Jedná se o klasickou bezúdržbovou "gelovku", konkrétně
AMPERA GEL 12V 11,2Ah 230
1) termín "v pohodě napětí" si každej může vyložit jak chce (bavíme se o nabíjení, stavu nebo vybíjení?).
2) "Jedná se o klasickou bezúdržbovou "gelovku"" - ne, nejedná. Ta baterka je cosik označovaný AGM iGel - to se poslední dobou rojí v prodeji jakožto "hybridní AGM/GEL" ale fakticky tak různí (povětšinou čínští) výrobci označují několik různých provedení AGM baterek. Takže bez nějakýho upřesnění výrobce je to jen více či méně kvalifikované odhadování.
Na baterce je nějaký ukazatel takže cosi se dá odvodit i z toho.
A co se týče výše uvedeného ve vložených videích - pán má možná pravdu v tom že čerstvě nalitá olověný baterie by měla mít víc než těch 12,6V ale např. Exide připouští pro montáž a použití (start) 12,4V (+ negativní teplotní koeficient 2,8mV/°C na článek). Yuasa uvádí že sulfatace se objevuje po delší době při napětí nižším než 12,4V což je u nich zároveň nejnižší přípustné napětí při prodeji (s tím že baterie by neměla projít více než dvěma cykly dobíjení před prodejem a během skladování nesmí poklesnout pod těch 12,4V). Banner uvádí pro všechny typy potřebu udržovat během skladování napětí vyšší než 12,5V a zároveň jako nejnižší přípustný pro instalaci do vozidla. Takže pokud o ostatních mluví jako o "neznalých" tak by měl nejdřív vysvětlit proč sami výrobci připouští možnost prodeje baterek s nižším napětím.
Jak je to s tou "iGEL" je ovšem otázka protože se to může lišit jako od běžných zaplavených, tak od AGM, tak i od gelovek.
Většina kyselinových klasik je v hrochu v lepším případě na dva roky, přesun na gelovku mi kdysi z finančniho hlediska (a zkušenostech kolegů s jejich výdrží) nedával smysl..
Originál 14V regulátor není u Němců daného typu nic moc- vyměnil jsem dávno za 14,5V
Váhu neřeším, u AGM pro mě jasnej bonus v absenci omezení nabíjeciho proudu při nouzovým rychlonabíjení ext. zdrojem, to setří čas- když v okamžiku plnýho nastrojení pilota do skafandru přijde po stisknuti zelenýho tlačitka poznání z absence údržby...
Otázka parametrů regulace nabíjecích parametrů ve vozidle pro Li-po, nebo už i Li-Fe je pro mě tabu, užívám jen technologie na který mi stačí mozek a neznamenají horempádní laborování.
Osobně neznám nikoho kdo by mi mohl z vlastní zkušenosti na stejným typu motorky relevantně říct jaxevěcimají....
Ale někdo to používá, tak možná že jo.
Život je o volbách cesty kterou se dát...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tlumič řízení Zaddox LD1 (wwwmoteac... KTM 1290 Super Duke R, KTM 1290 Super Adventure, KTM... | riderr3 | 1 | 6.9.2024 v 15:28 Gahan37 |
Brzdová kapalina nebo minerální olej KTM 1290 Super Duke R | Martin1200 | 4 | 24.8.2024 v 21:34 Martin1200 |
KTM 1290 Super Duke R/GT - rámy KTM 1290 Super Duke R, KTM 1290 Super Duke GT | Versysák__ | 3 | 18.8.2024 v 20:26 Versysák__ |
Tlumič řízéní - jaký olej KTM 1290 Super Duke R, KTM 1290 Super Duke GT | riderr3 | 9 | 17.8.2024 v 22:05 assassin |
KTM Super Duke - špony v oleji KTM 1290 Super Duke R, KTM 1290 Super Duke GT | riderr3 | 30 | 8.6.2024 v 12:03 Rolda89 |