Motorka oservisovaná (oleje, filtry, ........), jako poslední jsem dělal chladicí kapalinu. Obecně ale vše funguje. Krátká projížďka, moto jsem pak nechal, jestli se spustí sahara - ventilátor sepne při dosažení červeného pole (čekal bych to o něco dřív, ale ok). Před jízdou bylo v chladiči po hrdlo, v expanzce po max.
To bahno jsem z okruhu vylil, propláchl, nalil chladič, opakovaně, dolil expanzku na max, několikrát krátce projel, zkontroloval, vše ok.
Včera 100km testovací jízda místama celkem v tempu (na možnosti tý motorky ). Po 80km krátká zastávka, chcípl jsem to na pár minut (řekněme 5), pak se rozjedem a po chvíli si všímám, že teplota leží úplně dole . Po 20km stále stejný stav. Zastavím u garáže, expanzka plná po hrdlo, nicméně nic nevyhazuje přepadem. Levý chladič dole vlažný, nahoře teplý (ne horký). Pravý jsem nekontroloval. Přes víčko chladiče nic nejde. Po 5 minutách expanzka správně na max a po otočení klíčku teplota na budíku vystoupala, kam má.
Mám nějaké teorie, co je špatně, ale jistý si nejsem.
1 reakcí na tento příspěvek Náhlý pokles teploty chlkapaliny
Nicméně mám u Transalpa zkušenost, že většinu času ukazatel je jen někde ve dvou třetinách, né nahoře, chladí to většinu času dost.
(někde jsem četl, že u Transalpů a Afrik ten termostat je nějaký zvláštní a je asi častěji otevřený, trvá déle než se kapalina zahřeje)
1 reakcí na tento příspěvek Náhlý pokles teploty chlkapaliny
ad termostat - kdyby zůstal otevřenej, tak je otevřenej velkej okruh. Bylo sice už chladněji (14°C), ale jel jsem 20km 100-140km/h a ani se to nehlo. Pak kousek po městě a pak pár minut na volnoběh u garáže a ani se to nehlo. Nemyslím, že se za těhle podmínek moto nezahřeje alespoň natolik, aby se ručička vůbec nepohla. Ale možný to je, fakt jen teoretizuju.
ad těsnění pod hlavou - napadlo mě, ale to by do expanzky šly bubliny, ne? A hladina byla sice až u hrdla, ale klidná. Nicméně bylo to pár vteřin po vypnutí moto.
ad studeňák - jak to u garáže pár minut stálo, opravdu pár - kontrola hladiny v expanzce, šáhnout na chladič, kontrola, jestli někde něco neteče - tak po otočení klíčku rafička vystoupala do půlky. To by víc ukazovalo asi na problém s čidlem nebo budíkem. Dál si myslím, že do levého chladiče už jde zchlazená vody z pravého, proto měl teplý vršek a z něj jde již chladná voda pumpy, proto měl chladný spodek (je to chladič ). Proto si myslím, že tohle fungovalo správně. Stejně tak nikde nešly bubliny a ani to nešlo přes víčko, takže natlakované je to správně.
díky všem
Naposledy editováno 08.09.2021 10:47:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhlý pokles teploty chlkapaliny
Naposledy editováno 08.09.2021 10:47:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhlý pokles teploty chlkapaliny
Kazdopadne si to tady oznacim, az se se mnou zase bude nekdo do krve hadat, ze vodni chlazeni je super a naprosto bezproblemova vec .
Naposledy editováno 08.09.2021 10:52:07
Dělám si srandu, je s váma vždycky prdel
Hele takhle jsem to neprošel. Dneska to ozkouším znovu. Pokud by se to neopakovalo, tak těsnění pod hlavou by se asi dalo vyloučit, ne? Každopádně jsme tou dobou měli za sebou určitě hodinu a půl, možná 2 hodiny jízdy a to mi neříkej, že by se to neprojevilo dřív.
Teď si ještě uvědomuju a trochu mě to překvapilo. V manuálu je uvedené množství chladiva "approx. 2l" a já tam dostal 1,5 litru. Přestože jsem vypustil šroubem dole na pumpě, pak expanzku a celou motorku jsem nakláněl na obě strany, co to šlo. Opakovaně jsem okruh zavřel, lehce protůroval (dle manuálu na 4-5tis), kontrola, dolití. Když už hladina v chladiči byla opakovaně po hrdlo, udělal jsem totéž ještě 3x. Je opravdu možné, že je to zavzdušněné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhlý pokles teploty chlkapaliny
Medved píše: Animals21> Kazdopadne si to tady oznacim, az se se mnou zase bude nekdo do krve hadat, ze vodni chlazeni je super a naprosto bezproblemova vec .
Jedna paní povídala, že pro tento případ má vodou chlazený Transalp navíc i žebra, aby se jako uchladil vzduchem, když nefunguje voda Nutno podotknout, že ta paní, co to povídala, je úplně blbá!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhlý pokles teploty chlkapaliny
vilemx píše: Jedna paní povídala, že pro tento případ má vodou chlazený Transalp navíc i žebra, aby se jako uchladil vzduchem, když nefunguje voda Nutno podotknout, že ta paní, co to povídala, je úplně blbá!
