No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul
Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu Ten rozdíl 20 Kč na nádrži není vyloženě smrtelnej...
Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy /už to tu dlouho nebylo /
Ale jine uplne kafo na motorku je verva 99 od benziny...Uz jsme to tu psali s vice klukama a jinej zvuj lip startuje a lepe jde za plynem.
Verwa od shellu NIC nedela a to jak 95 tak 99 oboje k hovnu.
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
ten vypuštěnej karbec jsi měl i když jsi to startoval s tou 95tkou?
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Dědek.sk píše: Dotaz:
ten vypuštěnej karbec jsi měl i když jsi to startoval s tou 95tkou?
Měl, to jsem zapomněl doplnit
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
FiZzeR píše: já se tomu taky chechtám, ale tu carreru taky beru, když jedu přes omv... taky mi přijde že ten motor má klidnější chod. ale furt mi přijde nejlepší uplně blbej obyčejnej 95 od pap-oil nebo od agipu
to bude tím že nemáš motorku pro teplouše
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
Co se týče paliv s vyšším oktanovým číslem, zásadně netankuji, jelikož mám svůj motor rád a nepotřebuju mu za vyšší cenu ještě škodit. Kromě strojů značky BMW nevím o výrobci motocyklů, který by sériově montoval senzor klepání s automatickým seřízením předstihu. Navíc těch motorek s kompresním poměrem 12,5:1 (kde má odolnější palivo smysl) a vyšším je pomálu. A i za předpokladu, že je někdo šťastným majitelem motorky s tímto vybavením, pak předpokládaný nárůst výkonu je v hodnotách běžně odpovídajících chybě měření.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
3 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
mira008 píše: Petřičák> A není to naopak? Čím méně oktanů tím více motor klepe? Směs hůř prohořívá a dochází k detonačnímu spalování. Aspoň jsem si to vždycky myslel.
to sice jo (až na to že hůř prohořívá, to je naopak), ale motoru nejvíc svědčí když se pohybuje na hranici klepání. tzn víc oktanovej benzín je spíš kontraproduktivní, kór pokud moto nemá knock senzor a neumí si seřídit přestih (víc oktanů míň stlačenej pomalejš prohořívá... vim že mě za to znalí zprcaj, ale líp to podat neumim )
Naposledy editováno 07.02.2011 18:56:18
seikos píše: No, jen by sis mohl přečíst něco o tom co znamená slovo "objektivní"
Žádnej subjektivní pocit o vyšším výkonu či něčem podobném se mi tam neobjevil pokud vím
Nepotřebuju nikoho přesvědčovat, jen píšu své kladné zkušenosti.Třeba to někdo vyzkouší a třeba taky rozdíl pozná a třeba mu to v něčem pomůže - pak budu rád a toto téma splní svůj účel.Narozdíl od x tisíců naprosto neužitečných témat objevujících se zde na fóru každý den.
Taky nejsem milovník výkřiků typu "na iridiovou svíčku to jede nejlíp", či různejch kosmickejch příměsí do olejů snižujících tření.
Taky mám názor ten, že pokud by něco opravdu fungovalo, výrobci to už dávno montujou, případně doporučujou.
A taky netvrdím, že běžnej natural 95 je šit, ale tvrdím, že ten cenovej rozdíl je opodstatněnej a sám za sebe si za tohle rád připlatím.
jinak ja jezdim na 95+ OMV vetcinou nebo benzina mam je po ceste a tech 50kc na nadrzi nejak neresim u aut a ani moto
Naposledy editováno 07.02.2011 19:13:27
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Petřičák> muzes zduvodnit, proc by "lepsi" benzin (rekneme s vyssim OC) mel skodit motoru?
EDIT: Milosek.m> dokonce nejspis u toho samyho Makra
Naposledy editováno 07.02.2011 19:55:54
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
K senzoru klepání, pokud je tak v 99,9% případů je systém nastaven na nějaké předepsané palivo a v případě použití paliva s horším oktanovým číslem v případě detonačního spalovaní je schopna ECU dle infa ze senzoru klepání upravit předstih, pro každý válec individuálně ale nikdy jsem se nesetkal s tím, že systém který je nastaven na 95 OC byl schopen přestavit předstih na 100 OC, takhle ten systém nepracuje (to by čipaři u aut neměla kromě placeba žádnou práci)
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
0x1d2 píše: Carrera.. krásně voňavej a Dákarek si předl jak hodinky.. VLastní rafinérka dělá svoje.. :)
NEKECÁ TEN CHLAPEC! nemáme vokolo náchoda žádnou OMV.. já teda jezdim odjakživa na Shell V-Power ale 95 ne stovkovej... a znát to je na vibracích (poznatek ze stopětadváci)... stovák mě nepřišel nic moc... a teď na Sršňoj o je taky znát..
ale k tý carreře! to byl jeden z našich rychlejších vejletů Sršeň + Dakar (0x1d2), jeli sme fakt palbu na dakara jo a já moc neřadil ale jeli sme na obyč benoš... a v trutnově sme potkali poprví OMV Carrera 95... měli sme oba uplně prázdno a dojížděli na rezervy... vzali sme plnou a cesta domů nám byla snem... fakt to bylo znát...! věřim tomu benzínu.. jakorát ho u nás nenatankuju(není kde) tak beru aspoň V-Power
Jakej je názor na Shell V-Power? rozdíl? kromě ceny!!!