na výběr je jich hromada,jen nevím při jaké teplotě by se měl spínat..k mání jsou od cca 80-110 °C
řešil to už někdo,nebo najde se někdo kdo to má napsané na čidle a pod.??
myslím,že to maji všechny podobné motorky +- stejné..
Zkusenejsi doplni ja cerpam hlavne z oboru dvou stop
1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
pokud to někoho zajímá je to na z mercedesa 190 2,0 benzín,rv.82-93.
závit 14x1,5-takže by to mělo pasnout.
cena 250kč
1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
jen doporučuji moji úpravu zapojení elektriky origo je to zapojený na baterku a
číslo termostatu v návodu k PWP ventilátoru 58035045000 - lze objednat samostatně
Naposledy editováno 07.07.2010 15:38:44
1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
není totiž důležitá teplota vody na vstupu vody do chladiče,ale na teplotě chladící kapaliny na výstupu z chladiče/chladičů.
takže si myslím,že 80-85 °C na výstupu je ještě hodně dobrá teplota vzhledem k tlaku který je v okruhu(víčko začne poušťět tlak až v 1,4 bar.) -no a tady by se hodily znalosti někoho kdo dělá něco s párou+tlaky+její teploty,ale já to tipuju tak na 115-120°C(teplota vody v motoru,než začne vařit při tlaku 1,4 bar.)
no a co se týká koupě sady ventilátor+kabeláž+čidlo,už jsem se na to ptal,stojí to kolem 3 tisíc a to je celkem dost.
né,že bych to poskládal zadarmo-ale za ventilátor jsem dal 1500kč.je to originál demontovaný z LC4 a je fakt jako nový,za čidlo dám 250 a 2metry drátu+ pojistku+ kousek izolačky nemá smysl ani počítat..
takže jsem zhruba na půlce a řekl bych,že se stejným výsledkem
ušetřené peníze zodpovědně projezdím..
Jinak i ten origo powerpartsovej je z LC4 viz kody z připojeného download pdf u mého odkazu...
edit: pro kutily
ale stále bacha na to kam zapojíš napájení toho ventilátoru. Přímo na baterku není rozumné viz schéma a pečlivé proměření
Naposledy editováno 07.07.2010 21:45:08
2 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
každopádně,pokud přece jen vypozoruju nějeké problémy,hodím to sem a podělím se o ně..
ještě chci poděkovat,za VŠECHNY vaše názory a tipy
1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
já osobně mám takovou myšlenku,že:do teď moje 4roky stará motorka ventilátor neměla.a jezdí.ale pravdou je,že jednou za čas se najde nějaký zápich,kdy se stojí a teplota motoru roste.....,motor se přehřívá a voda bublá.za sezónu se to snane párkrát,ale sere mně to a budu rád,když už se to nestane.
no a doufám,že to vyřeší,ten ventilátor-když zase někde zhniju,tak se zapne a pohoda.
nepředpokládám,že by se měl zapínat pokaždé,když zpomalím,nebo vyjedu nějaký kopeček....,tak proč řešit nějaké úpravy napájení.
On moc dobře ví co píše, a já to můžu potvrdit protože jsem jel zrovna s ním když měl na svým 450EXC namontovanej novej origo ventilátor. Baterka podlehla zhruba v poledne a zbytek dne se nakopávalo.
Jestli jezdíš dlouhý intervaly tak má možná nějakou šanci, ale při klasický enduro vyjížďce se stojí každou chvíli (čekání na ostatní, konzultace cesty apod), teplota je na 100°C skoro furt a baterka je dimenzovaná tak akorát na startování a nic dalšího.
1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
pokud se to bude často zapínat,bude možná lepší koupit termospínač s vyšší spínací teplotou,ať se zapíná opravdu až je to potřeba...
no-uvidím co to bude dělat...každopádně další názorný příklad,že co je origo sice není špatné,ale jde to udělat i o dost líp..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
ale jestli je dobijeci proud baterky pouze 1,5 A a ventilator zere 2,5 A tak to vzdy nemusi dopadnout (pobezi li ventilator vic jak 50% behu motoru:)
nicmene, jestli je otestovano ze to pres ten mustek funguje a neponici to regulator, tak bych to tak taky resil
Naposledy editováno 08.07.2010 10:19:33
1 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
koukal jsem na fridex co tady mám a v poměru 1/1 má bod varu 110°C takže čistej cca 115°C
Naposledy editováno 08.07.2010 10:47:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
taky přemýšlím o montáži ventilátoru, ale dal bych tam nejspíš obyčejnej vysokootáčkovej PC větrák
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Lubin9>Dolph-cz> dle Teplta varu je teplota při 1,4 bar ca 110°C
díval jsem se na ten odkaz,ale myslím,že jsi si nevšiml jedné podstatné věci.v tom grafu se začíná od nulového tlaku,ale to je vakuum.a tlak 1bar je v podstatě pro nás obyčejné smrtelníky tlak 0.je to tlak který je všude kolem nás,v závisloti na nadmořské výšce a pod...
takže s toho grafu vyplývá,že při přetlaku 1,4bar=tlaku 2,4bar by se voda začala vařit až kolem 135-145°C...
tak nevím,jak to je...
každopádně pokud pojede ventilátor moc často i při běžné jízdě lesem apod.-šoupnu tam čidlo s jinou hodnotou.zbytečně jedoucí ventilátor neprospěje vůbec ničemu...
a co se týká nějakého dodatečného vypínače na řídítka-což o to,ten bych tam klidně dal,ale kde ho vzít?myslím tím nějaký pěkný kompaktní vypínač,odolný proti vodě,blátu a pod.ať nezkončí jako tlačítko klaksónu a pod..
Naposledy editováno 08.07.2010 12:34:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
http://eshop.motoservis-travnicek.cz/svetla-943/prislusenstvi-2100/vypinac-pridavnych-svetel-kolebkovy-na-riditka-20671.html
RadoTP>Dolph-cz> je to trochu větší, ale mohlo by to fungovat
http://eshop.motoservis-travnicek.cz/svetla-943/prislusenstvi-2100/vypinac-pridavnych-svetel-kolebkovy-na-riditka-20671.html
Tosi myslím že termostat a 4 diody á 3,50 jsou trochu levnější a nemusíš se o nic starat - zapínat a vypínat.
Naposledy editováno 08.07.2010 14:02:17
2 reakcí na tento příspěvek termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) termospínač ventilátoru na chladiči exc 450 a pod.
Naposledy editováno 08.07.2010 17:34:14
Dolph-cz>ještě mě napadlo-a co to napojit na okruh na světla??je to usměrněné?a je tam dost příkonu??
Je to naprosto nezbytné zapojit na světla !!!
světla jsou na KTM na střídavý - tj je třeba usměrnit. Usměrňovač KTM který nabíjí baterku dává necelých 1,5A - tj méně než žere ventilátor. Takže chod ventilátoru vybíjí baterku i když se motor točí.
toto je můj poslední příspěvek, pokud jej ignorujete tak si to zapojte jak chcete...