1. anketa se týká "výkonných" jezdců enduro a cross - tzn. na ostrých motorkách (ne cestovní endura)
2. nepište ti, kteří jezdíte ojeté gumy "po někom" prosím
Do hodnocení pište:
1. Označení (značka, model, rozměr)
2. použití (cross, enduro)
3. subjektivní názor (stabilita na povrchu, trakce, brždění)
4. podmínky za kterých jezdíte (huštění u duší a nebo použití mousse)
5. výdrž - jak se sjíždí hrana a jestli je možné ji třeba s úspěchem otočit
6. podstatné - cena
7. najdete-li fotku dezénu, bude to ideální
Ujme se to???
1 reakcí na tento příspěvek Anketa - obutí!
1. Zadní Michelin S12 130/80 nebo 120/90-18
2. Slovenské enduro (netřeba FIM) a CC
3. slabší v prachu, na vysloveně tvrdém povrchu moc nedrží. Skvělá na sypké hlíně, vlhkém povrchu a i v blátě. Kostky ale jsou dost blízko sebe na takovou tu kritickou variantu lepivého bláta - jílu. I tak ale dobře čistí, pokud se zadní kolo točí . Pomáhá ale fígl se silikonovým olejem. S ostrou hranou skvělá trakce, stranové vedení i brždění. S hrklou hrankou v záběru ustřeluje, ale předvídatelně. Ideální univerzální guma!
4. mousse a nebo "hroší kůže" na 0,5 - 0,7
5. výdrž skvělá (za ideálních podmínek vydrží na nenáročném povrchu 4 dny CC. Otočení má smysl, zadní hrana zůstává ostrá
6. kupuju podle množství 1500-1800kč
7.
2. enduro a CC
3. obrovské překvapení - jel jsem na ní poslední dva závody, které byly na mokrém povrchu. Vysoký profil s ostrýma a řídkýma "jehlovýma" kostkama a fantastické samočištění (pomohl jsem opět silikonem) - připadáte si, jakobyjste měli přední kolo vedené po kolejích! Pozor jenom na huštění - měkké kolo nebo vyžvýkaný mousse ruší výhody téhle gumy - tvrdé ostré kostky musí trčet a zaříznout se do povrchu! Na takovéhle "mokré" přední gumě jsem ještě nejel!
4. mousse
5. zatím jsem na ni ještě nešáhl a je ostrá po třech dnech ježdění
6. cca. 1500
7.
2.ENduro/cross
3.Pro mě docela překvapení (už jsem se chtěl na mitas docela vysrat) nelamající se špunty a poměrně mekká a ohebná směs. Dobré rozestavění špuntů ji při ostré hraně dává skvělé držení jak v přímém směru tak náklonu (je docela baculatá). Na blátě je to s ní trošku horší v těchto podmínkách jde o spíše průměrnou gumu, ale na hlíně je to výborná volba.
4. 0,8-1.0
5. Pří jízdě na hlíně nebo louce je výdrž vysoká (závod+EV (2dny) + 2x vyjížďka a pořád hrana nebyla úplně kulatá.
6.1600
http://www.ityre.com/i/tyre/2117.jpg
Naposledy editováno 27.08.2008 06:09:25
2.Enduro
3.Na blátě mě velice překvapila, na písek taky paráda a na tvrdý povrch(kameny, atd.) se mě moc nelíbí, brždění paráda, držení v náklonu taky
4.0,8-1,2
5. výdrž střední - hrana se mě sjela docela rychle a otečení nemá moc velký smysl ... hrana se mě sjela hrozně rychle
6. 1500
2.not for road
3. na blatu a hline s ostrou hrano perfektni trakce i vedeni, citelnost smyku
jeden kamenitej vyjezd a polovina spalku byla pryc..
4. hustim od oka 0,7-1
5. vydrz do prvniho kameni
6. cena kolem 1500,-
7. obrázek viz http://www.motul-ex...edni-80-100-21174797
2. E/C
3. Nejlepsi guma co jsem kdy jel, perfektni vlastnosti na mokru- blatu, trave.. na suchu mene stabilni, ovsem perfektni citelnost smyku
4. 0,7-1
5. vydrz perfektni, v slusnym stavu by vydrzela nejmene 5 CC, spalky jsou o 30% vyssi nez u ostatnich gum a neulamuji se
6. 1800 obtizne sehnatelna, kdyby nekdo vedel kde koupit prosim napiste
Obecne povazuji pneumatiky Trelleborg za SPICKOVE, bohuzel spatne sehnatelne..
2. C
3. Guma s neuveritelne tvrdymy boky- sama o sobe drzi tvar takovym zpusobem, ze by snad ani nebylo potreba davat dovnitr dusi
4. 0-1
5. vylozene na mokry mekky podklad, v kameni padaj spalky a spatna adheze, v lese odskakuje na korenech- nestabilni, trakce dobra, vedeni dobre i v extremnich naklonech- ovsem pouze na homogennim mekym podkladu, v lese nevyzpytatelna..
6. 1800
2. E/C
3. Dobra adheze, trakce i vedeni, tvar sipaku, lze obratit, ovsem obracena se chova o neco hur pri brzdeni- ustreluje, vydrz 1 den
4.0,7-1
5. myslim, ze se gumu nevyplati kupovat- ma cca 3x mensi zivotnost nez Trelleborg
6. 1200,-
2. cross
3. střední, motokrosový povrch, koleje, nakropeno - tam je pánem, na boku udržela víc, než jsem dřív zažil...co se týče záběru v přímé stopě - nedařilo se mi ji utrhnout, i dváca mě chtěla shodit
4. duše, 1,2-1,3
5. výdrž - 2 MX závody, 4 tréninky a hrana byla KO, ale dala se vcelku úspěšně otočit, druhá hrana nebyla nijak moc poznamenaná, na té jsem jel další závod a stále je hranka znát
6. cena 1450,- Kč
7.
MITAS EF-07 jsem už jel a byla hodně dobrá - ten víkend ve Vechci bylo nejdřív horko, sucho prach a pak se obloha otevřela.... Obě mezní situace zvládla dobře. Jediné co mi trošku vadí, je boční vedení při akceleraci - ustřelovala.. Kde byla naprosto skvělá, to byly oslizlé kořeny a šutry - tam naopak držela jako přibitá! A překvapila mně výdrž - kostka mizela na výšku, nicméně si zachovala relativně dobrý tvar s hranou. Každopádně je mám u Lennyho objednané...
weeman: dal jsi dohromady dvě gumy - předek i zadek - netušíme o čem píšeš....
KENDA - shit! - stejné zkušenosti - hezká guma, jenom ta jízda jí vadí....
Trelleborg 754 - souhlas! Dostupnost špatná.... Kdysi jsem jezdíval jejich předek a ten byl taky vynikající. Bohužel jsem na ni v poslední době nenarazil.... Neví někdo jak je to s distribucí?
MS michelin jsem nikdy nejel, Bull neznám a Maxisku jenom tu přední....
Přihodí ještě někdo něco?
Naposledy editováno 27.08.2008 00:20:51
1 reakcí na tento příspěvek Anketa - obutí!
2. cross/enduro
3. Tahle pneumatika je super na odjetí nějakého závodu a pak už leda na trénování. Kdyžje nová tak v přímém směru ji neutrhne absolutně nic. Motorka s ní doslova shazuje a kdo ma pořádně lapivé sedlo tak si bude pořád potahovat kalhoty nahoru . Na hlíně dobře vede i v náklonu. Na mokré trávě se držení v náklonu trochu vytrácí. Je překvapivě dobrá i do bahna. Prostě s touto pneumatikou když je nová tak se nestratíte. Bohužel jakmile ztratí hranu tak je to dost špatné. Na 125tce mi bez hrany už nevyhovovala, ale na bejvalé 410 mi nepřipadalo , že by to s ní bylo tak špatné.
4. Je dobré ji dát spíše na tvrdo 1+. Špunty se pak chovají doslova jak lopaty.
5. Jeden nebo 2 mx závody a s hranou je konec na hlině použitelná i bez hrany, mimo trať je to už špatné. Jde otočit.
6. 1300+
7.
