Téma: Zlepšení originálního tlumení
15.11.2022 v 13:52
Mám zcela nový Triumph Street Scrambler 900, 2022. Všude v recenzích je to chválené i podvozkově, ale moje zkušenost je úplně opačná. Předek je v originálu nenastavitelný a zadek jen předpětí a z prodejny je nejvíc povolený. Mám 85kg. Jízda po záplatovaných silnicích je otřesně uskákaná, předek i zadek kope, úplně to postrádá filtrování takových těch menších nerovností. Pak jsem našel spoustu videí na YT, kde právě toto řeší a na tomto základě jsem pořídil do předních vidlic progresivní pružiny (opět bez možnosti dalšího ladění) a na zadek štelovatelné tlumiče s oddělenou nádobkou, mají i štelování odskoku, vše přímo od výrobce TEC na tento model. Nějaké zlepšení nastalo, ale čekal jsem rozhodně víc. Má někdo stejné zkušenosti? Zlepší se to po najetí více km? Díky, Josef
Edit 4/2023: Tak konečně spokojenost. V předních vidlích progresivní pružiny od TEC a řidší olej 5w. Zadní tlumiče nakonec nahrazeny od YSS Ecoline (tedy základní řada), nastavené předpětí 20mm. Nyní to funguje jak má, takže doporučuju.
Naposledy editováno 18.04.2023 12:48:26
Edit 4/2023: Tak konečně spokojenost. V předních vidlích progresivní pružiny od TEC a řidší olej 5w. Zadní tlumiče nakonec nahrazeny od YSS Ecoline (tedy základní řada), nastavené předpětí 20mm. Nyní to funguje jak má, takže doporučuju.
Naposledy editováno 18.04.2023 12:48:26
1 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení
TEC?! Tož hodně štěstí s tém pertinaxem! Snad jsi dobře pojištěný a máš sepsanou závěť...
1 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení
U nový motorky se mi zatím podvozek rozhybaval většinou tak prvních 500-1000.
Jestli máš najetý nižší stovky, ještě bych počkal.
Jestli máš najetý nižší stovky, ještě bych počkal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlepšení originálního tlumení
sardel> No to jsem nečekal, zařídím se podle toho a budu to víc sledovat. Koupil jsem to u prodejce Triumphu s motorkou, takže případnou záruku bych uplatňoval tady. Při montáži jsem se snažil zachovat volnost obou uchycení v krutu, takže by ta pístnice neměla být namáhána na ohyb. Díky za info.
1 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení
Co říká prodejce?svezl se a říká že je to normální?Co se píše v testech motorky?Kontaktovat můžeš i ostatní zaevidovaný uživatele Tyhle motorky.
btw-já bych už nic bez vyzkoušení nekupoval, mám taky blbou zkušenost u novýho auta-špatně sladěný motor s automatem a 4x4 + Naprd adaptabilní podvozek.Nevyzkoušel jsem si to předem a pak 4 roky litoval…
edit:Teď jsem koukal na parametry tý motorky, zdvihy 120 vepředu a vzadu + ty twin schocks vzadu-To nebude nikdy dobře fungovat, to je horší odpružení jak na naháči s centrálem.To je Scrambler jenom názvem – Stal jsi se obětí marketingu...
Naposledy editováno 15.11.2022 22:02:54
btw-já bych už nic bez vyzkoušení nekupoval, mám taky blbou zkušenost u novýho auta-špatně sladěný motor s automatem a 4x4 + Naprd adaptabilní podvozek.Nevyzkoušel jsem si to předem a pak 4 roky litoval…
edit:Teď jsem koukal na parametry tý motorky, zdvihy 120 vepředu a vzadu + ty twin schocks vzadu-To nebude nikdy dobře fungovat, to je horší odpružení jak na naháči s centrálem.To je Scrambler jenom názvem – Stal jsi se obětí marketingu...
Naposledy editováno 15.11.2022 22:02:54
To tlumení zase nemusi byt pro relativne pomalou jízdu zadne sci-fi. Zaklad je správná pruzina - k te se da dojit měřením SAGu (plnej internet návodu) tlumeni pak nemusi byt zadny Hi-tech, ale chce to aby treba vidlice byla s kartridzema. Ono se dost rozmaha šetření nakladu a i ne uplne levny motorky maji spis parodie na tlumic - obyc trubka s dírou - tzn tam nejsou “stelovatka” protoze tam ani nejdou udelat.
U tlumicu primo na kyvku bez prepakovani je problem, ze je tam z principu mala progrese. To neni moc vhodne pro motorku typu scrambler, protoze se očekává jízda v lehčím terénu. Pokud odpruzeni navrhnes tak, aby v terénu nechodilo po dorazech tak diky temer lineárnímu prubehu je odpruzeni pomerne necitlivé na malé nerovnosti (motorka na beznych cestách drnca)
U tlumicu primo na kyvku bez prepakovani je problem, ze je tam z principu mala progrese. To neni moc vhodne pro motorku typu scrambler, protoze se očekává jízda v lehčím terénu. Pokud odpruzeni navrhnes tak, aby v terénu nechodilo po dorazech tak diky temer lineárnímu prubehu je odpruzeni pomerne necitlivé na malé nerovnosti (motorka na beznych cestách drnca)
Jsem si právě myslel, že Scramblery jsou udělaný z výroby do lehčího terénu,To znamená zdvihy aspoň těch 150 mm. Tak jsem byl překvapenej že tam je takhle těch jenom 120. ( A ve spojení s twinShocks...-Podle mě překonaný řešení,Je to tam jen kvůli vzhledu)
Souhlas s tím, že dneska se asi nenarazí na nějaký vyloženě špatný motor, ale mnohdy problémem jsou podvozky a skutečně i U renomovaných výrobců.Mě třeba překvapila i ta KTM 790 adventure, jak to má divně nastavený zadní odpružení – tvrdý A divně sladěný s předkem.i Jindra na jednou stopou to fest kritizoval.
Jinak já bych se s tím laděním podvozku asi obrátil na nějaký specialisty.byli tady odkazy myslím na někoho u Prahy.Pro laika to není jednoduchý to naladit.
mám v plánu taky něco podobnýho řešit Na svým Vintage twin shocks enduru..
Naposledy editováno 16.11.2022 11:24:35
Souhlas s tím, že dneska se asi nenarazí na nějaký vyloženě špatný motor, ale mnohdy problémem jsou podvozky a skutečně i U renomovaných výrobců.Mě třeba překvapila i ta KTM 790 adventure, jak to má divně nastavený zadní odpružení – tvrdý A divně sladěný s předkem.i Jindra na jednou stopou to fest kritizoval.
Jinak já bych se s tím laděním podvozku asi obrátil na nějaký specialisty.byli tady odkazy myslím na někoho u Prahy.Pro laika to není jednoduchý to naladit.
mám v plánu taky něco podobnýho řešit Na svým Vintage twin shocks enduru..
Naposledy editováno 16.11.2022 11:24:35
2 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení
to slovo "scrambler" je jen reklamní trik...to street bych ještě bral, odjet na tom o 2 street-ulice dál a vyfotit s u kafe na nějaký plakát...dobrý motor na zkurveneném nepohodlném podvozku
Přesně tak, taky jsem si tím prošel Jen jsem zůstal koukat že i triumf voje ba wa svý zákazníky… Jsem si myslel že je to seriózní firma
Dneska už si to hlídám a podvozek mám u motorky na prvním místě ( v čechistánu velice důležitá věc) pak je motor a až někde na konci vzhled. Dříve jsem to měl bohužel obráceně, ale člověk se furt učí
Až nám třeba jednou ti naši český zloději postaví za naše daně kloudný vozovky tak to člověk nebude muset tak úzkostně řešit,Do tý doby musím jezdit Holt na Vysokým a těžkýmcenduru skloudným podvozkem,Nakonec i ten design,Se u tohodle typu motorek zlepšuje viz nový Transalp Nebo i ta afrika je v některých barevných kombinací ch pěkná.
