Kolem sebe vidím většinou jezdit ve stupačkách, což považuju za oprávněné, když se maže rychle nebo když se jede po velkých hrbech. Taky je pravda, že když stojím ve stupačkách, tak skoro nevnímám, jak se motorka pode mnou mele a dokážu jet rychleji. V sedě je ten pocit daleko horší.
Ale když se proplítám mezi stromama, všude kde jedu pomaličku protože terén připomíná trial, je něco špatně na tom, když si sednu?
Motorka se mi tak líp vede a připadám si na ní jistější.
Nehledě na to, že si každou chvíli potřebuji odšlápnout a to se mi ze stoje moc nedaří....
Vím, že to chce pilovat rovnováhu, ale ve svejch letech jsem rád, že se vůbec do terénu odvážím a lepší už to asi moc nebude :)
1 reakcí na tento příspěvek Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
Jen když se jede hodně rychle tak je vhodný stát protože když najedeš na nějakej šutr nebo hrbol tak v sedě by tě to katapultovalo z motorky (už jsem si to vyzkoušel :shy: )
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
většinou jezdím ve stupačkách, ale na klouzavým(tráva, bahínko) si většinou sedám, odšlápnout smyk předního kola je potom pro mě rychlejší.
Jinak ve stupačkách se jezdí <strong>taky</strong> proto, že přitom máš těžiště soustavy :) motorka+jezdec posunutý o cca metr níž, tímpádem ovladatelnost by měla být lepší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
1 reakcí na tento příspěvek Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
Stupačky, nebo sedlo je hlavně odvyslé od rychlosti a náročnosti terénu pod koly. Pokud pomastim rychle po povrchu kterej klouže, nebo je děravej, tak určitě ve stupačkách, protože vestoje mě nebudou tolik rozhazovat drifty zadního kola, rázy od nerovností ani drobný podklouznutí předního kola. Pokud toto pojedu v sedě, bude mě ten samej neklid motorky daleko víc rozhazovat a nějakej hrb, jak už bylo psáno, mně i může vykopnout ze sedla. Pokud pojedu nějakej slalom mezi kamenama nebo stromama, kde musim krokem je lepší v sedě. (pokud už ale někdo umí, může oponovat, protože toto zvládne i ve stoje) A to proto, že mám volné nohy můžu si je připravit do předpokládanýho směru náklonu motorky tím bezpečněji odšlánout, případné zastavení je pohodlnější. O těžišti nechci polemizovat, věřím že je pravdou že ve stoje je těžiště níž, než v sedě. fyzika není mojí silnou stránkou.
Pokud všaku už přijde na v podstatě trialovej průjezd, přes velký balvany, stromy atd ... kde pochopitelně neurvu nic rychlostí, je zase lepší ve stoje, kvuli plynulejšímu pobrání nerovností a rychlejšímu přenosu váhy a těžiště .... do tohodle už si ale stejně trofne jen ten kdo něco umí.
Tohle mně nikdo neučil, jsou to moje poznatky z úspěšných i neúspěšných pokusů a učení se. Možná že špatný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
stejně by mě zajímalo, odkud se známe?!?!?!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
2 reakcí na tento příspěvek Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
To se mi prostě nezdá
EDIT: Hlavní výhodu vidim v tom, že pokud jede člověk ve stupačkách, tak je s motorkou spojenej 4ma bodama (v sedě 5ti) a to vlastně "odpruženejma" (v sedě je 5tej "neodpruženej") pak je otázkou zlomku vteřiny přesunout těžiště kamkoliv (dopředu, dozadu, doleva, doprava) z toho plyne max ovladatelnost motorky, protože poměr váha motorky a jezdce je skoro 1 : 3/4 (u ostrejch) dokážou s tim ty kluci nemožný.
v každém případě se ve stupačkách mnohem snadněji vyrovnávají drobné i větší smyky zadního i předního kola, dá se mnohem líp odpružit nenadálé nakopnutí, snadněji se vybírá přesná stopa, mnohem jistější je rychlá jízda v podélných drážkách
Přeskoky a přejezdy větších překážek (stromy, příkopy apod) jsou taky ve stupačkách snadnější, a třeba lavice snad jinak ani skákat nejdou
Na druhé straně prudká akcelerace s táhlým smykem zadního kola nebo zdolávání prudkého výjezdu po rovnějším povrchu je snadnější vsedě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
Jezi píše: Dingo> pokud z rámu (v nejnižším místě ) vytáhnu jakokoli kotvu a na ní do vejšky cca 1,5 m posadim cokoliv težšího, tak nemůže bejt těžiště níž než když je cokoliv na rámu nahoře posazenýho
To se mi prostě nezdá
EDIT: Hlavní výhodu vidim v tom, že pokud jede člověk ve stupačkách, tak je s motorkou spojenej 4ma bodama (v sedě 5ti) a to vlastně "odpruženejma" (v sedě je 5tej "neodpruženej") pak je otázkou zlomku vteřiny přesunout těžiště kamkoliv (dopředu, dozadu, doleva, doprava) z toho plyne max ovladatelnost motorky, protože poměr váha motorky a jezdce je skoro 1 : 3/4 (u ostrejch) dokážou s tim ty kluci nemožný.
Souhlasím s Tebou, je to prostá geometrie a těžiště se neposune dolů ale nahoru, výhodou je to že největší těžiště se posouvá zezadu na střed motorky a tak Tě nakopnutí nerozhodí ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enduro - v sedě nebo ve stupačkách?
to přece ale není věc těžiště - prostě máš natažené nohy a můžeš s nima poskakování motorky odpružit
a když motorka na roletě skáče z předního na zadní a zpátky, stupačky umístěné zhruba uprostřed udržují jakoustakous konstatní výšku, takže tě to nevykopává
ale pořád to nemá nic společného s těžištěm
to přece ale není věc těžiště - prostě máš natažené nohy a můžeš s nima poskakování motorky odpružit
a když motorka na roletě skáče z předního na zadní a zpátky, stupačky umístěné zhruba uprostřed udržují jakoustakous konstatní výšku, takže tě to nevykopává
ale pořád to nemá nic společného s těžištěm [/quote]
to s těžištěm jsem psal proto, že tu někteří tvrdily, že postavení do stupaček ti těžiště sníží... postavení do stupaček z tebe jen udělá podle fyziky bod obíhající kolem středu kružnice stupačky jsou střed ;)
jedině ve stupačkách totiž můžeš dopomoct kinetice stroje pohybem těla přece
Na videu z mastodonta je jasně vidět jak je obrovsky důležitá práce tělem při kinetice jízdy motorky v terénu.
A i když někdo říká že s těma "tankerama který mají přez dvěstě kilo železa" už tělem stejně nic doladit nejde tak je těžce na omylu :cool:
Někteří opravdoví kousci uměj i takový věci jako třeba jezdit ve dvou ve stupačkách - viděl sem to na vlastní oči a nejeli žádnou vyhlídkovou jízdu ale opravdu svižnej šupec - to by se v sedě fakt jako nedalo - klobouk dolů - takovýho synchronizovanýho spolujezdce něžnýho pohlaví bych bral hnedka taky :cool: :thmubup:
Plkání tady na netu je ale naprdlajs nejlepčí je když člověk vidí jak to jde jezdit v realitě - pokecá, poradí nebo si nechá poradit a zkusí - ježíšmarjá já bech sa tak projel :puke:
Z profilu je jasné, že má GS1150, tedy poměrně těžkou krávu, se kterou rolety bude asi jezdit jen velmi zřídka a celkový styl jízdy bude někde úplně jinde, než co jezdí krosaři. Znám to velmi dobře.
Rovněž mi z toho, co psal, vyplynulo,že ve stupačkách nejezdí jen tehdy, když jde o velmi pomalou jízdu. O skákání lavic a šupendění po rychlých šotolinách tady nemluvil.
Myslím, že na tom sednout si a prokličkovat mezi stromama není nic špatného. Třeba to není zrovna podle příručky, ale důležité je projet. A třeba to Grewot projíždí v sedě stejně dobře jako někdo jiný ve stupačkách.
Dávám za pravdu Vespovi, nejdůležitější je pocit *yes*
Co je mi platné, že vím, že je z hlediska fyziky lepší jezdit ve stoje, když to prostě neumím a v sedě se cítím jistěji....