Pokud tě tvá motorka alespoň trochu nevyděsí jezdíš pod své limity
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro
selkie píše: Jestli se rozhodneš pro exc, tak bych o jednom věděl
... bude AJPicek??


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro
sumec742 píše: No spíše bych to chtěl na hobby a někdy někam přejet po cestě takže s TP
EXC bude na tom nejlíp, i cenově v ojetinách. Je jich nejvíc. A díly prostě jsou, v KTM na tebe nekoukají jak na zjevení, když chceš něco na závodní motorku. To platí i pro WP podvozky, který umí každej motokrosovej mechoš poslepu.
HQ podobný, ale moc nový a tím celkem drahý.
Varianta 4T... podle mě nic pozitivního proti dvoutaktu nepřináší, krom toho že jde snáz utlumit pro pokoutní ježdění a možná míň sežere / dál dojede na nádrž ( pokud se nehoní ) . Výhoda 4T je i v tom že jí tak moc nevadí rekreační pomalá jízda, což dvoutakty nerady, zanáší se výfuk a svíčka a pak to chce prohnat aby zase jela jak má.
Ale ty servisy sportovních motorů jsou docela drsný, pokud to nevytěžíš na závodech, tak skoro vyhozený peníze....
Celkově, ty závodní motorky jsou v civilu docela naprd, jsou specifikovaný na střelbu a neé na vožení se... Ne jen motor, ale celý . Je to jak jet ve ferrarri v zimě na lyže.
Co není špatný na ježdění je KTM 690 enduro. Mám ji, je to cestovní enduro jak by mělo podle mě vypadat. Hlavní výhoda je, že má servisy po 7500 km / nebo rok. Jako ty rozpočtovky, ale tohle má WP kloudnej podvozek . Neklepe se, má vyvažováky. Celkem to jede, v enduru je docela hodná, i když je těžká proti EXC ( 148 kilo mokrá , 12 litrů benzínu) . Ale na NEzávodní ježdění to nevadí. MX trať ne, to je trápení a podvozek to neumí, nemá ani zdvihy a je spíš komfortní. Antihop spojka, což asi úplně na enduru nepotřebuješ, zadní kolo s tlumičem záběru, takže tolik nelítají dráty jako u EXC.
Od HQ je to pak 701. Hodně podobná, stejný rám i motor... Ale moc jich není na trhu, mladý jsou ještě celkem drahý, to už je lepší jít do nové.
Ekvivalentní motorka se k těmto dvěma asi nedělá ( tedy spíš u nás neprodává) pokud jde o známé značky. Ale je tu SWM se slušným cestovním endurem 650. A pak ještě AJP PR7, ale to už je zase trochu víc daleko od dvoutaktní EXC.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro
MedWed píše: ... bude AJPicek??
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro
sumec742 píše: Kafoholik> asi půjdu do toho exc protože chci převážně jezdit terén výjezdy a tak a chci to na značkách abych mohl někam přejet a zase blbnout do 4 taktu nechci jít z důvodu že tam jsou krátké servisní intervaly a když se něco vysere tak to stojí majlant jinak díky za komentář ?
zas tak kratky ty intervaly nejsou …. a hlavne u dvoutaktu jsou taky. jsou tam taky veci co se umi posrat a u KTM stoji pres 50kc i M6 sroubek

sumec742 píše: Kafoholik> asi půjdu do toho exc protože chci převážně jezdit terén výjezdy a tak a chci to na značkách abych mohl někam přejet a zase blbnout do 4 taktu nechci jít z důvodu že tam jsou krátké servisní intervaly a když se něco vysere tak to stojí majlant jinak díky za komentář ?
To je dobrá volba. Pokud bych nepočítal s běžným provozem, tak EXC 300 tpi je top. Pokud ji nebudeš zanedbávat po stránce ošetření po jízdě, tak v zimě údržba podvozku a brzd, olej a svíčka, ob sezonu k tomu píst a spojka a přepákování, jak to vidím při hobby víkendovým použití.