Pěkný silnice jsou tady jen jedničky a ty jsou zase zarvaný kamionama,Z toho důvodu jsem dal pryč street triple, protože když najedeš na nějakou dvojku a trojku tak bys to nejradši zahodil a šel pěšky…Abych furt jen hledal pěkný silnice který tady dohromady žádný nejsou tak radši jezdím na cenduru nebo autem
Naposledy editováno 16.11.2022 14:26:47
Dneska už si to hlídám a podvozek mám u motorky na prvním místě ( v čechistánu velice důležitá věc) pak je motor a až někde na konci vzhled. Dříve jsem to měl bohužel obráceně, ale člověk se furt učí
Až nám třeba jednou ti naši český zloději postaví za naše daně kloudný vozovky tak to člověk nebude muset tak úzkostně řešit,Do tý doby musím jezdit Holt na Vysokým a těžkýmcenduru skloudným podvozkem,Nakonec i ten design,Se u tohodle typu motorek zlepšuje viz nový Transalp Nebo i ta afrika je v některých barevných kombinací ch pěkná.
Pěkný silnice jsou tady jen jedničky a ty jsou zase zarvaný kamionama,Z toho důvodu jsem dal pryč street triple, protože když najedeš na nějakou dvojku a trojku tak bys to nejradši zahodil a šel pěšky…Abych furt jen hledal pěkný silnice který tady dohromady žádný nejsou tak radši jezdím na cenduru nebo autem
Naposledy editováno 16.11.2022 14:26:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlepšení originálního tlumení
Ariete> No, zdvihy to má stejný, jen hustý chlupatý gumy. To u mně taky není scrambler. Ale jak jsem už řekl, neočekávám od toho plavnou jízdu v terénu jako na krosce se zdvihama 300mm, chci jen, aby se to chovalo jako motorka na silnici a horší silnici. A to tak prostě s původními tlumiči není.
1 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení
Ale teď trochu vážně. Vem Scramblera a navštiv odborníka přes koženku. Teprve až budeš mít pod prdelí 10 cm molitanu, stane se Scrambler Scramblerem. To tenké prkno, které nazývají sedlem, nedokáže odfiltrovat drncání našich silnic.
Měl jsem u nové motorky podobný problém! Ze začátku byla motorka tvrdá jak šutr a zlepšení nepřišlo jak tu někdo psal po 500-1000 Km, ale až po 2000-3000Km. Také jsem musel znovu převážit obě kola, na předním kole byla nevyváženost 15g a zadek jsem neměl vyvážený vůbec. Už kdysi jsem se v diskusi dohadoval s lidma, že prý se zadek u motorky nevyvažuje, ale mě nevyvážené zadní kolo kopalo do předku. Když jsem vyvážil obě kola, bylo po vibrování. Dej tomu trochu času, reklamovat to můžeš vždy, máš na to min 2 roky
2 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení
Ducati Scrambler 800 je taky úplný shit podvozek. Dělal jsem jak přední, tak zadni. Nedalo se na tom skoro jezdit. To ta KTM 790 je sice tvrdá, ale celkem to funguje, a v terénu to kupodivu funguje taky.
Asi by mohl být dobrej podvozek až na Triumphu SCR 1200 XE a nebo na Ducati Desert Sledu.
Asi by mohl být dobrej podvozek až na Triumphu SCR 1200 XE a nebo na Ducati Desert Sledu.
Palomoto píše: Ducati Scrambler 800 je taky úplný shit podvozek. Dělal jsem jak přední, tak zadni. Nedalo se na tom skoro jezdit. To ta KTM 790 je sice tvrdá, ale celkem to funguje, a v terénu to kupodivu funguje taky.
Asi by mohl být dobrej podvozek až na Triumphu SCR 1200 XE a nebo na Ducati Desert Sledu.
Jo tyhle dvě zmiňovaný budou skutečný Scramblery,Vzhledem i podvozkem,Na dezert sleda jsem četl spoustu testů a tam prý podvozek funguje dobře
Naposledy editováno 17.11.2022 10:46:40
Taky dost zalezi na tom jak kdo jezdi (jak rychle) a na co je stavěné to odpruzeni. Nejde udelat (bez elektroniky) aby to zehlilo ve velkých i nízkých rychlostech. Ja jsem treba se svym upraveným podvozkem spokojenej, krasne to zehli i nase okresky, ale az kdyz se jede rychleji - 130+, takze kdo je zvyklej se pohybovat pomaleji tak by moji motorku zhodnotil, ze vubec nefunguje…
1 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení
Díky všem, zdá se že jsem to vyřešil ke své spokojenosti. Dodaný set progresivních pružin s distančními trubkami do vidlic byl o 12mm delší než originální sestava, takže to bylo moc našponované. Navíc ty jejich distanční trubky měly slabou stěnu a dodané podložky mezi pružinu zase menší průměr, takže se to tak posouvalo mezi sebou až se plastové distanční trubičky otřepaly. Vyrobil jsem kratší o 12mm se silnější stěnou a dal původní podložky a světe div se, už to funguje. Takže předek OK. Zadní tlumiče jsem musel o 7mm přišponovat a odskok jsem naladil na polovinu rozsahu a je to taky OK, nekope. Takže teď jsem spokojený a jezdím. Zároveň sleduju stav (rada od Sardela), i když si myslím, že citované zlomené nebo vyvaklané zadní tlumiče jsou dílem špatné montáže (natvrdo stažená oka uchycení nebo dokonce vyosení).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlepšení originálního tlumení
Jofré> Nedělal bych ukvapené závěry. Menším předpětím se tuhost pružiny nezmenší. Zatím jsi jenom spustil předek níž. To by tam muselo být předpětí tak velké, že by při statickém zatížení vůbec nepropružilo, aby se to začalo chovat rozdílně. Sag s jezdcem by měl být kolem 30 mm.
1 reakcí na tento příspěvek Zlepšení originálního tlumení
Nez zacnes nakupovat jiny tlumice a investovat do toho hromadu penez, zkusil bych nejdriv kontaktovat nejakyho podvozkovyho guru. Nekoho, kdo se zabyva opravama a ladenim tlumicu. Takovej clovek ti nejlepe rekne co a jak s tim pujde udelat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlepšení originálního tlumení
Dr.fík> to někdy zkus, já se jednou zeptal Vangelade a podle nej pokud nedáš vše komplet jiný, tak se dobře nesvezeš, protože originál je vždy špatný. Tak 50 až 100tis. to vyřeší
Naposledy editováno 18.11.2022 16:09:56
Naposledy editováno 18.11.2022 16:09:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph Classics [1 ... 4, 5] Triumph Thruxton 900, Triumph Bonneville 800, Triump... | WildOne | 139 | 10.10.2024 v 22:58 duran_70 |
Jak moc dovolí pneu klopit [1, 2, 3] Triumph Street Scrambler | Drakcolita | 62 | 3.5.2024 v 15:59 dva_hrnce |
Triumph servis Praha Triumph Street Scrambler | xhoum | 11 | 16.1.2021 v 13:37 poulie |
Problémový držák rz Triumph Street Scrambler | xhoum | 12 | 23.12.2020 v 11:57 cuir |
Rumunsko 2019 [1, 2, 3, 4] Triumph Street Scrambler | Dokturek | 92 | 20.12.2019 v 11:36 Leos2 |