1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů
1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů
1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů
2 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů
asi to neni jen o dirach, ale i o materialech a tolerancich, tzn asi se neda obecne rict, ze Ti pisty s dirama budou zlepseni vzdy, ja bych vsadil na provereneho a vyzkouseneho vyrobce...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů
assassin píše: pri opravdu drsnem zachazeni by pistky mely zustat chladnejsi a lepe se za tepla vracet - omezi to prehrati kapaliny = meknuti packy a soucasne to zlepsi zivotnost desek.
asi to neni jen o dirach, ale i o materialech a tolerancich, tzn asi se neda obecne rict, ze Ti pisty s dirama budou zlepseni vzdy, ja bych vsadil na provereneho a vyzkouseneho vyrobce...
Jo jo...
Samozřejmě jsem si vědom, že výsledné rozměry budou mít velký vliv a vzhledem k tomu, že vím, jak dnešní firmy fungují (řeší problémy, až když nastanou - pokud se někdo ozve), tak mě zajímá právě ta osobní zkušenost s konkrétními pístky.
Třeba ty na té první fotce by měly být (dle všeho) z austenitické nerezi. To znamená velkou tepelnou roztažnost a nízkou tepelnou vodivost - což je přesně opačně, než by mělo být.
Já osobně (vzhledem k ceně a nejistým rozměrům) bych se vydal tou cestou, že bych si udělal drážky na původních prasátkách. Když se něco po*ere, tak originál nejsou tak drahá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů
doporucil jsem je ozzymu, uz je ma, ale nevim, jestli mel moznost to otestovat...
ja mam CNC brembo a neumim brzdit, takze nemam potrebu upgradovat. U me teda docela velkou zmenu udelala vymena seriove brembo pumpy za jinou s vetsim hydraulickym prevodem.
Naposledy editováno 29.09.2024 20:16:34
1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů
1. toto "odvetranie" je kvôli prestupu tepla do kvapaliny, ako tu už bolo povedané
2. rozmery piestika - myslím jeho dĺžka, priemer a tolerancie výroby ovplyvňujú celkovú funkciu strmeňa >>ako veľmi môžu byť platničky opotrebované a ako bude fungovať tesniaci krúžok, a to nielen tesnosť ale aj rollback (vracanie piestika)
3. materiál piestika a jeho vyhotovenie má vplyv nielen na vyššie uvedené funkcie, ale aj na trvácnosť ako je opotrebenie a hydraulickú tuhosť, čo sa fakt dosť rieši.
4. povrchová úprava môže spôsobiť nesprávnu funkciu tesniaceho krúžka, prípadne nežiadúcu koróziu s materiálom strmeňa
5. v miestach kde sú otvory je na motocyklovom strmeni práve tesniaca prachovka ktorá zabraňuje nečistotám vniknúť do priestoru k tesniacemu krúžku, myslím že toto riešenie tam pustí prach, pokiaľ na to nieje strmeň stavaný
1 reakcí na tento příspěvek Upgrade brzdových třmenů
Ale radši bych to řešil stíněním a přestupem přes dva nebo víc materiálů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů
Top racing rady bremba to maji v serii...
Naposledy editováno 29.09.2024 21:42:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů
V tom prostoru, co ukradnou ty dírky, by šlo vyřešit to stínění a víc materiálů. Ale nebylo by to tak laciné, jako vyvrtat na CNC mašině 20 dírek.
Na silnici to samo smysl nedava. Racing brzdy maji obvykle predepsany servis - cisteni po kazde jizde, protoze maji jednoduseji tesnene pistky aby lepe chodily...
Jsem běžný uživatel motocyklu a nechal jsem upravit br. pístky, dle návrhu Upgradu br. třmenů a nepoznal jsem rozdíl..
Co mám nyní dělat?
A opět min. půlka našeho národa má přes zimu co dělat..
Prosím založit zde na N.cz, sekci Racing úpravy a tam takové témata dávat.
Díky S
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů
assassin píše: venakucera> ja mam dobre reference na tyhle : https://www.instagr...gsh=Y3BqaHR2cWNqZ3Q4
doporucil jsem je ozzymu, uz je ma, ale nevim, jestli mel moznost to otestovat...
ja mam CNC brembo a neumim brzdit, takze nemam potrebu upgradovat. U me teda docela velkou zmenu udelala vymena seriove brembo pumpy za jinou s vetsim hydraulickym prevodem.
Tyto vypadají pěkně. Je vidět, že nad tím konstruktéři přemýšleli. Máš zkušenost i s jejich deskami?
Ozzymu napíšu a zeptám se ho.
Jo jo.. volba správné pumpy dělá hodně po všech stránkách. Zajímá mě hlavně, jaký efekt má toto řešení (třeba ve srovnání s náfukem na třmen nebo s plíškem s chladičem za brzd. destičkou).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů
Destroyer píše: keďže sa živím vývojom bŕzd, môžem to k tomu niečo zmysluplné napísať v bodoch:
1. toto "odvetranie" je kvôli prestupu tepla do kvapaliny, ako tu už bolo povedané
2. rozmery piestika - myslím jeho dĺžka, priemer a tolerancie výroby ovplyvňujú celkovú funkciu strmeňa >>ako veľmi môžu byť platničky opotrebované a ako bude fungovať tesniaci krúžok, a to nielen tesnosť ale aj rollback (vracanie piestika)
3. materiál piestika a jeho vyhotovenie má vplyv nielen na vyššie uvedené funkcie, ale aj na trvácnosť ako je opotrebenie a hydraulickú tuhosť, čo sa fakt dosť rieši.
4. povrchová úprava môže spôsobiť nesprávnu funkciu tesniaceho krúžka, prípadne nežiadúcu koróziu s materiálom strmeňa
5. v miestach kde sú otvory je na motocyklovom strmeni práve tesniaca prachovka ktorá zabraňuje nečistotám vniknúť do priestoru k tesniacemu krúžku, myslím že toto riešenie tam pustí prach, pokiaľ na to nieje strmeň stavaný
Co vím, tak závodní třmeny by měly být od výroby vybaveny duralovými pístky. Ale téměř všechny tyto vylepšené z druhovýroby jsou z titanu. Proč titan a ne dural?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů
Nafuky apod maji urcite taky smysl, ale tohle by v principu melo zpusobit lepsi vraceni pistku = mensi "parazitni" treni desek o kotouc a s tim vse souvisejici.
Ja mam to doporuceni od typka co jezdi na docela vysoke urovni - ted jede BSB....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů
assassin píše: venakucera> desky jsem nezkousel, jedu bremba Z04 a jsem s nima spokojenej...
Nafuky apod maji urcite taky smysl, ale tohle by v principu melo zpusobit lepsi vraceni pistku = mensi "parazitni" treni desek o kotouc a s tim vse souvisejici.
Ja mam to doporuceni od typka co jezdi na docela vysoke urovni - ted jede BSB....
Ty Z04 používáš jen na okruh nebo i v civilu?
(Když píšeš o BSB, dají se sledovat na některém televizním kanálu?)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů
BSB nevim, televizi nemam vic jak 10let...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Upgrade brzdových třmenů
assassin píše: pri opravdu drsnem zachazeni by pistky mely zustat chladnejsi a lepe se za tepla vracet - omezi to prehrati kapaliny = meknuti packy a soucasne to zlepsi zivotnost desek.
asi to neni jen o dirach, ale i o materialech a tolerancich, tzn asi se neda obecne rict, ze Ti pisty s dirama budou zlepseni vzdy, ja bych vsadil na provereneho a vyzkouseneho vyrobce...
Brembo to tak má v těch top řadách monobloků - titanový dírkovaný pístky. Než dělat pokusy s pístkama, koupil bych raději tuto prověřenou variantu. Musí to už člověk ale potřebovat, protože cena je vyšší.
assassin píše: venakucera> ja mam dobre reference na tyhle : https://www.instagr...gsh=Y3BqaHR2cWNqZ3Q4
doporucil jsem je ozzymu, uz je ma, ale nevim, jestli mel moznost to otestovat...
ja mam CNC brembo a neumim brzdit, takze nemam potrebu upgradovat. U me teda docela velkou zmenu udelala vymena seriove brembo pumpy za jinou s vetsim hydraulickym prevodem.
Jo, to je Anglán a dost to rozšiřuje, zkouší nový věci a tak. Má příspěvky v okruhových skupinách na fb. Sbírá zpětnou vazbu, takže je vidět, že se snaží. Ale zkušenost nemám.