

Z reakcí tady na fóru je jasné, že s vracením blinkrů má nebo měla problémy řada lidí, přitom je to potenciálně dost nebezpečné opomenutí. Proto mě překvapuje, že se to pípadlo nedělá třeba i sériově (možná by šel využít i repráček klaksonu, pak výrobní náklady +/- nula). Pro bezpečnost by to mělo větší přínos, než třeba ukazatel kvaltu.

Druhá eventualita je ukazovat rukou, jako to bylo před pár lety. Upaženou ruku nezapomeneš na řidítka vrátit a jestli jo, tak je to s Tebou napováženou. Pokud rozpažíš, máš to jako výstražné blikání

RedMax>Dej si za přerušovač piézu. Prodává se jich plno s různou hlasitostí dB na 12V.
Tak jsem RedMaxe poslechl (dík za tip), koupil jsem 2 ks http://www.ges.cz/?...mp;gesid=GES07000010
Montáž triviální, dokonce bez pájení - jen jsem zasunul drátky do kontaktů v napojovacím konektoru - zatím drží a demontáž lze kdykoliv beze stop. Fixace oboustrannou modelářskou páskou na vnitřek kapoty. Je to slyšet až dost, při stání na křižovatce by stačilo i míň. Za jízdy to slyším spolehlivě cca do 80km/h, takže pro jízdu po městě, kde je zapomenutý blinkr největší riziko, bohatě stačí. Snad bych jen uvítal trochu nižší tón, takhle to zní trochu jako varovné pípání u couvajícícho náklaďáku

Po několika jízdách Prahou naprostá spokojenost, na blinkr nelze zapomenout. Vzhledem k tomu, jak těžký malér může vzniknout při zapomenutém blinkru, velice doporučuji.

Jinak taky obcas zapomenu ,ale to se podá . To svetlo na pristrojovce te proste bije do palice a u Hondy to cvaká ,nevím jak ostatní ...
BTW: Uz sem taky vyrazil k veceru na projizdku s parkovackama a byl sem nasranej ,ze mi nesviti svetlo


CarrierOfDeath>Jinak taky obcas zapomenu ,ale to se podá . To svetlo na pristrojovce te proste bije do palice a u Hondy to cvaká ,nevím jak ostatní ...
Jasně, zapomínám (zapomínal) jsem jen občas, jako asi každý. Ale je dobré si uvědomit, že to může mít opravdu vážné následky. Pokud pojedu ke křižovatce se zapomenutým pravým blinkrem, klidně mi tam může vjet auto zprava přímo před přední kolo - a to se už nepoddá. Tohle riziko je dobré eliminovat, světlo na přístrojovce za jasného slunečného dne zas tak výrazné není.
Mimochodem, u mé Hondy nic necvaká.
fojta> Pokud mě to někdy bude obtěžovat, stačí zastavit a odpojit (jde to i bez nářadí, ostatně stejně, jako montáž).


1100Virago>Například Viraga (a Harleye tuším taky) mají tuhle vychytávku sériově. Vypne se to po ujetí určité vzdálenosti. Princip je jednoduchý - v tachometru je relátko, spínané pulsy od magnetu, rotujícím na lanku. V přerušovači je čítač těchhle pulsů a když napočítá předem daný počet, vypne se. Nebylo by to těžké zkonstruovat, ale jednodušší a levnější je naučit se to vypínat prstem
Nevím jak u virgla ale u H-D je to udělané na otáčky motoru.... A můžu říct že je to super záležitost když na to nemusíš myslet!
Levhart>vqvq> Sice mi není jasný, proč jsi kupoval dva, to sis mohl koupit rovnou 4, ne ? (máš blikry přece i vzadu ),
No celkem jednoduše 2 důvody:
1. Pípák je pár cm od blinkru a jeho konektoru, nemusím tahat delší kabel
2. Nejsem teda elektrikář, ale mám pocit, že kdybych na tu piezu přitáh napětí od levé i pravé žárovky, tak by to bylo věechno propojené a svítily by oba (přední) blinkry, což by sice zmátlo soupeře, ale to nebylo cílem

Kupovat 4 pípáky by už bylo fakt divný, v tom souhlas.
BTW: Kdyz jsem rekl obcas ,myslel jsem 1/60 krizovatek ,ne kazdou druhou ... A jak rikam ,to blikani je videt a je videt i kdyz prazi slunce ,tonovany plexi dela svy . Co se cvakani tyce ,slysim ho . Klasicky u kazdyho blinkru v aute ...