Téma: Motory VFR 750
31.1.2015 v 19:55
Ahoj, zajímám se o tenhle motor.
Tady na foru jsem si něco přečetl o rozdílech mezi různými verzemi, mmj pohon vaček, seřizování ventilů...
Potřeboval bych tyhle verze rozeznat od pohledu. Ideálně fotky, vyražený typ na bloku ap
Děkuju.
Tady na foru jsem si něco přečetl o rozdílech mezi různými verzemi, mmj pohon vaček, seřizování ventilů...
Potřeboval bych tyhle verze rozeznat od pohledu. Ideálně fotky, vyražený typ na bloku ap

Děkuju.
1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750
Chlapi, díky za nápovědu.
Kam se ten typ razí? Najde se nějaký přehled těch kodů?
Neměním motor v motorce, ale VFR jsem si vytipoval jako vhodného kandidáta do letadla. Z toho pohledu mne mmj zaujal náhon vaček ozubenými koly, což by slibovalo větší spolehlivost. Musím počítat s tím, že by dostával dost čočku
Kam se ten typ razí? Najde se nějaký přehled těch kodů?
Neměním motor v motorce, ale VFR jsem si vytipoval jako vhodného kandidáta do letadla. Z toho pohledu mne mmj zaujal náhon vaček ozubenými koly, což by slibovalo větší spolehlivost. Musím počítat s tím, že by dostával dost čočku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750
Pher> já ti nevím, radějí koupit osvědčený 2T Rotax...ten motor pojede pořád skoro full gas, za chvíli ho odděláš - jeho GO tě vyjde na mnohem víc, než celý nový motor od Rotaxu, stavba nového lože atd...a prcat se s odřezáváním části karterů s převodovkou a spojkou, a pak to nějak vařit, výrábět reduktor
....no dělej jak myslíš...nicméně už jsem to jednou zažil - zástavba motoru z nissanu micra do ULLa - sice to s tím létalo, ale na ho.no - moc těžké na předek - tzn. úprava podvozku (přední podvozkové kolo) + dovažovat celé letadlo + drak byl ale na tak těžký motor a závaží poddimenzovaný - no prostě všechno k ničemu...nakonec s tím fotr při testování mrdnul o zem - zlomené křídlo, rozsekaná vrtule, přední podvozkové kolo KO a pak skončil stejně u Rotaxu 582 - tzn. opět nové lože, reduktor, nová přední kapota atd....100 tyček v zadeli (je to cca 15 let zpátky)
Nicméně - zkus najít někoho, kdo ten motor do letadla už zastavěl a má s ním něco odlétáno, pak bych nad tím přemýšlel, jinak ne...
P.S. 2T motory jsou do ULLa podle mě lepší - sice asi větší spotřeba, ale relativně dost levnější GO než u 4T...
Naposledy editováno 02.02.2015 00:55:30

Nicméně - zkus najít někoho, kdo ten motor do letadla už zastavěl a má s ním něco odlétáno, pak bych nad tím přemýšlel, jinak ne...
P.S. 2T motory jsou do ULLa podle mě lepší - sice asi větší spotřeba, ale relativně dost levnější GO než u 4T...
Naposledy editováno 02.02.2015 00:55:30
2stroke> Shodou okolností jsem se dnes dozvěděl, že stejný nápad už měl jeden rogalista a v sobotu jedu sosat rozumy. Předpokládám, že má verzi RC24?, když má ozubená kola a vahadla na ventilech?
R 582 je s prominutím předražená a rozežraná choulostivá mr.ka.
VFR by v mém případě většinu času makal max na 50%, což by s vyřešeným chlazením vody a oleje mohl dát.
Jaké kody najdu vyražené na motoru a kde, pls?
Má VFR (750, popř.1200) chlazené písty ostřikem olejem ze spoda?
PS: když si tady čtu zkušenosti a zážitky s těmito bajky, mám cukání. Ale kanystr a vercajk se na tom asi vozí blbě, co ?
R 582 je s prominutím předražená a rozežraná choulostivá mr.ka.
VFR by v mém případě většinu času makal max na 50%, což by s vyřešeným chlazením vody a oleje mohl dát.
Jaké kody najdu vyražené na motoru a kde, pls?
Má VFR (750, popř.1200) chlazené písty ostřikem olejem ze spoda?
PS: když si tady čtu zkušenosti a zážitky s těmito bajky, mám cukání. Ale kanystr a vercajk se na tom asi vozí blbě, co ?

1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750
Ty starý RC24 trpěli nadměrným opotřebením vahadel co jsem slyšel, asi špatný mazání. Lepší jsou ty novější RC24 nebo RC36.
Rozstřik oleje do pístů má asi každej motor, jinak by se nemazali válce. buď tam bude navrtaná tryska z ojnice nebo tam budou z bloku vyvedený trysky. RC36 měla chladič oleje každá takže nemusíš nic vymýšlet, vše je připraveno.
Rozstřik oleje do pístů má asi každej motor, jinak by se nemazali válce. buď tam bude navrtaná tryska z ojnice nebo tam budou z bloku vyvedený trysky. RC36 měla chladič oleje každá takže nemusíš nic vymýšlet, vše je připraveno.
dave-lister> Dík.
Trysky na chlazení pístů nebyly v motorech pokaždé, na mazání pístů obvykle stačí olejový aerosol uvnitř bloku.
RC 24, 36 ap najdu vyražené na bloku, nebo to jsou typy celé motorky?
Jde mi o to, že když někde uvidím vymontovaný motor, rád bych poznal, s kým mám tu čest a nepořídil si jen něco podobného, např VF 750
Možná se ptám blbě, ale z aut jsem zvyklý na rozličné motory ve stejném bloku a bez znalosti konkrétního kodu to je prostě hrouda litiny s pěti svíčkama
Trysky na chlazení pístů nebyly v motorech pokaždé, na mazání pístů obvykle stačí olejový aerosol uvnitř bloku.
RC 24, 36 ap najdu vyražené na bloku, nebo to jsou typy celé motorky?
Jde mi o to, že když někde uvidím vymontovaný motor, rád bych poznal, s kým mám tu čest a nepořídil si jen něco podobného, např VF 750
Možná se ptám blbě, ale z aut jsem zvyklý na rozličné motory ve stejném bloku a bez znalosti konkrétního kodu to je prostě hrouda litiny s pěti svíčkama

1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750
U RC36 je tuším typ motoru RC36E, je to vyražené z vrchní strany bloku.
Inzerát s motorem ale chce za to nesmyslnou cenu, tolik skoro stojí celá motorka.
Inzerát s motorem ale chce za to nesmyslnou cenu, tolik skoro stojí celá motorka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750
dave-lister> O koupi motorky jsem taky uvažoval. Není nad to motor slyšet naživo. Ale mít to srdce ji rozporcovat... 
Takže typ motoru odpovídá viceméně motorce. Tím se snad prokoušu
Ten inzerát je fakt mimo. Především chci celý motor, s elektrikou, karbecy a airboxem, abych mohl řešit úpravy a ne se zabývat kompletací a oživováním. Max jsem ochotný si dořešit výfuk...
Jak je to se zapalováním?
Předpokládám, že RC24 bude mít trazistorový bezkontakt?
Ale pozdější RC36?
Nerad bych si komplikoval život s nějakou řj...

Takže typ motoru odpovídá viceméně motorce. Tím se snad prokoušu

Ten inzerát je fakt mimo. Především chci celý motor, s elektrikou, karbecy a airboxem, abych mohl řešit úpravy a ne se zabývat kompletací a oživováním. Max jsem ochotný si dořešit výfuk...
Jak je to se zapalováním?
Předpokládám, že RC24 bude mít trazistorový bezkontakt?
Ale pozdější RC36?
Nerad bych si komplikoval život s nějakou řj...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750
Pher> no tak to vidím, že bude lepší koupit nějakou bořku, protože, když už se s tím někdo bude rozebírat tak to bude prodávat každé zvlášť aby na tom trhl co nejvíc. Před casem tu někdo prodával nějakou jakože supr na stavbu streeta a myslím že moc za to nechtěl. Po něčem takovém se dívej, budeš tam mít všechno co potřebuješ včetně chladičů regulátoru atd. A zbytek rozprodáš, nebo hodíš do šmelcu, dobrý hliník.
Každopádně jsem zvědavý jak to dopadne doufám, že sem dáš výsledek.
Každopádně jsem zvědavý jak to dopadne doufám, že sem dáš výsledek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750
satandha> I touhle cestou jsem uvažoval jít..
Regulátor? Tzn regl dobíjení je někde v rámu?
Chladič origo není podmínkou, budu mít lepší podmínky k chlazení a větší boj s aerodynamikou.
V sobotu se chci jet podívat na to rogalo. Třeba mne to pustí
Regulátor? Tzn regl dobíjení je někde v rámu?
Chladič origo není podmínkou, budu mít lepší podmínky k chlazení a větší boj s aerodynamikou.
V sobotu se chci jet podívat na to rogalo. Třeba mne to pustí

1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750
regulátor dobíjení je u VFR až do 2002 pod sedlem, vyžaduje dobré chlazení, jinak umírá a bere s sebou klidně baterku i altík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750
VeFeRák> jj díky.
A co to zapalování?
Nedaří se mi to nikde vyhrabat...
A co to zapalování?
Nedaří se mi to nikde vyhrabat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750
Pher> Zapalování je s krabičkou CDI. Nevím zda je to kapacitní či tranzistorový, ale to je jedno. Když budeš mít celou motorku použiješ všechno do čeho vedou kabely.
dave-lister> CDI= něco jako řídící jednotka?
Viděl jsem fotku motoru, ze kterého visely zapalovací cívky na vysokonapětových kabelech, ale víc vidět nebylo.
Např zminovaný R582 má elektroniku integrovanou v cívkách a ty jsou napojené přímo na stator bezkontaktu (Ducati)
Viděl jsem fotku motoru, ze kterého visely zapalovací cívky na vysokonapětových kabelech, ale víc vidět nebylo.
Např zminovaný R582 má elektroniku integrovanou v cívkách a ty jsou napojené přímo na stator bezkontaktu (Ducati)
1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750
vzhledem k tomu, že rc24 má cdi tak je to asi jasný...
¨
edit: ano, cdi je Capacitor discharge ignition, tyristorové zapalování
Naposledy editováno 05.02.2015 20:28:46