Tak ten zebrovany vodou chlazeny motor je u motocyklu teto znacky zvykem ... Shadow 750 ma taky krasne zebrovane valce ... a kdyz tu plastovou Potemkinovu vesnici sundas, dostanes se i ke svickam .1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhlý pokles teploty chlkapaliny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhlý pokles teploty chlkapaliny
Čidlo může být v místech kde je voda studená. Asi bych sundal víko pumpy a protočil motor na vteřinu. Třeba se netočí
Medved píše: vilemx> to je potom samozrejme jina liga
Vím o dvou lidech, kteří u staré XRV (malá žebra jen na hlavách, válce už jsou hladké) riskli dojetí bez vody - roztržená hadice a propíchnutý chladič. Jeden jen dokončil celodenní rally závod, druhý byl větší střelec a zkusil to natáhnout z Ukrajiny domů. Oba sice dojeli do cíle, ale potom museli oba motory trošku opravit. Jestli se nepletu, tak fouklá těsnění pod palicí a zkroucené hlavy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhlý pokles teploty chlkapaliny
Medved píše: ..Kazdopadne si to tady oznacim, az se se mnou zase bude nekdo do krve hadat, ze vodni chlazeni je super a naprosto bezproblemova vec .
Tak jasně že na tohle je vzducháč lepší. Nemá teploměr, takže člověk neví že za horkých letních dnů než projede město má motor rozpálený do běla a naopak když je chladno tak se mu to ohřeje až po třiceti kilometrech. Nevědomost je sladká
Šestku TransAlpa jsem tu měl pár týdnů zpět, prý se přehříval. Expanzka prázdná, zadní válec taky. Po odvzdušnění jsem dospěl k názoru že palice to nebude. Starty bez problémů, oba válce chytnou okamžitě. Sahara spínala cca v půlce pole, což mi připadalo dost brzy.
V tvém případě bych to viděl na problém čidla-zavzdušněno, nebo budíku,nebo ten studeňák. Případně přešel Tranďák na vyšší efektivitu spalování bez zbytkového tepla.
1 reakcí na tento příspěvek Náhlý pokles teploty chlkapaliny
Moto prokazatelne 4 roky stala. Vcera obcas lehce velice lehce zahulila, kdyz jsem razantne pridal po brzdeni motorem (info od kamose za mnou). Ale jak jsem psal, honil jsem to. Na merce zadny znatelny ubytek. Dnes 60km, kamosova moto za mnou poprskana od oleje, 2/3 merky pryc. Sice casto pres 7tis/ot, ale i tak…
Co se vody tyce, tak jsem mel expanzku na min a dolil jsem. Budik fungoval, ale bylo dost snadne se dostat az na hranici cerveneho pole. Po zastaveni na volnobeh expanzka plna po hrdlo a neco odkapala prepadem. Po par minutach opet pod min. Levy chladic min nez vlazny. Teplota na budiku v poradku dle ocekavani.
Naposledy editováno 08.09.2021 19:24:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhlý pokles teploty chlkapaliny
Animals21 píše: Mame tu bohuzel jiny problem.
Moto prokazatelne 4 roky stala. Vcera obcas lehce velice lehce zahulila, kdyz jsem razantne pridal po brzdeni motorem (info od kamose za mnou). Ale jak jsem psal, honil jsem to. Na merce zadny znatelny ubytek. Dnes 60km, kamosova moto za mnou poprskana od oleje, 2/3 merky pryc. Sice casto pres 7tis/ot, ale i tak…
Hele a neměl sis radši - pokud tedy musíš honit postarší cenduro přes 7ooo rpm - pořídit nějakou KTM apod. ?
Chudák alpík ...
Se podivej, kolik jede Alp v 7tis ot, ona to neni zadna zavratna rychlost a dosahuje tech otacek celkem s chuti. Cerveny je v 9tis. Jezdim v nejakym rezimu, abych overil a nasel chyby.
Kazdopadne bych si s dovolenim svoje prachy utracel za co chci ;) A narozdil od spousty lidi se o svoje motorky staram, sypu do nich prachy a udrzuju je.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhlý pokles teploty chlkapaliny
Anti píše: ... Nevědomost je sladká ...
Ty musis mit opravdu sladky zivot .jezdil jsme na šestistovce a vše v pohodě olej nebrala, pak přesun po dálnici domů a hle vysoká spotřeba oleje - za jeden den sežral oleje jako nikdy předtím
ale bez rozdělání to nezjistíš, každopádně alpík byl vždy poklidný stroj takže na "závodění" bych bral jiný stroj
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náhlý pokles teploty chlkapaliny
Naposledy editováno 09.09.2021 10:06:46
Honza> nechci na něm závodit, ale nějak se to stalo. Na šotolině by převod i síla motoru byly ideál, ale na té silnici se to vždy nějak zvrtne Navíc mě překvapilo, jak je ten pekáč ovladatelnej a že se mu i celkem chce dopředu. Brzdy špaténka, ale to je jasný. V hlavě promýšlím, co s tím dál a je mi naprosto jasný, že motor ven a otevřít. Sada těsnění pro vršek a kroužky je ještě vcelku akceptovatelná položka - vzhledem k ceně motorky - ale víceméně předpokládám, že budou vylítaný válce. Takže výbrus, písty a ono se určitě najde i něco dalšího, jak už to tak bejvá. A pak to dost možná přestává dávat smysl.
V tu chvíli se můžem začít rovnou bavit o úplně jinejch vidlích, brejlích, kole, brzdách i s pumpou a jak to napasovat na současnej krk. K tomu v tu chvíli adekvátně pořešit prdel. A to už taky dost dobře budu na ceně něčeho trošku jinýho. Zhruba něco takovýho mi teď běhá v hlavě.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |