Téma: Po vykuchání výfuku
Zdravim. Když bych na Suzuki DR 125 vykuchal výfuk, na co by to mělo vliv kromě zvuku?? např. spotřeba, výkon, motor, atd.? Předem díky za smysluplné odpovědi, které si přečtu bohužel až za týden. Čus.
sníží se odpor výfukovým plynům -> ochudí se směs -> budou se podpalovat výfukové ventily, bude se víc zahřívat motor, pojede to pocitově (díky zvuku) jaxviňa ale ve skutečnosti stejně nebo hůř atd...předpokládam, že to je 4takt. jestli 2 tak to bude úplně v loji.
vykuchanim ziskas jen dobry zvuk (neni urvany, spise bublavy) .. lepsi odvod spalin mozna.., pac vykuchanim vznikne dost velky prostor, kde budou spaliny mnohem vic vyrit nez v mensim prostoru a samo ze i to co psal karf.. takze to bude chtit sestelovat smes
E: osobne nejsem zastancem "kuchani" origo vejfuku .. podle me je to prasarna, ktera ti nic neprida. To spis ladak, kterej neni problem vyrobit.. horsi je k tomu udelat kloudnej svod
Naposledy editováno 18.05.2008 21:24:04
E: osobne nejsem zastancem "kuchani" origo vejfuku .. podle me je to prasarna, ktera ti nic neprida. To spis ladak, kterej neni problem vyrobit.. horsi je k tomu udelat kloudnej svod

Naposledy editováno 18.05.2008 21:24:04
Fanyn> pokud myslíš laďák jako jen koncovku tak tam je aspoň ta roura a právě jejím průměrem případně změnou průměru se dá ledacos ovlivnit...a stejně je směs chudší, moto střílí do výfuku atd
pokud myslíš laďák jako svody+koncovku tak to je odladěný od výrobce toho kompletu a dostaneš k tomu jednotku, čip nebo palivovou mapu pro PC
pokud myslíš laďák jako svody+koncovku tak to je odladěný od výrobce toho kompletu a dostaneš k tomu jednotku, čip nebo palivovou mapu pro PC

karf>sníží se odpor výfukovým plynům -> ochudí se směs -> budou se podpalovat výfukové ventily, bude se víc zahřívat motor, pojede to pocitově (díky zvuku) jaxviňa ale ve skutečnosti stejně nebo hůř atd...předpokládam, že to je 4takt. jestli 2 tak to bude úplně v loji.
Nejak mi neni jasny mechanismus, proc by melo dojit k ochuzeni smesi (prestoze se to casto uvadi). Docela dobre chapu ze kdyz zmensim tlakovou ztratu vyfuku tak v dusledku prekryti ventilu bude do vyfuku unikat vice nespalene smesi. Ale co to ma do cineni s bohatosti ve valci? (Podle me nic). Muze mi to nekdo objasnit? Neargumentujte prosim merenim lambda - merime ve vyfuku a kdyz nam tam unika nespalena smes (to znamena i kyslik) tak je jasny ze namerime chudou smes, ale to nevypovida o tom, jaka smes je ve valci. Tak jak je to podle vas?
no, nevim jak to tam k tomu dochazi, ale je jisty, ze tam k tomu dochazi, je to videt na svickach.. prvni hmatatelny dukaz.. pak je to mozna videt i na teplote motoru (pokud ma presny teplomer)
.. moje teorie je takova ze kdyz je lepsi odvod spalin tak unikaji i rychlejc pri vyfuku z valce, tim padem tam je po uzavreni vyfukoveho ventilu mensi tlak (vetsi podtlak) kterej pri otevreni saciho ventilu zapricini to, ze tam vlitne vic vzduchu nez bylo konstrukce dany a vznika tak ochuzena smes, pac karburator na to nestihne s predstihem zareagovat a prikrmit i benzin.. strikacka si tohle uz vetsinou dokaze osefovat sama, ma na to cidla...
proto se vetsinou i pretryskovava...
jestli je moje teorie spatna, tak me opravte, ale myslim si ze by to tak mohlo fungovat
.. moje teorie je takova ze kdyz je lepsi odvod spalin tak unikaji i rychlejc pri vyfuku z valce, tim padem tam je po uzavreni vyfukoveho ventilu mensi tlak (vetsi podtlak) kterej pri otevreni saciho ventilu zapricini to, ze tam vlitne vic vzduchu nez bylo konstrukce dany a vznika tak ochuzena smes, pac karburator na to nestihne s predstihem zareagovat a prikrmit i benzin.. strikacka si tohle uz vetsinou dokaze osefovat sama, ma na to cidla...
proto se vetsinou i pretryskovava...
jestli je moje teorie spatna, tak me opravte, ale myslim si ze by to tak mohlo fungovat
VojtasDR> Zajimava myslenka.. To by docela dobre mohlo fungovat, u jednoduchyho karburator tvoreneho pouze difuzem a tryskou, kdy s rostoucim prutokem vzduchu lambda roste, tj. smes se ochuzuje. Ale soucasny karburatory karburatory by si to podle me mely posefovat vetsim zdvihem soupatka s jehlou pri vetsim prutoku vzduchu. I kdyz tady koukam do manualu na dynojet kde pisou, ze pri pouziti dobryho ladenyho vyfuku se ma pouzit hlavni tryska o cislo vetsi nez v pripade vyfuku serioveho tak na tom asi opravdu neco bude
. Ostatne jsem to tak taky udelal, i kdyz jsem se nad tim takhle nezamyslel, proste jsem vyzkousel trysky 175, nebylo to spatny, ale zdalo se mi subjektivne ze je to chudsi i kdyz prubeh kroutaku na brzde vypadal pekne, tak jsem pretryskoval na 180 a je to lepsi.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.