Uzavřeno 17.10.2012 v 21:46 uživatelem Richie.cz
1 reakcí na tento příspěvek výbava a specifikace
Abych věděl na jaký min ročník se mám zaměřit ve výběru ale díky
Naposledy editováno 27.09.2012 12:47:34
1 reakcí na tento příspěvek výbava a specifikace
1 reakcí na tento příspěvek výbava a specifikace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výbava a specifikace
1986-1987: První verze, vychází z litru. Starší karburátory Hitachi, přední vidlice kombinovaná pružiny/vzduch, samostatné ventilky pro každé rameno. Dvoupístkové přední brzdiče, loukoťová kola. Na předních kluzácích výpustné šrouby oleje. Podtlakový senzor pro úpravu předstihu nad zapalovacími cívkami. Zadní tlumiče s odkrytými pružinami, sedlo s knoflíky.
1988-1993(4): Nové karburátory Mikuni, na plovákových komorách šroubovací zátka přes hlavní trysku. Přední vidlice je pořád kombinovaná pružiny/vzduch, se společným ventilkem a přepouštěcí trubkou.
1994(5)-1996: Asi nejradikálnější změny. V těch letech se přešlo na drátěná kola, brzdiče vpředu se změnily na čtyřpístkové. Mizí vzduchové dofoukávání přední vidlice, místo toho jsou v nich silnější a tužší pružiny. Upravený startovací mechanismus - změněno stoupání šroubovice přestavného kola a přidány předpínací válečky přestavné pružiny. Kvůli toho nejdou úplně libovolně kombinovat součástky starého a nového mechanismu, některá soukolí se musejí měnit společně.
1997-1999: Mírný úpadek. Mizí některé drobné detaily - zátky na plovákovkách karburátorů, vypouštěcí šrouby v přední vidlici, chromovaný kryt solenoidu startéru se mění na lakovaný. Podtlakový senzor nad zapalovacími cívkami je nahrazen TPS čidlem na hřídeli škrticích klapek. Často se vyskytují zakryté zadní tlumiče.
Kromě toho se ještě v druhé polovině 90. let objevovaly verze "special edition" s hladkým sedlem, krytými tlumiči a mírně odlišným lakováním. To se v průběhu let samozřejmě taky měnilo, ale na jízdní vlastnosti nemělo vliv Stejně tak se vysyktovaly verze bez opěrky, jen s madlem, a taky se střídavě objevovaly klaksony typu "fanfára" a tradiční kulaté houkačky. Z těchhle detailů se ročník odhadovat nedá, vždycky mi připadalo, že montovali co bylo zrovna na skladě jako v Jawě.
Samostatnými kapitolami jsou taky ekologický systém AIS, který se používal v Kalifornii a Švýcarsku a je poznat podle dalších trubek okolo motoru, nebo automatické vypínání blinkrů, které bylo zhruba do roku 1998 ve spoustě evropských zemích nejdříve zakázané a v posledních ročnících legálně prodávané.
Všechny tyhle údaje je třeba brát s rezervou - je to jak si to pamatuju a za svou paměť bych ruku do ohně fakt nedal Takže tam nějaké chyby budou, ale pro představu, jak zhruba probíhal vývoj, by to mohlo stačit.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10417 | 13.10.2024 v 19:34 badyXV |
Vyběhaná vačka prvního válce Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | Frantomas | 3 | 23.8.2024 v 17:02 Krautkopf |
virago Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 750 Virago | MaCoin | 0 | 5.8.2024 v 15:59 MaCoin |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 7 | 18.6.2024 v 18:48 badyXV |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 1 | 17.6.2024 v 09:14 ja1 |