1 reakcí na tento příspěvek Ach ta alektrika
wrcondra píše: kdyť já sem to měl taky hned ale nemůžu najít ten zkrat podle schémata sem to dělal
Tahal si nově kabely? pokud jo a podle spravneho schematu tak si něco posral
pokud si křížil dvě stare elektriky, měly obě stejny zapalko? barva dratu sedi?
Naposledy editováno 25.08.2014 10:15:49
1 reakcí na tento příspěvek Ach ta alektrika
Máš magneto, z toho jdou 2 dráty (z jedné cívečky k zapalovací cívce)
(z dvou cívek ke světlům)
Pionýr se vypíná tak, že velký přepínač skratuje na kostru budící drát k zapalovací cívce na světle. Druhý pól cívky musí být na kostře, nejlépe u magneta na motoru, protože železo a hliník není moc dobrý vodič.
Světelný drát z magneta jde k velkému přepínači na světle, od něj jde do přepínání potkávacího a dálkového vlákna žárovky.
Zadní světlo je zapojeno jako můstek mezi potkávacím a dálkovým vláknem žárovky hlavního světlometu.
Já jsem ještě dobastlil osvětlení tachometru, tedy že jsem přidal žárovečku 6V 0,1A pro zadní světlo na kolo k dynamu jako osvětlení tachometru v paralerním zapojení s zadním světlem, ale to už je bonus navíc.
Jednodušší už elektrika nemůže být. Akorát je dobré používat na světelný drát od magneta až k přední žárovce silnější měděný vodič, protože má nižšší odpor. Opět hlavní žárovka přes objímku je lepší kostřit na motor, nikoliv na nejbližšší kostru. Jde totiž o co nejvyšší svítivost hlavního světla, protože pionýr nemá jiný zdroj elektřiny a ten má jen určitý výkon, takže můžeš jen minimalizovat ztráty.
PS:
Motor pionýra je ale hroznej, nejede, řve, žere! To bych raději uvažoval sehnat motor Jawa 90 s pětikvaltem, nebo motorek i větší pro pitbikes (odvozené od honda monkey). Bude to čtyřdobé, nižšší spotřeba, vyšší výkon a bude to už úplně jiná motorka na vyšší úrovni. Pionýra jsem měl v 90letech, už nemám, ale tehdy ještě nebyl internet a takové možnosti jako dnes. Jinak bych ten jiný motor zkusil sehnat, nejsou nějak moc drahé ani nové, natož použité. Patrně ale budeš muset upravit převodový poměr řetězu na zadní kolo jinou rozetou.
Naposledy editováno 25.08.2014 12:43:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ach ta alektrika
Na tvé foto chybí popis kam vede bílý drát.
Od kladívka má vést drát přímo na zapalovací cívku na svorku 15 a potom na tento přepínač! Tedy na jednu jeho krajní polohu, jedno kterou si vyberete. Druhý pól zapalovací cívky patří na kostru na motor. Zpalovací cívku připojte očkem, nebo fastonem na dráty, ne že to zamotáte jen tak na prase! Protilehlý pól na přepínači má být zapojen na kostru. V této poloze se motor bude vypínat skratováním budící cívky na kostru.
Přepínač propojuje vždy protilehlé póly přes střed!
Potom si musíš přivest světelný drát od magneta z dvou cívek spojených a je na tobě jak to dáš, tedy jestli na středovou polohu přepínače, nebo na druhou krajní ve které ti potom budou svítit světla. Na protilehlý pól od světelného drátu zapoj drát k přepínači potkávací a dálkové světlo na řídítkách.
Pionýra už mnoho let nemám, abych ti to mohl vyfotit.
Popiš si dráty třeba oblepovací páskou a odpájej to a zapoj to dle mého popisu, včetně té zapalovací cívky!
Pokud si nebudeš jistý, co s čím se kdy uvnitř přepínače propojuje, kup si plochou baterku 4,5V a žárovku, dva drátky a udělej si z toho zkoušečku a uvidíš který pól přepínače je s čím v které poloze propojený. Zjednodušeně je to přes střed.
Naposledy editováno 13.09.2014 01:00:07
Tady máš 20W verzi, tu mám odzkoušenou: http://goo.gl/MJbaU5
A tady 30W, to jsem zatím nezapojoval: http://goo.gl/vXjnAq
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Startování Jawa 50/21 Pionýr | GreenBean | 10 | 10.9.2024 v 19:26 Kohlstein |
Motor Jawa 50/21 Pionýr | ddavča | 3 | 9.9.2024 v 11:58 Frantas |
jawa21 nastertuje perfektne ale vyn... Jawa 50/21 Pionýr | máťa_moto_blázen | 12 | 17.8.2024 v 12:46 pitbikeros |
Nasazení řídítek do představce - Ja... Jawa 50/21 Pionýr | VojtaSteiner | 2 | 9.7.2024 v 22:33 Kohlstein |
Jawa Pionýr kovový zvuk v motoru př... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 5 | 7.7.2024 v 20:11 Mirekdoda |