A teď o víkendu jsem to mohl porovnat s 4T 450 ( krátce na MX trati) , je to prostě lepší. Hezký chod, pružný motor, minimální vibrace. Skoro jako cenduro

2 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro
ne, ze bych nevedel, co s casem, ale realne uvazuju o nejakem enduru. Vyuziti by bylo jen takove hobby, vikendove, jezdeni a co se tyce bahna, jsem vlastne novacek (svez jsem se jen par krat na enduru a mx).
Rozpocet si predstavuju cca 70tis + vybava a kvuli servisu asi 2T 250-300cc (volil bych podle stavu daneho kusu; vim, ze 300cc uz jede jako hovado).
Zkratka nejakou starsi ludru a pak by se casem videlo, jak dal.
Je jedno jakou znacku (ktm, husquarnu, gas gas....) nebo nejaka preference?
Kolik cca mth vydrzi motor do dalsi GO, kdyz se jen tak mrda po poli, po lese..?
A co lesaci, myslivci a ostatni turisti? Jak s nimi nakladate? :)
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro
300je pro hobika z mého pohledu lepsi nez 250 - vykon maj skoro stejnej, jen ta 250 ma vic motokrosovej průběh - nic a pak nahore vse. Ta 300 se da trápit pod priverou a používat skoro jak 4takt. Taky je moznost ji zadusit upravama - tesneni pod hlavu, privera - aby jela min...
Ale mam zkušenost jen s ktm/hqv novějších ročníku. U 2t je hodne velkej rozdíl v tom jak funguji ty modernější...
Hobik sezonu dve s trochou stesti najede jen s výměnou oleje

Jezdit sam je naprd. S lidma je problem, me to vadilo az tak, ze jsem se na to vykašlal. Ale ja nemam rad konflikty, ty si asi snáz poradis...
SLEEPER píše: Zdar bahnaci,
ne, ze bych nevedel, co s casem, ale realne uvazuju o nejakem enduru. Vyuziti by bylo jen takove hobby, vikendove, jezdeni a co se tyce bahna, jsem vlastne novacek (svez jsem se jen par krat na enduru a mx).
Rozpocet si predstavuju cca 70tis + vybava a kvuli servisu asi 2T 250-300cc (volil bych podle stavu daneho kusu; vim, ze 300cc uz jede jako hovado).
Zkratka nejakou starsi ludru a pak by se casem videlo, jak dal.
Je jedno jakou znacku (ktm, husquarnu, gas gas....) nebo nejaka preference?
Kolik cca mth vydrzi motor do dalsi GO, kdyz se jen tak mrda po poli, po lese..?
A co lesaci, myslivci a ostatni turisti? Jak s nimi nakladate? :)
I 250ccm jede jak hovado - samozřejmě v terénu, ne po poli. Za 70 bych koukal na Betu, díly na to jsou, je to oproti ktm za stejnou cenu o dost mladší - modernější.
Vykonu se nebojim, ale chapu, ze je to uplne neco jineho. Spis ten 2T kvuli servisu a zaroven, abych to nemusel trapit pres spojku, proto asi ta 250cc pripadne 300.
Nejsem konfliktni typ, to jsi me pobavil, ale je pravda, ze bych na sebe "bezduvodne" nedavat nenechal. :)
Ale je to na hovno, jak rikas. Kazdou chvili štvavý clanky a znameho z HK kvuli enduru zmlatili, jak jsem tu na m.cz nekde psal.
Predstavu mam takovou, ze bych spis jezdil takove cross country, nez skutecny enduro, kde se vse mozne splha. Zkratka spis po cestach pro lesni techniku, nez nekde orat chranenou floru, ale to asi lidem nevysvetlis. :)
Dave81 > Svezl jsem se na staricke EXC 250 r.v. 92 - 95 (nevim presne) a pak na 4T 250 a trochu ten rozdil znam.
Vim, ze to potaha.
Je dobře vědět že dvoutakt se ladí prakticky jedině výfukem. V praxi to je pak tak, že na výfuku je vyražená verze a je potřeba někde pohledat pro jaký je to účel.
250 ccm hondyCR měly myslím dvě serie, plus soutěžní , a pak různé typy od třetích stran , a sem tam se tu vyskytují i factory kitový výfuky.
Já měl ke své dva. Koupil jsem ji jako týmovou původně stavěnou na Mistrovství Německa, podvozek sundanej, ale výfuk tam byl factory... S tím ostrým jsem já nedokázal jet, při mým stadiu výkonnosti jsem nestíhal vůbec tu motorku řídit - a když jsem netočil, tak byla úplně mrtvá a po dvou kolech zasviněný až to chcípalo.
Kamarád mi pak sehnal soutěžní výfuk originál Honda z USA.
Se soutěžním mi naopak krosky na čistým ujížděly , ale motorka šla krásně úplně z nízkých. Podle tehdejšího doporučení se to netryskovalo, jen se přehazoval výfuk. Na občasný hobby závody to bylo super a motor vydržel nesmysl, měl jsem ji 16 let, jednu dobu i trochu jezdil a nic se nedělalo, krom svíčky spojky oleje.
Píšu to proto, že tohle se už moc neví a o dvoutaktech koluje spousta pohádek. A hromada majitelů má něco a neví co...
Nový moderní vstřikovaný dvoutakty nevím, tam už se pracuje s mapami. Ale to je cenově jiná vesnice.
SLEEPER píše: Je jedno jakou znacku (ktm, husquarnu, gas gas....) nebo nejaka preference?
Ja som zvažoval Gasgasa (ale vtedy nového, t.j. 2019) a dostal som radu, nech neblbnem, že keď bude zháňať diely, budem si nadávať, že som mal kúpiť niečo bežné (KTM, Hus, Beta...).PS: Len reprodukujem, čo som počul, vlastné skúsenosti nemám.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro
Mrknu po pár strojích a třeba zjistím, že musím protlačit na penězách. :)
Když já se svezl v 15 v devadesatymsedmym na té 250 exc a přišlo mi to jako strašná raketa, co výborně drží na louce.
Nějak se mi to nostalgicky drží a říkám si, že jako Nováčková by určitě ročníky cca 2004 měly stačit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro
SLEEPER píše: Okok, díky za poznatky.
Mrknu po pár strojích a třeba zjistím, že musím protlačit na penězách. :)
Když já se svezl v 15 v devadesatymsedmym na té 250 exc a přišlo mi to jako strašná raketa, co výborně drží na louce.
Nějak se mi to nostalgicky drží a říkám si, že jako Nováčková by určitě ročníky cca 2004 měly stačit.
Hele speciálně 2t motory prošly neskutečným vývojem a rozdíl 2004 vs. např 2012 bude obrovskej. A další skok bude třeba 2012 - 2016 apod. Další co se hodně zlepšuje v letech jsou podvozky. Rozdíl na EXC 2004 vs 2018 je neskutečnej. Pokud se tomu chceš trochu věnovat, stejně napoprvé tu správnou motorku netrefíš :)
1 reakcí na tento příspěvek Jaké enduro
je blby ze velkejm lidem je to maly, ale da se...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro
Dave81 píše: Hele speciálně 2t motory prošly neskutečným vývojem a rozdíl 2004 vs. např 2012 bude obrovskej. A další skok bude třeba 2012 - 2016 apod. Další co se hodně zlepšuje v letech jsou podvozky. Rozdíl na EXC 2004 vs 2018 je neskutečnej. Pokud se tomu chceš trochu věnovat, stejně napoprvé tu správnou motorku netrefíš :)
Na silnicnim litru 04 se uz hodne dobre povozis, treba na okruhu, pokud techniku udrzujes, ale verim tomu, ze u endura ten rozdil bude uplne jinde.
Jak jsem tu psal, vubec na tom neumim, na motorce bych chyby urcite nehledal. Zadne ambice nejsou, proste jen to svezeni kolem vesnice a dom.
Trefim netrefim, to je jedno. Hlavne, ze to tak nejak bude fungovat a idealne bude mit technika trochu vydrz. :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro
Ostra je zavodni nacini, funguje az kdyz se tlaci na pilu...treba 2t kdyz nedrzis pod krkem tak se zasira nespalenym olejem...
On u tech starejch ostrejch bude nejvetsi problem stav, malokdy to jezdi lidi co opravdu jezdi, vetsinou si to koupi nakej mladas za par na vozeni po poli a ti tomu nedavaji potrebnou udrzbu + samodomo laicke opravy...
Chce to vzit si na nakup nekoho kdo endura dela, je to oproti silnicim trochu specificka vec.
Kamarad co dela specialne krosky rika, ze jak tam jsou neorigo seouby a cumi z toho silikon tak nebrat... kdyz nekdo setri na sroubu za 50kc (jo je to dost za sroub) a na tesneni za par stovek... jak asi resil ty dily co jsou opravdu drahe (komplet go motoru na 4taktu, pokud jsou treba i nejaka kola v prevodovce, spojka atd vychazi ke 40ti tisicum s praci)
Naposledy editováno 21.11.2020 10:27:22
assassin píše: sleeper> jsi ty jsi asi taky docela vysokej ne? pokud se chystas jezdit sam a spis vylety na pohodu nez hard enduro ... asi by stalo za zvazeni ta "trailova" kategorie - tzn ktm freeride (podle me je lepsi 250 2t verze) a nebo beta xtrainer - jsou to mensi motorky, spis na zakladu trialky, jsou prave takove na pohodu a ty motory jsou odladene tak ze moc nejedou ale jsou hodnejsi a vydrzi - tim ze je to na opravdove enduro na prd tak to lidi co si to vezmou na zacatek davaj brzo pryc a ty ceny nejsou vysoky.
je blby ze velkejm lidem je to maly, ale da se...
Mam 186cm a asi bych se tomu nebranil, ale nechci za to moc utracet. Davam ted dost penez za stavebni matros a za remeslniky, pak ty hracky na silnici a bohuzel zadny rentier nejsem. :) Kazdopadne na to mrknu, diky za tip.
A jeste me tak napada, kdyz se tu nakously ty realne konfilkty, se kteryma se endurak muze potkat. :)
Co kdyz na tebe nejaky nemocny clovek v zelenym, s puskou namiri a ty ho v mx borach a komplet v chranicich thajskym zpusobem rozjebes. :))
Maze se pak nejaky enduro vylet a resi se jen, ze sis branil zivot? :)
V podstate tyhle utoky, byť klackama, mohou byt brány jako cilene ublizeni na zdravi/ pokus o vrazdu, si rikam.
Jen si tak premyslim, co vsechno se muze stat. :))
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké enduro
assassin píše: SLEEPER> Tim spis by pro tebe byl ten freeride-xtrainer... nebo ajp...
Ostra je zavodni nacini, funguje az kdyz se tlaci na pilu...treba 2t kdyz nedrzis pod krkem tak se zasira nespalenym olejem...
Ja si zase nalhavam, ze uplne levej na riditka nejsem a ze AJP by me nudilo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ktm exc 300 přepis , evidenčka a stk KTM EXC 300, KTM EXC 300 E | Drak-09 | 24 | 23.2.2025 v 10:13 SLEEPER |
Pružina zadneho tlmiča KTM EXC a XC KTM EXC 300 E | Oxymoron | 17 | 6.11.2024 v 09:10 ZdendaZB |
Baterie 2010 ktm 300 exc KTM EXC 300 E | Matmote123 | 5 | 2.11.2024 v 17:51 DucS |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days | MalejMazel | 14 | 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák |