1 reakcí na tento příspěvek Homologace přileb ECE versus JIS
Tu co kupis u nas ma europsku homologaciu,lebo si ju kupil tu a ta japonska ma japonsku,lebo si ju kupil tam...
Asi je zbytocne aby mali prilby predavane v japonsku europsku certifikaciu a naopak...
Kto by si v japonsku kupil prilbu a siel s nou jazdit do EU?
Tak preto...
1 reakcí na tento příspěvek Homologace přileb ECE versus JIS
A kedze pre Japonsko je trh EU dolezity trh,urobia prilby tak aby presli primarne v EU a pre lokalny Japonsky trh tam pre Japoncov daju svoju nalepku,aby boli Japonci uspokojeni...
Oni maju take normy +- v strede medzi EU a US...
EU najtvrdsie a US najmaksie...
Zrovna vcera som si zhodou okolnosti s jednym japoncom pisal ohladne rozmerov pneumatik na moto a podla neho nemaju napr.ziadny zakon ktory prikazuje konkretny rozmer vyrobcu..
Proste on tvrdi,ze si mozu dat na moto akykolvek rozmer,ked dodrzia priemer rafiku...
Takze pochybujem,ze prilby riesia doslednejsie ako EU...
Asi máš pravdu s tím testováním. To ale nicméně nic nemění na faktu, že ty přilby jsou identické co se týká materiálu a provedení. Pochybuji, že by Japonci pro evropský trh vyráběli materiálově kvalitnější přilby než pro svůj vlastní trh. To je blbost. Takže ve finále tam hraje roli pouze ten štítek...
1 reakcí na tento příspěvek Homologace přileb ECE versus JIS
...jediný problém jsou asi jen pojišťovny. Ty se dokáží obracet na všem, jen aby nemuseli plnit... . Takže když si rozbiješ tlamu v helmě která nemá štítek ECE, tak se budou kroutit...
Naposledy editováno 11.04.2022 21:37:51
1 reakcí na tento příspěvek Homologace přileb ECE versus JIS
Ochranná přilba řidiče a spolujezdce vozidel kategorie L a její hledí musí splňovat technické požadavky a musí být homologovány podle předpisu EHK č. 22
Takže cokoliv, co bylo schváleno od roku cca 1958 lze i jezdit.
Pro ruzne trhy se lisi i treba stejna motorka…
- To, že jeden výrobek splňuje nějaký charakteristiky a tak se zvlášť nechá otestovat podle různejch norem pro různý trhy je úplně běžný (viz příbalový letáček mýho laděnýho výfuku, kde různý certifikace zabírají celou stránku). Dochází tak u ušetření logistických nákladů, jeden výrobek jde dělat ve velkých sériích.
- Instituce (pojišťovny/policajti) v EU budou ZE ZÁKONA bezpečnost/kvalitu kvalitu výrobku odvozovat od testování v EU (tj. ECE) a instituce v JP budou to samé odvozovat od testování v JP. Jinak by ty normy byly k hovnu.
- Nálepka se na výrobek nalepí, podle toho, co zákazníky na daným trhu zajímá (a někdy to taky vyžaduje místní zákon).
- Výrobci dělaj různý výrobky pro různý trhy (byť třeba se stejným marketingovým označením) jen z donucení, v případě, kdy rozdíl v požadovaných charakteristikách je tak velkej, že se vyplatí všechno to sraní s výrazně složitějším logistickým řetězcem. (a souhlas s assasinem, ne vždycky jde poznat, že se výrobek v některých detailech liší).
Kolem a kolem. Jestli chceš znát kolik bezpečnostních norem splňuje tvoje přilba, tak se koukni do dokumentace k výrobku.