Téma: Jak se seřizujou
 
18.11.2007 v 00:11
Poradí mi někdo jak se seřizujou př.tlumiče u krosek a jakej šroub je na co.Jestli ten horní na utlum nebo ten spodní.Pořídil jsem si novou moto a při skoku mi jde předek na doraz.Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se seřizujou

18.11.2007 v 02:57 | Nahoru | #1
zdkucera> na mojí motorce se předpětí pružiny seřizuje nahoře u brejlí a tlumení dole zespoda vidlice, odskok štelovací nemám, takže to nevím, kde hledat....snad jsem ti poradil :).

(reakce na) Jak se seřizujou

18.11.2007 v 09:03 | Nahoru | #2
Martin Holík> na současných motorkách obvykle dole utahuješ kompresi a nahoře roztahovací útlum

starší tlumiče to měly různě, třeba klasické marzocchi jeden tlumič tlumil jen kompresi a druhý zase jen roztažení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se seřizujou

18.11.2007 v 10:09 | Nahoru | #3
zdkucera> jde o to jaká je to motorka, novější japonci už maj dvoukomorový vidlice a tam je to štelování zase jinak..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se seřizujou

18.11.2007 v 10:16 | Nahoru | #4
PetrTM> jak ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak se seřizujou

18.11.2007 v 11:06 | Nahoru | #5
Vana666> U dvoukomor (Showa, Marzocchi i WP na SX KTM) se komprese nastavuje nahoře a útlum dole :) Jen si nejsem jistej jak je to u Kayaby, ale myslím že stejně.

(reakce na) Jak se seřizujou

18.11.2007 v 11:15 | Nahoru | #6
PetrTM> jo to je možné, myslím že mi to kámoši taky říkali takhle
já je nemám
dík

1 reakcí na tento příspěvek Jak se seřizujou

18.11.2007 v 11:23 | Nahoru | #7
kdyz ti de predek na doraz to muze bejt neco horsiho,nechci te strasit.ty srouby sou jen na dolazovani,pochybuju ze kdyz to de na doraz ze tema sroubama tam neco vystelujes.hodne stesti

(reakce na) Jak se seřizujou

18.11.2007 v 11:46 | Nahoru | #8
pozik> pro funkci je samozřejmě nutné aby byly v pořádku mechanicky - pružiny v pořádku a neunavené, správné množství správného oleje atd...
teprve pak přijde na řadu nastavení předpětí nebo výměna pružin s jinou tvrdostí
a ladění útlumů


edit: ale jestli to je nová motorka jak píše zdkucera tak jsou mechanicky v pořádku a je to jen o nastavení
ostatně k nové motorce musí být i manuál

Jak se seřizujou

18.11.2007 v 15:41 | Nahoru | #9
Tak neskakej tak narovinu kdyz ti to chodi nadoraz :D

1 reakcí na tento příspěvek Jak se seřizujou

19.11.2007 v 12:53 | Nahoru | #10
Až dnes jsem se dostal na net.Motorka má najeto 5mth a je to Honda CRF 450R a má Showy.Já měl předtím CR250 a ta mi hodne málo kdy šla nadoraz.Je pravdou,že 450 je měkčí ale právě to chci nějak seřídit.Takže na tvdost utáhnout vršek?

(reakce na) Jak se seřizujou

19.11.2007 v 13:26 | Nahoru | #11
zdkucera>

pokud budes na Shoeach utahovat vrchni sroubek bude tlumic tvrdsi na compresi (stalceni) a pokud spodni budou se vidlice pomaleji vracet - rebound (utlum) ,ale pozor pokud utahujes jak jedno tak druhy vzrdy to ma vliv na tu druhou hodnotu.....takze pokud chces tlumice tvrdsi na kompresi a aby zustal utlum stejnej budes muset utlum trochu povolit....

je to vse o zkusenostech a o tom poznat jak se tlumic chova jinak....zase takova sranda to neni :)

2 reakcí na tento příspěvek Jak se seřizujou

19.11.2007 v 18:28 | Nahoru | #12
Jasně,vršek našteluju podle váhy a podle terénu,tomu bych docela rozuměl ale jak se spodkem.Jak poznám,že to tlumí akorád.Asi vám připadám hroznej ale fakt to chci pochopit a seřídit.Manuál knížku mám ale tam toho moc z obrázků nepochopím,protože to česky není.
A lenny58,ty vždy víš kam dopadneš při skoku.Co když zrovna skočíš do dolíku.

(reakce na) Jak se seřizujou

19.11.2007 v 18:33 | Nahoru | #13
zdkucera>
nooo tam de o kompromis mezi tvrdyma,strednima a mekkyma tlumicema.... neexistuji tlumice ktere by perfektne tlumili jak na crose na velky skoky nebo na enduru po lese po korenech..... vzdy musis zvolit takove nastaveni aby to vyhovovalo priblizne v nakem okruhu.
Pokud ti chodi tlumice nadoraz (jsou mekke) vyresi to jedine nove(tvrdsi) pruziny a doladi se to olejem....
Utlum ti vlastne nastavuje jak se ti bude vidlice rychl = vracet male diry - rychle vraceni a velike skoky nebo diry - pomala rychlost utlumu , je to v podstate individualni podle trati.... ale neznamena ze kdyz ti jde tlumic nadoraz na jednom skoku z cele trati ze je neco spatne... to pak chce trochu dopilovat ty dopady :thmubup:

(reakce na) Jak se seřizujou

19.11.2007 v 18:47 | Nahoru | #14
zdkucera> když padáš do dolíku tak musíš ve vzduchu přidat plyn ať dopadneš víc na zadek
je to účinnější než utahování tlumičů

1 reakcí na tento příspěvek Jak se seřizujou

19.11.2007 v 19:11 | Nahoru | #15
Máte oba pravdu asi málo přitvrdím a budu se učit jezdit.Je pravda,že se má dopadat na zadní kolo.Díky moc za rady.

(reakce na) Jak se seřizujou

19.11.2007 v 19:17 | Nahoru | #16
zdkucera> no ten dopad na zadek už dnes taky není žádné dogma
třeba při skoku před zatáčkou když potřebuješ hned po dopadu intenzívně brzdit je lepší to poslat trochu na předek
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist