![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Předem mě nekamenujte, ale jasnou odpověď jsem nenašel
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/9.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Brzdová kapalina: - zde je jasno i dle manuálu DOT3 dle všeho s DOT4 se nic nezkazí. Hlavně né DOT5,1
Chladící kapalina: - ta co je určená na hliníkové motory, dle všeho dnes asi každá, já bych vybral REPSOL MOTO COOLANT & ANTIFREEZE 50%
Motorový olej: - zde mírně tápu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Převodový olej do kardanu (kuželový převod): - a opět tápu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Vazelína u kardanu: - tu bych vyřešil asi nějakou molybdenovou na ložiska co bude k mání. Ale opět budu rád za případné upřesnění. Co se tam vlastně tou mazničkou maže, tisícihran?
Předem všem moc díky za rady a doporučení
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/bigkiss.png)
Naposledy editováno 19.10.2021 19:31:13
https://ownersmanua...-owners-manual-60940
a
https://coodie.com/cx/
je jeden s docela srozumitelným návodem a od strany 70-73 mas veskere informace
olej 10W40 trídy SE takze mineral - max polosyntetika
diferal zadni
GL-5
pod 5 stup.SAE 80
nad 5.stup. SAE 90
A pokud takle pises tak se nejdrive podivej do toho manualu protoze tamo vazeline pisou ze musi byt s adetivem MoS2 a musi se dat jen 12g a je tam dalsi hodne dulezite veci napr.oleje do diferaku 170 cm3 atd
JO a brzdovka musi byt SAE J1703 takze DOT 3
PROSTE SI STAHNI MANUAL A PODIVEJ SE DO TOHO !!!
Naposledy editováno 17.10.2021 20:58:29
1 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
2 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
A tu pastu (tedy žil jsem v domnění, že to je vazelína), bych nahradil třeba vazelínou má rozpětí -30°C až +130°C
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Snažím se to nějak sesumírovat, kdyby to hledal někdo další, tak ať netápe jako já, tak sorry
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
Naposledy editováno 17.10.2021 22:06:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
A díky moc!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Pikec píše: OK Stáhl jsem a pročtu, tedy spíše prohlédnu
Ten druhý manuál je super, díky moc!
A tu pastu (tedy žil jsem v domnění, že to je vazelína), bych nahradil třeba vazelínou má rozpětí -30°C až +130°C Vazelína Mannol Multi-MoS2 Grease EP 2
Snažím se to nějak sesumírovat, kdyby to hledal někdo další, tak ať netápe jako já, tak sorry
Spíše prohlédnu ? Jestli je problém angličtina zkus google překladač, funguje celkem obstojně, když jsem objednával díly z Holandska hodně pomohl.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
Pikec: Správný název je kuželový převod nebo koncový převod nebo talíř a hruška.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
crestik píše: do soukolí kardanu potřebuješ hlavně hypoidní olej. Né všechny GL5 to splňují, naopak jsou dokonce i GL4 hypoid
Definice GL-5 přímo od API uvádí že je to jsou oleje zejména pro hypoidní převody. Pokud některý výrobce má uvedenu normu GL-5 a zárověň uvádí že to není vhodný pro hypoidní převody tak si v podstatě sám sobě odporuje. Ten rozdíl mezi GL-4 a 5 je výslovně uveden tak že GL-4 vyhoví pro hypoidní převody při střední až vyšší zátěži a rychlosti kdežto GL-5 olej "umaže" převod i v podmínkách vysokých rychlostí/nárazové zátěže a při malých rychlostech/vysokém toč. momentu. Čili, GL-4 lze použít i pro hypoidní převody ale s GL-5 ten převod snese víc (přísnější je např. SAE J2360).
Co by udělal syntetický olej ( což je víceméně dnes také hlavně marketingový označení kdejaký a kdovíjaký polosyntetiky ) těžko říct. Podle mě nic špatného. Bude jen dražší, ale to už dnes možná taky neplatí. Důležité je, aby splňoval normu, a tu splňuje kdejakej levnej olej z OBI ( obecně ). Plná syntetika - tenčí, ale odolnější mazací film, nižší tření. Nevím, jestli to motor ze začátku 80.let vyžaduje
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 10.11.2021 11:40:20
DOT3, DOT4 a DOT5.1 jsou na bázi glykolu a vzájemně kompatibilní. Liší se bodem varu. Vyžší DOT, vyžší bod varu.
Pokud výrobce předepisuje DOT3, tak můžeš použít i DOT4 nebo DOT5.1. Vyžším DOT nic nepokazíš, ale asi je to zbytečné. Brzdy jsou dimenzované na DOT3 a tak by to mělo stačit. Závodit na tom asi nebudeš.
Nelze ale použít DOT5 . Ta je na bázi silikonu a není kompatibilní. Může poškodit těsnění, způsobit korozi atp..
1 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CX500 rok 1978 provozní kapaliny
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CX500 výměna budíků Honda CX 500 | Toretak1050 | 4 | 17.6.2024 v 15:49 Medved |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 5 | 17.6.2024 v 14:47 ondrais |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | 26.4.2024 v 18:32 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |