byl bych rád za nějakou radu, než to půjde do servisu. Jakmile se zapnou světla/blinkry/brzda, tak nedobíjí ani při vyšších otáčkách. Bez světel dobíjí v pohodě na volnoběhu i při otáčkách. Jakmile se ale zvýší odběr z baterie, jde proud dolů, až na nulu.
Další zvláštnost, která s tím může mít spojitost, a jejíž příčinu jsme s kolegou neodhalili, je to, že když nechám v motorce baterii, tak se přes noc vymlátí i s vypnutým elektrickým okruhem. Klíčky ve spínací skřínce nenechávám nikdy.
Hodil by se mi nějaký tip, ale zatím předpokládám závadu alternátoru.
Kabeláž jsem samozřejmě kontroloval, všude kam jsem se dostal, nikde nic zoxidovaného není.
Dík,
Martin
Uzavřeno 15.09.2013 v 14:14 uživatelem Zahartof
Prakticky proměříš alternátor, zkontroluješ spoje atd. a jestli bude vše v pořádku, tak je to regulátor.
Zkus nabít baterku a přes noc vypoj regulátor dobíjení, tím ověříš jestli nemá odběr on.
Nebo rovnou odpoj konektory regleru a když parazitní proudový odběr zmizí (baterka se přestane vybíjet), je regler jasně vadný.
Problém je trochu v jeho konstrukci, naštěstí se však dá z chladiče vymontovat. Sehnat se dá třeba tady a jen jej namontuješ do původního chladiče (styčné plochy pořádně očistit, odmastit lihem a nejlépe nanést teplovodivou pastu) .
Druhou možností by bylo použít A-R90 , jenže ten jednak v tomto případě vyjde paradoxně dráž, než originál a druhak díky zcela jinému tvaru (a pevnému spojení s chladičem) bys jej musel na motorku připasovat někam jinam a zrovna na XV535 bohužel není moc šikovných míst, kde by regler opticky nestrašil a přitom by se slušně chladil.
1 reakcí na tento příspěvek Špatně dobíjí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatně dobíjí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatně dobíjí
tak jsem postoupil (resp. jsme postoupili - se známým, který elektrice rozumí daleko víc než já).
Měřili jsme alternátor - bez zátěže napětí 25-26V, se zátěží 19V. V návodu se píše, že bez zátěže by měl mít kolem 50V, nevím, jestli to ale platí i pro virago. Měřily se všechny konektory oproti sobě, napětí zůstává stejné nehledě na zátěž (liší se jen o desetinky).
Napětí na baterce při vypnutém motoru je 12,8V.
Napětí na baterce při zapnutém motoru nehledě na zátěž (světla, blinkry, atd.) je 13,9-14,4V.
Ovšem závada zůstává stále stejná, při zapnutých světlech (nebo připojené žárovce na drátech) se proud z baterky spíše vybíjí, místo aby se doplňoval (je to tak na rozhraní nuly, nárazově to odebírá z baterie proud). Při nejvyšším zatížení je odběr proudu markantní. Bez zátěže dobíjení funguje (cca 3A konstantně).
Měření jsme prováděli i na výstupu z regulátoru, tam se shodovalo s napětím na baterii
(cca 13,9V).
Zátěž jsme prováděli standartní 12V35W žárovkou.
Ani já, ani kolega momentálně nějak nevíme co dál ;)
Dík za jakékoli další podněty a každopádně bych chtěl všem poděkovat za podporu a rady!
1 reakcí na tento příspěvek Špatně dobíjí
1 reakcí na tento příspěvek Špatně dobíjí
Naposledy editováno 04.07.2013 15:34:44
Zahartof> Jestli se při měření u guga závada neprojevila, tak to ještě nemusí nic znamenat - ba tím spíš bude závada v regleru. Vadné eln. součástky se mohou chovat nevyzpytatelně kor třeba tak, že za studena fungují, kdežto za tepla ne... nebo i naopak.
I když nutně reglerem to být také nemusí - může být klidně někde nalomený drát, nebo nerušené vinutí altecu, kde třeba po ohřátí vlivem dilatací dojde ke ztrátě kontaktu. Chtělo by to vystihnout, kdy se závada projeví a v tu chvíli odpojit regler od alternátoru a alternátor rychle změřit na symterii napětí a proudů. Tím by se dalo vyloučit, zda není chyba
v něm.
Jen pro upřesnění - pojem "relé" zde není na místě, není to mechanický relátkový regulátor. Regler, jaký máš na XV535, v principu vypadá takto:
teď jsem se vrátil z dovolené, takže se tomu budu zase věnovat. Zatím se mi nepodařilo vysledovat žádnou souvislost se zahřátím, ale pustím se do toho. Změřím v nejbližší dob dobíjení za studena, pak to projedu a změřím to za tepla a uvidíme, jestli tam bude rozdíl.
Když se závada projeví odpojím regulátor a proměřím alternátor, jak píšeš (i když to jsme dělali v garáži, když se závada projevovala a alternátor se jevil být v pořádku - zkusím to ještě ale po pořádném zahřátí).
Dám vědět.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motoservis Garage Sid Vamberk Yamaha XV 535 Virago | ZEMANVLA | 0 | 23.8.2024 v 13:31 ZEMANVLA |
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago | CubaLibre | 5 | 17.4.2024 v 12:28 zetka125 |
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago | Denyd | 1 | 14.4.2024 v 19:30 Kolja73 |
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago | Sieg | 4 | 30.3.2024 v 21:00 Sieg |