edit: ano, cdi je Capacitor discharge ignition, tyristorové zapalování
Naposledy editováno 05.02.2015 20:28:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750
VeFeRák> Snad už jo 
Je dobíjení a zapalování integrované na jednom statoru, nebo oddělené?
Já se hrabu hlavně v klasických autech, příp v těch leteckých Rotaxech, takže tady jsem hooodně mimo mísu
Základní nastavení předstihu je dané polohou statoru?
Má to nějakou regulaci dle zátěže?
Jsou se zapalováním nějaké potíže?
Naposledy editováno 05.02.2015 20:37:42

Je dobíjení a zapalování integrované na jednom statoru, nebo oddělené?
Já se hrabu hlavně v klasických autech, příp v těch leteckých Rotaxech, takže tady jsem hooodně mimo mísu

Základní nastavení předstihu je dané polohou statoru?
Má to nějakou regulaci dle zátěže?
Jsou se zapalováním nějaké potíže?
Naposledy editováno 05.02.2015 20:37:42
1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750
Předstih se u toho nemusí seřizovat, impulsní kolo nebo snímače nemají vůli pro seřízení. Regulaci předstihu řídí ta skříňka CDI.
dave-lister> Svým způsobem ideální řešení. Ještě kdyby do toho šlo dodělat zdvojené zapalování, aby měl člověk klid 
Mimochodem, tvrdí se, že když svíčká dá dvě a více jisker za sebou, tak to zlepší hoření a výkon.
Min u leteckých motorů se vypnutí jednoho okruhu projeví poklesem výkonu.
Byl už nějaký tuning na toto téma?

Mimochodem, tvrdí se, že když svíčká dá dvě a více jisker za sebou, tak to zlepší hoření a výkon.
Min u leteckých motorů se vypnutí jednoho okruhu projeví poklesem výkonu.
Byl už nějaký tuning na toto téma?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motory VFR 750
Pher> tvl já se v elektrice vůbec nevyznám, jen něco málo o vefrech vím...

1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750
ano, Čáslav
1 reakcí na tento příspěvek Motory VFR 750
Pher> Na VFR se vykašli, do ULL nacpi V8 z nějaký bouraný BMW M5. Nač troškařit? 
Multispark má vliv hlavně u motorů s neoptimální směsí, dobře fungující motor zapálí už první jiskrou, druhá je zbytečná. Proto jsou multispark téměř jen druhovýrobní zapalování kterýma si lidi vylepšují stará auta a motorky.
Více svíček na válec je pro spolehlivost, na výkonu se to projeví u velkých válců, kde už se rychlost hoření projeví, tak má smysl mít na každé straně hlavy jednu svíčku. Mimochodem právě tam patří běžné "malé" letecké motory - 9-litrový šestiválec, to jsou kýble jak kráva.

Multispark má vliv hlavně u motorů s neoptimální směsí, dobře fungující motor zapálí už první jiskrou, druhá je zbytečná. Proto jsou multispark téměř jen druhovýrobní zapalování kterýma si lidi vylepšují stará auta a motorky.
Více svíček na válec je pro spolehlivost, na výkonu se to projeví u velkých válců, kde už se rychlost hoření projeví, tak má smysl mít na každé straně hlavy jednu svíčku. Mimochodem právě tam patří běžné "malé" letecké motory - 9-litrový šestiválec, to jsou kýble jak kráva.
Deadman>Kýbl jako kráva začíná u 3L/válec.
Když už bych z toho chtěl mít radost, obestavěl bych třeba 14ti válcový Aš-82. Obsah cca 45L, kompresor a necelých 2000 HP...
Vypnutí jedné svíčky/válec se zrovna slušně projeví už u toho blbého R582, což je šestikilo dvoulampa.
VeFeRák: máš krásné pracoviště... Prolezli jsme mmj vaši sín tradic, kde me chytlo plexi z S-199 a pak jsem bombardoval elektrárnu na velkém simu. I přistál
Když už bych z toho chtěl mít radost, obestavěl bych třeba 14ti válcový Aš-82. Obsah cca 45L, kompresor a necelých 2000 HP...

Vypnutí jedné svíčky/válec se zrovna slušně projeví už u toho blbého R582, což je šestikilo dvoulampa.
VeFeRák: máš krásné pracoviště... Prolezli jsme mmj vaši sín tradic, kde me chytlo plexi z S-199 a pak jsem bombardoval elektrárnu na velkém simu. I přistál

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda VFR 750 RC36 1, šíře ráfku a ... Honda VFR 750 | Dejvo6 | 4 | 1.8.2024 v 11:41 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 6 | 25.7.2023 v 16:18 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 3 | 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr |
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 | Lech | 12 | 27.4.2023 v 16:33 Gahan37 |
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 | Mates_Rider | 10 | 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr |