Jde o tohle, na motorce jsem se chtěl vždy projet, ale rodiče mi nefandí, jak jinak , není to zrovna nejbezpečnější. Vzhledem k tomu, že už jsem tak nějak vyrostl - je mi 24 jsem se rozhodl udělat si řidičák - neomezený.
Příští týden se jdu přihlásit, naježděno autem už pár desítek tisíc km mám, takže co se týče provozu atd .. no problem, za těch 5-6 let co jezdím 0 nehod. Převážně jezdím Prahu, svátečně dálnice. Snažím se předvídat, jezdit předpisově a být opatrný - to samé chci aplikovat v případě motorky. Blbnout tak maximálně na okruhu - ale to je hodně mlhavá budoucnost. Jinými slovy, řidičák bude bez problému očekávám, že motorku snad udržím, když se to povedlo těm přede mnou, tak snad dle dodržování správných zásad nebudou trable .
Tedy resumé - odrostlé poleno, co si to v hlavě srovnalo, není trotl, jezdí bezpečně a má 187 cm a kolem 85 kg chce pomoci při radách na čem jezdit. To že dělám řidičák na neomezenou neznamená, že si hodlám koupit litrovou motorku a podobně, ale byl bych blbec, kdybych si to neudělal na neomezenou, že ano .
Ze začátku jsem uvažoval koupit si 125 a jezdit s tím po městě - na dálnici bych se bál, chci mít vždy rezervu, když je v nouzi třeba zrychlit a tohle se snad ani nedostane na 130, ale nechám si poradit . Uvažuji tedy o něčem silnějším - každý mi doporučuje na začátek 500ku (mně osobně to přijde hodně ... ale třeba mají pravdu ...).
Vzhledem k postavě jsem zjevně zavrhnul supersport - kamarád co je menší mi předpovídal bolesti zad, nepohodlné sezení atd .. při mé výšce 187 cm. Koukal jsem se na naháče a silniční endura - teréní bohužel nemám kde provozovat :( ... jinak bych do ní skočil :) - miluju jízdu na horáku lesem. Tyhle motorky, zvlášť endura jsou docela těžké, nejsem sice vzpěrač a i když mám jen 85 kg, úplná muška nejsem, chodím pravidelně cvičit do fitka (hlavní důvod je diabetes), ale má to i jisté bonusy krom toho .
Takže motorku snad nějak udržím - leč kamarád mi půjčil skůtr a nečekal jsem, že ta mrcha se tak převažuje a musel jsem zabrat, abych se nesvalil - ale to asi neznalost, když to člověk zná ... no problém.
Rozhodnutí je tedy - jakou kubaturu a zda silniční enduro nebo naháče. Paradoxně to jako přibližovadlo ani moc nechci. Po Praze se tím sice svezu, ale nevlezu na to jinak, než v hadrech s chrániči a s tím se docela blbě pak pohybuje v normálu. Až se vyjezdím 1-2 roky, rád bych přešel na "účel" proč motorku chci. Udělat si pěkný výlet - ráno vyjet, večer se vrátit, tedy budou cesty po dálnici/třeba k chatě po méně zpevněné cestě výjimečně. Nebráním se tomu koupit si klidně teď chrchel, co na dálnici nemůže, než to pořádně dostanu do ruky, na dálnici stejně nepáchnu.
Předpokládá se u mne klidnější jízda - předpisová. Jediné, kde bych zato trošku vzal - zaplacená jízda na okruhu, ale tohle je podle mě teď blbost řešit. Nicméně rád bych poradil typ (enduro, naháč) abych se toho držel pokud možno.
Co byste tedy radili vybrat jako první stroj s mými proporcemi, když víte, že jsem opatrný jezdec, co si dá pozor, abys i pokud možno nerozbil kokos a NIKDY ještě na ničem nejel. 1-2 roky převážně či většinový provoz město ... jde tedy o motorku na "naučení" - něco hodného klidného, nepotřebuju pod prdelí 90 Kw ;) ...
Potom, pokud nejsem moc oprsklý - mohu se rovnou zeptat, co radíte za oblečení, helmu atd? Helma mi sedla, zatím jako jedna mála z mnohých" od Nitra - N1610 VN (a to jsem toho ozkoušel v BC hodně … tedy vyjma helem nad 10k). Ta je podle mě dobrá vzhledem na naháče. V případě endura by mé srdce zaplesalo nad nějakou sportovněji laděnou s kšiltíkem, ale samozřejmě plexi nutnost. Nicméně - tato helma - jak se na ni díváte z pohledu bezpečnosti? Vhodnosti naháč/enduro …
Dále oblečení - budu v něm jezdit vždy, když nato vlezu, nepočítám manipulaci po parkovišti ;o), ale i na pár Km nato prostě nevlezu bez ochranných prvků (jo, nejsem adrenalinový jezdec v žabkách a tílku , jak tu občas vídám ...). Radši se zpotím jako prase, než se v případě pádu sedřít jak hovado . Tedy otázka - textilní nebo kožené oblečení - je to věc v kusu nebo se to liší bezpečností?
Boty, rukavice - opět samozřejmost, tak jsem si v obchodě nějakých extra rozdílů nevšiml ... takže asi vybrat ty co sedí ...
Případně dokoupit nějaké extra chrániče - zad, ledvinový pás ... atd. ?
V ideálním případě je můj rozpočet 40+20. 40 na motorku, 20 na oblečení s helmou, když budu muset přitlačit, nějak to udělám ;), ale rád bych se držel této hranice. Myslím, že je zbytečné koupit nový stroj, třeba mě to bude chvíli bavit a pak si řeknu, hm seděla by mi víc silniční mašina/off road mašina ... a budu ji měnit. Takže první motorku zvažuji na dva roky a pak ji vyměním.
Důležitá věc - nastupuju čerstvě do práce (absolvent), takže udělám autoškolu a v práci toho asi budu mít plné kecky, možná i víkendy v tahu - pokud se to tak bude vyvíjet, asi koupím stroj až na jaře ... ale třeba to stihnu, takže proto prudím už teď ;).
Omlouvám se všem otrlým motorkářům - je mi jasné, že jsem z jejich pohledu květinka, co nepatří za řidítka, ale já si umím užít jízdu i když jedu pomalu :) ... každý tak, aby ho to bavilo a neohrožoval ostatní ... moje moto :) ... Já se spokojím s rychlostmi, co jsou předpisové, aspoň budu mít delší život, protože se tak nenervuju ;o).
Děkuji za jakýkoliv podnět, radu, reakci , budu vám vděčný, Aleš.
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Otevřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:04 uživatelem Breakpain
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
2 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
BTW: kouknu na daný váběr
servis - no nevím, jak moc zdatný budu, mám tu servis přez cestu, takže to asi budou dělat všechno ni, když se něco podělá, pokud to nebude banalitka.
Naposledy editováno 23.07.2010 18:04:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Lubos92> Jasné, děkuji
Naposledy editováno 23.07.2010 18:15:57
Co se oblečení týče za mě jdi do kůže a rozumný (nemusí to být hned karbonka)helmy která ti bude už na poprvé příjemná Přeju štastnou ruku při výběru moto a klidný začátky,PS za mě zkus MOTOBIKES.CZ co se stavu moto týče je na ně spoleh.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Naliješ olej a v podstatě se moc nestaráš . Obě jsou hodný a klidný motorky a za ty prachy jsou to furt trošku větší motky než 500 .
Ne že by 500 byli mrdky,ale když jsem začínal tak jsem byl na cb500 trošku zgrčenej a polámanej ale jela docela parádně
Ale Bandit nebo XJ už je trošku dospělejší motorka a ten výkon co maj není zas tak o tolik vyšší než u toho CB
Ale jak to čtu, jedno je jisté, ta 125 by asi nebyla to pravé, takže budu vybírat 500-600 tedy ;).
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Jestli Ti to k necemu bude, placnu Ti sem svoji zkusenost. Je mi taky 24, taky jsem s motorkami letos zacal, takze jsem resil spoustu veci co ted Ty. Rozdil je asi jen v tom, ze jsem podstatne mene vyklidneny a uvedomely
Moto - 125 popripade 250 jsem z vyberu vyradil rovnou. Vazim jeste o chlup vic nez Ty a proc nemit po ruce radeji vic vykonu, kdybych potreboval zmizet. 5ti stovka je imho na zacatek dostacujici, byl jsem celkem rozhodnuty jit do Kawy er5 - jezdil jsem na ni cast autoskoly, jevila se i jako mrstna a lehka masinka. Podle toho co rikas by to pro Tebe asi byla idealni volba. Jeeenze... druhou cast autoskoly jsem jezdil na Kawe zr7 - dospelejsi dojem, plynulejsi nastup vykonu, nebo alespon me projev 4valu sedl podstatne vic. Takze nejaka klidna 6ka, popripade ZR-7, nebo nakonec moje GSX 750 mi prisla jako dobra volba (ale jezdim velice casto ve dvou, takze uvita vic vykonu, navic mi prisly 5ti stovky nakonec male)
Obleceni - koupil jsem si celkem kvalitni textil komplet, na cestovni tempo mi kuze moc nesedela. Jak jsem zacal jezdit do prace, navic ve vedrech... moje presvedceni o tom, ze jezdit porad kompletne nabalenej lehce ustoupilo... Prece jenom kdyz prijedu do prace, netouzim byt propocenej jak kdybych skladal uhli... Takze jsem koupil jeste jednu vylozene letni bundu, chranice na kolena, ledvinak. A ve velkem parnu jezdim v tom + rifle a samozrejme helma, boty, rukavice. Nerikam, ze je to spravny, prece jen tim jde bezpeci dost stranou, ale pohodli bohuzel alespon u me hraje obcas prvni housle.
Celkove bych asi hlavne vybiral podle toho na cem (v cem) se budes citit nejlip. Pokud budes vybirat hadry u osvedcenych firem, nemuzes asi moc sahnout vedle, popripade nejdriv vyber co se Ti libi a pak si na foru proklepni, jestli tomu vyrobku muzes verit. Ohledne helem doporucuju overit si je tady
Snad to trochu pomuze. P.
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Ta Honda je fakt pěkná .
Obhlídnout si půl litr naháče - chápu , ale nechápu ten dodatek "otevřené nejsou o moc silnější ..). Otevřené = naháč jsem myslel? Nebo míněno výkonově motory?
Však já taky jezdím běžně autem a jsem zato docela rád, učit se za hustého provozu na motorce může být maso, takže naštěstí tohle je pro mě lehčí :).
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Breakpain>Kakac> No Bandita mi doporučovalo už více lidí (kamarádi co jezdí .. a jeden z nich ji má). Takže popřemýšlím, ale kdybych měl vybírat s tím, že už umím jezdit - tak moje srdce plesá nad Aprilia Pegaso 650 Trail. Zvažoval jsem, že bych ji pak vzal ... až budu mít něco za sebou, vývoj to bude dlouhý a pravděpodobně se mi zalíbí více motorek, ale prozatím tohle mne nenechá chladným, když na ní kouknu ... Totálně krásné křivky ... Živě bych se na ni viděl ...
Tak pokud z toho dosahnes na zem (koukam vyska sedla 817mm, takze v pohode), coz je pro ziskani pocitu jistoty hodne dulezite, bez kam Te srdce tahne :)) Ta Aprilka nebude zadny zabijak, i kdyz bude mit mozna o dost silnejsi spodek nez ty 5ti stovky.
2 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
K motorce:
Taky jsem nikdy na ničem nejel a koupil si rovnou šestsetpadinu. Ani ze začátku, ani po tom skoro roce nelitutju. Vypadá to už jako pořádná motorka, nějako se na to i srovnám (185cm 80kg), a pořád má veliký rezervy v tom co mi může nabídnout. Určitě mi ještě nějakej rok vydrží, na novou nemám a ty se zdáš že jseš na tom podobně, takže podle mě hloupost kupovat slabou motorku, která tě za rok přestane bavit. Bude to šlupka za pár kaček který se už těžko zbavíš. Pozor s těma 40 tisícema, určitě se nech rezervu na opravy a údržbu. Já koupil za 50 a dalších 10 v tom zmizelo jako prd během prvních pár měsíců. Nepočítej že koupíš bezporuchovou mašinu v bezvadným stavu za 40 tisíc. Rozhodně si vem někoho zkušenýho k ruce, aby si jí taky projel. Neber to osobně, ale když se na tom projedeš ty tak poznáš velký kulový, vím co říkám. Jak vidno ještě nevíš co chceš za kategorii, takže tím cestovním endurem nebo naháčem nic nezkazíš. Ber určitě něco, co má co nejmíň plastů, abys měl po pádu co nejmenší škody. Namontuj padáky, chrániče na motor a podobný věci a srovnej se s tím, že ti to prostě spadne, takže nevybírej nic u čeho ti bude líto poškrábanýho novýho laku.
K oblečení:
20 tisíc je hafo peněz. Z vlastní zkušenosti bych se asi vyhnul BC, vzal si k ruce někoho koho znám a už pár let jezdí, a společně prošel inzeráty a koupil věci z druhý ruky. Za pár korun seženeš sice třeba trošku ošuntělý, ale za to výrazně kvalitnější oblečení.
Až něco najedeš, nebudeš si plést kvalty a spojku s brzdou, tak se přihlaš na okruhovou motoškolu, výborná věc. Vykašli se na volný jízdy, tam tě akorát budou ostatní děsit a ty se budeš motat jak vítr v bedně. Instruktor na motoškole je nenahraditelnej.
Doufám že jsem tě nevyděsil ani neurazil, ale mluvím z vlastní zkušenosti a nějaký okecávání nemá cenu. Klidně si kup dospělou mašinu, pokud budeš jezdit víc hlavou než koulema tak není problém. Přeju hodně štěstí
edit: Krejca: ano, přesně tak, přelezl jsem na něj ze skůtra a v pohodě. zed je tak hodnej jak s ním zacházíš. nárůst výkonu naprosto plynulej, čitelnej a předvídatelnej. váha 230kg není vůbec znát. oproti banditovi na kterým jsem jezdil v autoškole nebe a dudy...
a pokud člověk nezvládne stokoňovou motorku, pak by asi fakt měl začít na nějaký dváce
Naposledy editováno 23.07.2010 18:41:30
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
No kluci kolem jezdí supersporty převážně a jsou to takový ti rychlí jezdci - těm já stačit nebudu ani omylem ... Potom je tu jeden s Banditem a jeden s choprem (tátův), který si plánuje koupit silnici - asi naháče.
Upřímně předpokládám, že se s nima občas svezu, ale taky že si budu muset někoho po Praze najít ... nějaký "klub", kde si prostě najdu parťáka se stejnými ambicemi (dosavadní znýmí jsou horké hlavy .( ), který se mnou bude jezdit po republice ... Ze začátku budu křižovat město a tak ... to se se mnou stejně nikdo moc nebude vozit, by se hošani unudili na padesátkách ... určitě by jeli aspoň 70-80 takže bych je ihned ztratil ... Vyjezdím si to stylem - jedu za přítelkyní a tam nechám motorku (bydlí v těch starší obytných domech, co mají zahrádku, takže to tam hodím dovnitř za plot :) ...).
Jinak osobně nevím, jak moc je bezpečné nechat někde motorku bez dozoru (že si někam zajedu a jdu něco vyřídit ...). Proto to také neberu moc jako přibližovadlo, ale jen zajet někam, rychle něco vyřídit a mazat zpět - problematiku krádeží, jak moc je to horké téma nemám zvádnutou ještě.
Plánuju si koupit plac na hlídaném parkovišti - garáž totiž nemám. To také zjišťuji - jak moc vadí nechat motorku celoročně venku ... jestli je nutné ji garážovat nebo se to zvládne. Primárně chci zkusit jedny kryté garáže co tu máme, ale to bude asi zabrané nebo brutálně drahé ... pokud by svolili dát dvě motky na jedno místo ... tak bych tam dal kamaráda ještě a platili bychom půlku každý. Ale jak říkám, asi tam nebude místo:(.
doporučuju ho hlavně kvůli tomu hodně čitelnýmu motoru, žádná záludnost, když se zatáhne, jede pekelně (aspon mi to tak přijde), ale předvídatelně...
jinak já z jeho příspěvku přečet dvě věty, takže ani nevim, že chce něco slabšího :) potom se může těch 106koní zdát hodně
Fidlous>Chlape vybíral bych na začátek nějakou dvouvál malorážku CB 500,ER5,GS 500 daji se koupit za rozumnej peníz a pro tvoje účely to bude ideální podívej se do inzerce najdeš toho mraky a ta 20ka na hadry je tak akorát sice to nebude Armani(PSI) ale i tak se dá slušně oháknout. A jelikož začátky bejvaj občas krušný tak taky koukej na dostupnost náhradních dílů u toho co se ti bude zamlouvat nejvíc ale jelikož těhle biků jezdí jako šafránu tak asi no problem
Jsem vedle vás tady už starej vůl, ale souhlas s tímhle názorem. Trh s motorkama je velký, když se ti to nebude zdát, prodáš, koupíš něco jiného. Hlavně nepospíchej, vybírej v klidu moto i hadry, když Tě budou tlačit - plandat, budeš nervózní = krizovka.
Přeji hodně km kolama dolů.