Nemuselo by se nic stát, klikovka má valivá ložiska, ale na malé množství oleje může být háklivá vačka a píst. Mazací schéma:
To spalování oleje je taková bolest u 525. Jak je vidět na obrázku, odvětrání klikovky je přes vyvažovací hřídel, který funguje jako odstředivka, aby se olej do toho odvětrání nedostal. Je tam ovšem jedno velké ALE! Olej se nesmí do toho odvětrání dostat, pak ho ta odtředivka nepřemůže. Z minulých témat např.:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=180578
https://www.motorkari.cz/tema/?t=214505
.
1 reakcí na tento příspěvek Teče moc oleje z oddychu motoru
První příčina je pěnivý olej. Odsávací čerpadlo 11 pak nemá dostatečný výkon, v klikovce přibývá oleje a je to začarovaný kruh, viz. Krokošův příspěvek z odkazu výše.
Druhá příčina je to, co se stalo tobě. Po položení motorky nemuselo odsávací čerpadlo fungovat a navíc mohl do klikovky přetéct olej z převodovky propojovacím otvorem - to je ta díra v přepážce mezi klikovkou a převodovkou:
Třetí příčina je ta zmíněná přepážka, která je hodně tenká a těsnění se odtud může vytlačit. Pak po každém odstavení motoru prosákne olej z převodovky do klikovky a vše se zhoršuje, když uživatel doplňuje do převodovky chybějící olej.
Když začne kouřit, tak se musí motor vypnout, pak po chvilkách protáčet motorem a u toho doufat, že se olej z odvětrání vypumpuje. Jenže zpět do klikovky to nepůjde, protože je tam jednosměrný ventil, tak jedině na zem nebo do bandasky. Nahoru do sání se tomu oleji moc chtít nebude a navíc je v té hadici fakt hodně.
A parkovat do hodně prudkého kopce ...
Naposledy editováno 30.05.2022 22:27:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče moc oleje z oddychu motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče moc oleje z oddychu motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče moc oleje z oddychu motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče moc oleje z oddychu motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče moc oleje z oddychu motoru
Ešte som pozeral tie videá , ako odstraňujú tú sekundárnu klapku, neviem prečo, aký má význam tú klapku vyhodiť. Podľa mňa, ako som si všimol , tak tá klapka ti v stúpaní, keď ti to už už chce zdochnúť, pridá plyn. Ono ti to vlastne udržiava v chode motor aby nezdochol ako kosačku , alebo kultivátor. Keby si pridal plyn , tak ideš na zadné a končíš, tá klapka riadená počítačom ti vlastne pomáha.
PS: ako som pochopil z tých videí, čo som videl vďaka tebe, tak užívatelia majú problém s tým olejom u tej motorky ako ja. je tam ešte jedno riešenie na vývod pár z hlavy. Ešte raz dík.
Naposledy editováno 02.06.2022 17:08:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče moc oleje z oddychu motoru
1 reakcí na tento příspěvek Teče moc oleje z oddychu motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče moc oleje z oddychu motoru
Tou skrutkou, čo chceš urobiť ten vývod je upevnená indukčná cievka+fajka. Zhora tam nie je miesto na experimenty. Musím zajtra pozrieť , kde by som na tej motke dal tú krabicu s odlučovačom oleju , ktorý by potom tiekol späť do motoru. Krabicu si hoci vyrobím na mieru s laminátu. A , už to mám, niekde mám hodenú nádržku na olej z pokazenej elektrickej reťazovej píly. Používal som ju ako benzínovú nádrž pri opravách, na ten účel sa bude hodiť. Len ju musím nájsť a potom nájsť pre ňu miesto na motorke. Dobrú noc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče moc oleje z oddychu motoru
Naposledy editováno 08.09.2022 22:42:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče moc oleje z oddychu motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče moc oleje z oddychu motoru
Mimísek píše: krokoš> Hmm,tohle je konstrukčně divný stroj, nejsou k tomu moc ani díly, toto si koupí jenom fajnšmekr
, alebo blázon, Je to ružový jednorožec.
Čau, no, dík za pochvalu, ešte som mal v tom čase na výber ( za prachy čo som mal) tú TE 449, alebo ešte väčšie čudo Apríliu RXV 450, dva valce , dva karbeci, ale krásna motorka. Teda podľa mňa oveľa krajšia ako tá huska čo ju mám. Tá huska, je nielen koštrukčne čudná, ale aj vzhľadovo. Aj sa na tom čudne jazdí a ešte čudnejšie sedí. Kvôli osy kývačky , ktorá je v ose vývodového kolieska sú stupačky naširoko a kolená máš naúzko, ja už aj pešo chodím z nohami do X. A tá výhoda, že máš stále rovnako napnutý reťaz padá, keď to vezmeš do blata. To je pri napnutí podľa manuálu smrť reťaze. Ja už keď teraz sadnem na normálnu krosku-enduro tak neviem na tom jazdiť, celý som zdegenerovaný z tej husky. Ale mám ju rád.
PS: zabudol som, pôvodne som chcel kúpiť starý 2T GAS GAS 250, ten poznám naspamäť, ale žena ma odhovorila, lebo že to je stará vykopávka .
PS: a k téme, kolega jazdí tú KTM EXC 525 a tiež mu začalo tlačiť olej cez všetky tesnenia motoru, tak som ho poľa Ariete školil o tej dierke medzi prevodovkou a motorom a o tom odvetrávaní.
Naposledy editováno 04.06.2022 07:33:06
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
Prasklý ráfek KTM EXC 525 | Sdsdssdsd | 2 | 2.10.2022 v 09:35 kokoška. |
Víko zapalování z SX na EXC KTM EXC 525 | Sdsdssdsd | 6 | 25.9.2022 v 15:27 PETARDAK |
Kolik foukat kola na KTM EXC KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 10 | 2.6.2022 v 15:44 doktorM |