Naposledy editováno 27.08.2008 06:20:28
2. Cross/Enduro
3. Ve všech směrech průměrná pneumatika. Když si s ní člověk zajede po trati 2 kola hned ví co si může dovolit. A ona pojede pořád stejně až do konce.Dalo by se říct vysoce trvanlivá Mitas C10, ale C 10 je proti ní i v jízdních vlastnostech hodně pozadu.
4. 0.8-1 Podle povrchu.
5. Mx závod, 6 tréninků (15hodin na motoru). A už se její jizdní vlastnosti dost vytratili. Na suchu jí to je docela jedno, ale stačí aby byť jen někdo nachcal pod kola a už je to špatný. Jde otočit.
6. 1300
7.
Naposledy editováno 27.08.2008 06:28:33
2. Cross
3. Snad kromě bahna uplně příšerná pneumatika. Žádná vlastnost nijak nevyčnívá nad průměr a je spíše podprůměrem. Rychle se sjířdí hrana, ale hlavně se ulamují špunty jako by byly z korku.
4. od 0.7 víc, ale nějak jsem měl pocit, že to u ní nemělo vliv.
5. 2 vyjížďky a huska 410 z ní nadělala slick na pravé straně nezůstal ani jeden špunt.
6. 1200+
7.
VERDIKT : TOTALNÍ SHIT, RUCE PRYČ !
2.cross
3.na 125 možná moc tlustej, ale jinak výborná ! Hlavně hodně vysoký špalky se mi líbili. Je znát že TRELLEBORG vyrábí pláště na traktory.
4.+- 1.5
5.Docela brzy napraskaly skoro všechny špalky ale upadly až dlooouho potom. Vydržela fakt dost.
6.já ji měl zadarmo ale běžná cena je 1.595 ,- Kč
7.TRELLEBORG prodávaj tu : www.pneumitas.cz/produkty.php
Naposledy editováno 27.08.2008 11:29:16
Tuto gumu jezdím momentálně a jsem také velice spokojen- prestoze ma najeto uz snad 10 treninku porad ma spalky s dobrou hranou, pouze o neco nizsi. Trelleborg uz je v mem podvedomi jako spicka!
V cem je rozdilna smes Winter-friction respektive Light..?
Jinak ten odkaz je dobrej, i dobre ceny, zkusim tam zavolat jestli jsou gumy skladem..
Naposledy editováno 27.08.2008 09:48:29
2.E/CC
3.Zatím vítěz u mě,velké pole působnosti a stability
4. 0,8/1,1
5.vydrží dlouho čtyři CC po 3 hodinách není problém a ještě tréningy mezi tím,ale červené!
6. 932Kč červená / 874Kč zelená (moouse)
1.přední MAXXIS M-7307 - 80/100 - 21, 51M---je fakt dobrá viz výše,ale na tvrdém odešla po jedné tříhodinovce(xtreeme Ostrava chemička)
Troj11>V1Ruse>
Tuto gumu jezdím momentálně a jsem také velice spokojen- prestoze ma najeto uz snad 10 treninku porad ma spalky s dobrou hranou, pouze o neco nizsi. Trelleborg uz je v mem podvedomi jako spicka!
V cem je rozdilna smes Winter-friction respektive Light..?
Jinak ten odkaz je dobrej, i dobre ceny, zkusim tam zavolat jestli jsou gumy skladem..
Trelleborgy se vyrábějí v Mitasu. Je to už podle názvu původně Švédská firma a rozhodli se vyrábět tady a ne v číně jak ostatní, protože je v česku přece jenom trošku lepší kontrola kvality.... Winter je opravdu "zimní" guma dělaná směsí na severské podmínky, kdy se už podzimu jezdí kolem nuly. To znamená že směs je měkká a nastavená na nízké teploty. Na normálním povrchu hoří, ale funguje výborně. Já tu "zimní" používal do kamení a kořeny, ale za sucha. Light je oproti tomu normální měkká "letní" směs.
2.Cross
3.0,8-1 at
Zadni guma me nadchla...ta hrana se proste neztraci:)Porad bere pekne,jak na tvrdsi trati, tak i po trave....ve srackach sem ji nejel,ale na muj vkus do blata proste huste spunty.
Zatim nejlepsi pneumatika co jsem mel.Verim,ze se najdou urcite lepsi, ale za tu cenu (2400 Kc predni+zadni) to asi nebude
Kupoval me je kamarad v Mitasu Brno.Ale dostupnost je opravdu spatna. Cekal jsem na ne docala dlouho. Jo a gumu me doporucil Vespic:)
edit: vymazl jsem hodnoceni predni gumy,protoze si kuwa nedokazu vzpomenout, co jsem na ten predek vlastne od toho Trelleborgu obul(asi ten Mega Grip).Dneska kouknu a napisu
Designed for Motocross use in a wide variety of conditions, soft to medium hard as well as deep sand. This pattern of tyre is also available in the special light construction. Use special light construction for Mousse and Heavy Duty Competion tubes. This tyre is ideal for use in Enduro competitions where Motocross Tyres are permitted. Size 120/100/18 is best suited to bikes 250-600cc
Road Legal: Yes
FIM Approved: No
Naposledy editováno 27.08.2008 14:32:29
2.cross
3.Hroznej shit. Motorka lita za strany na stranu po trati.Hrana po jednom vozeni se potrati fuc. Lamou se spunty. Na silnejsi masine to musi byt hned oholene.
4.08-1at
5.stalo kolem 1000Kc
6.jde otocit,ale je to zcela zbytecne:)
parkrat sem se na tom svezl a zahodil jsem to. Tahle guma je zadarmo draha
Vim, Trelleborgy se delaji v cechach, nicmene kvalitativne s Mitasem nemaji spolecneho asi nic
Mimochodem Michelin AC10 je vyrabeny taky v Cechach, kvalitativne taky vyborna guma- naprosto stejnej vzorek jako BF- Goodrich Crossengo
C10, C11, C12, C14, C16.. to jsou gumy co jsem kdysi za trest obul a bylo to opravdu priserne, jedu pouze rovne, smyk naprosto necitelny, ustrelovalo, spalky se ulamaly cely a bylo hotovo, guma vhodna pro nepritele..
http://www.trellebor...oduct_details_23.htm
tady pisou,ze light je pro Mousse a nebo heavy duty duse?
Naposledy editováno 27.08.2008 14:54:40
1 reakcí na tento příspěvek Anketa - obutí!
tu Michelin S12 mas za docela dobre penize. Je hodne podobna tomu Treleborgu Super Mastr.Nechces ho zkusit? Rad bych slysel nazor slusneho jezdce.
Ja jsem obyc mrdal, ktery kdys se na to dostane jednou za mesic,tak je rad.
spalovac>bathed>
http://www.trellebor...oduct_details_23.htm
tady pisou,ze light je pro Mousse a nebo heavy duty duse?
Sorry - popletl jsem teď soft (měkká) a light (odlehčená) - odlehčení je o tom, že boční stavba je zeslabená kvůli mousse - předně se líp obouvá a pak je tady taky neoddiskutovatelná otázka neodpružených hmot (to už se tu taky kdysi probíralo). Zkrátka plášť je zeslabením výrazně lehčí, protože je mousse proti duši těžší. O průraz zboku se bát člověk nemusí... U Mitasu jsou to gumy se zeleným pruhem A to další znašení o směsi - HARD, SOFT a u TRLBRG i Winter, to platí jak jsem psal
Naposledy editováno 27.08.2008 18:02:22
Kdyz to srovnam s Michelin enduro compettiton ms, co jedu ted, tak mitaska mene nez polovicni zivotnost zaobleni hrany + ulitane boky..
Jo a jeste neco- jezdim nejradsi gumy s vysokyma a trochu vetsima spalkama- a jakmile se ojede hrana tak vezmu flexu s lamelovym smirkovym kotoucem a normalne z boku hrany spalku nabrousim- trva to chvilku a vysledek je super!
110/90/18
90% enduro, 10% cross
Na rovině sedí snad i docela dobře, ale v zatáčkách pod plynem strašny. Necitelne smyky.
Vydrz pomerne slaba, hranka se strhla rychle, vyska vsak celkem ujde.
Spunty sem zadny neustrelil- protoze to snad ani na XRku nejde ale odlamujou se.
Na korenech a kamenech dost klouze, v pisku spatny. Sedi ji tvdry podklad.
Foukam tak 1-1,2
Cena 1200kč
[img]
Naposledy editováno 27.08.2008 19:17:54