válec
22.3.2011 v 17:43
Zdravim draky, zajímá mě jaká je ideální provozní teplota oleje a válce(vzducháč) na 4t a jaká je maximální dosažitelná teplota oleje a válce, než se to všechno začne sypat... dík za příspěvky
ideální netuším, asi okolo těch 90°C jako u všeho.
U bandasky vzduch / olej naměřil kamarád tím laserovým cajkem na víku motoru 160°C a jediný co to dělalo byl zvýšenej volnoběh, jinak to pracovalo pořád, takže bych to až tak neřešil..
spíš záleží na oleji, při kterých teplotách ještě zvládá mazat a kdy už ne..
U bandasky vzduch / olej naměřil kamarád tím laserovým cajkem na víku motoru 160°C a jediný co to dělalo byl zvýšenej volnoběh, jinak to pracovalo pořád, takže bych to až tak neřešil..
spíš záleží na oleji, při kterých teplotách ještě zvládá mazat a kdy už ne..
mě to zajímá z toho důvodu, že nechci přehřát motor když s tím pojedu v létě na okruh... zatim jsem tam byl jen napodzim (okolo 20°) a už se mi zdálo že to hodně smaží. Pořídil jsem si laserovej teploměr a tak si to chci pohlídat, ale nevím kde mám hranici. jinak mám olej yamalube 10W40
můj názor je ten, že honit tuhle babičku po okruhu je nesmysl, ale na to ses neptal..
přesnější na měření teploty bude teploměr který nahradí stávající "špunt" nalévacího otvoru.
obecně bych to u vzducháče moc neřešil, ale pokud jí budeš držet nějakou dobu pod krkem, tak to je zřejmě extrém se kterým konstruktér mohl počítat a taky nemusel.
Vlastnosti tohoto konkrétního oleje neznám, něco by se dalo vyčíst z API a JASO + ta viskozita a to bych bral asi jako směrodatné, ale na odborné názory přes oleje jsou tu jiní..
přesnější na měření teploty bude teploměr který nahradí stávající "špunt" nalévacího otvoru.
obecně bych to u vzducháče moc neřešil, ale pokud jí budeš držet nějakou dobu pod krkem, tak to je zřejmě extrém se kterým konstruktér mohl počítat a taky nemusel.
Vlastnosti tohoto konkrétního oleje neznám, něco by se dalo vyčíst z API a JASO + ta viskozita a to bych bral asi jako směrodatné, ale na odborné názory přes oleje jsou tu jiní..
2 reakcí na tento příspěvek teplota - olej, válec
Vzduchem chlazené motory určitě nemají optimální teplotu oleje 90st, ale běžně mají kolem těch 140st možná 160st.. Přesně nevím, ale určitě víc než kolik má voda u vodou chlazených motorů..
c.j.> aha.. já musím taky namontit ten teploměr místo zátky, guzziny maj udajně problém např. v počasí jako bylo dnes problém ohřát se nad 70 při normálním silničním použití..
tak že bych měl spíš opačný problém a měl to podchlazený?
ovšem nevědomost je na druhou stranu sladká, čtvrtý rok jezdím, teplotu neřeším a taky se to zatím nepo..
tak že bych měl spíš opačný problém a měl to podchlazený?
ovšem nevědomost je na druhou stranu sladká, čtvrtý rok jezdím, teplotu neřeším a taky se to zatím nepo..
Udržuj hlavně vždy čisté žebrování ať není zasviněné a olej spíš pod horní ryskou (ale opravdu pod, nepřelít!) ať to celé dobře chladí. Pokud si tam nebudeš dávat žádné nesmysly kvůli aerodynamice tak byť ji sice poženeš, ale o to větší bude nápor vzduchu a chladit se bude, bez obav. Mnohem horší je spíš postávání v kolonách a na světlech... jinak 80 - 100 stupňů olej je standard. Jo a mašina je dělaná na to aby točila, ne aby stála na parkovišti. Spíš bys ji víc škodil podtáčením nebo provozu za studena. Jinak je to krasavice, na okruhu ji to bude slušet! Jen opatrně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) teplota - olej, válec
c.j. píše: Vzduchem chlazené motory určitě nemají optimální teplotu oleje 90st, ale běžně mají kolem těch 140st možná 160st.. Přesně nevím, ale určitě víc než kolik má voda u vodou chlazených motorů..
Tou běžností seš si jist? Na vzducháči mám teda v provozu kolem 80, nad 110 i když ho fest točím jsem ho ještě nedostal... Koukám bych si ho asi měl obalit ještě dekou snad Že může mít víc beru, že kolem 100, 120 neplašit také, ale 160 jako "běžné" se mi jeví moc.
1 reakcí na tento příspěvek teplota - olej, válec
Nevíte v kolika stupních pracuje olej v Bandit 600 rv.97
dík :)
dík :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) teplota - olej, válec
honzíkz.> 100 - 130°C
Jestli to potřebuješ vědět přesně, kup si teploměr
Jestli to potřebuješ vědět přesně, kup si teploměr
dj_hroch píše: Tou běžností seš si jist? Na vzducháči mám teda v provozu kolem 80, nad 110 i když ho fest točím jsem ho ještě nedostal... Koukám bych si ho asi měl obalit ještě dekou snad Že může mít víc beru, že kolem 100, 120 neplašit také, ale 160 jako "běžné" se mi jeví moc.
Sice 2,5 roku staré, ale odpovím
U vodou chlazených motorů je teplota motoru udržována v rozmezí 85–95 °C, u vzduchem chlazených motorů může být teplota vyšší (pracovní teplota motoru Tatra 148 se pohybuje kolem 160–180 °C).
zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Vzduchov%C3%A9_chlazen%C3%AD_spalovac%C3%ADch_motor%C5%AF
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Co je to za vehement [1, 2] Yamaha XS 400 | Krautkopf | 34 | 6.4.2024 v 22:23 Valve |
Yamaha xs 400 - uložení čepu vahadl... Yamaha XS 400 | T_O_M | 19 | 1.7.2023 v 08:01 jdu900fire_blejt |
Yamaha XS 400 motor - prasklý karter Yamaha XS 400 | Ferryouda | 8 | 27.9.2021 v 22:23 Ferryouda |
Osvětlení SPZ Yamaha xs400 1981 Yamaha XS 400 | Semifoxxa | 5 | 9.3.2021 v 01:35 Massakra |
Výroba laminátového krytu - dotaz Yamaha XS 400 | Kylarek | 22 | 8.1.2021 v 17:22 krokoš |