Dneska si byl kamos vyzvednout z opravy svou R6 r.v.01, kde mu mechanik rekl ze ma motor na odpis jelikoz nameril tlak ve valcich 9 - 11 - 9 - 11 .
Kdyz mi tohle rikal, tak trosku jsem chvili nechapal, jelikoz tyhle tlaky u pres deset let stare masiny, jsou sice pomalu na hrane , ale porad bych rekl ze celkem v pohode.
Potom mi vyrazil dech tim, ze mu bylo sdeleno ze spravna hodnota by se mela pohybovat v rozmezi 15 - 13 bar. Chvili jsem nechapal , jestli se zacli benzinove motory delat s dieslovym tlakem a pak sel prohledat servisni manual , kde pisou kompresni pomer 12,4:1
Tudiz chapu neco spatne kdyz si myslim ze tlaky jsou sice hodne na hrane, ale porad u tak stare masiny docela v poho ?
1 reakcí na tento příspěvek Kompresni pomer, R6
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresni pomer, R6
1 reakcí na tento příspěvek Kompresni pomer, R6
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresni pomer, R6
Edit : rozumis, je to pomalu o tom ze to chce prodavat na nahradni dily a kupovat novou masu, tudiz je z toho celkem na prasky.
Oleje zere jako kazda yamaha kurevsky hodne (cca pul litru na 1000 km) ale jinak mi neprijde motor nijak vylagrovany, kdyz zaradis jednicku z kopce tak ho nepretlacis, 260 km/h da jako malinu.
Naposledy editováno 22.03.2011 23:02:32
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresni pomer, R6
A doufám, že to bylo měřené na teplém motoru a s plným plynem a kalibrovaným manometrem, jinak je to diskuse o hovně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresni pomer, R6
Ve skole nas vzdycky ucili ze podle Boylova zakona , musime ve valci namerit zhruba stejny tlak jako je kompresni pomer.
Tudiz bud byli ucitele totalni trotli, nebo si to neumim jinak vyvsetlit. Samozrejme pojmy jsou to celkem rozdilne, ale o to ted nejde.
1 reakcí na tento příspěvek Kompresni pomer, R6
Kompresní poměr udává poměr mezi objemem směsi nasáté a objemem směsi stlačené a je neměnný, je dán konstrukcí motoru.
Kompresní tlak není stálý. Je to tlak, který vznikne stlačením nasáté směsi ve válci. Může být ovlivněn netěsností ventilů, netěsností pístních kroužků nebo netěsností mezi hlavou a válcem.
Pokud máš malý kompresní tlak, jde zjistit příčina vstříknutím malého množství motorového oleje do válce před měřením. Když se ti po vstříknutí oleje do válce zvětší kompresní tlak, je to netěsností pístu a válce. Pokud tlak zůstane zhruba stejný, utíká ti to buď pod hlavou nebo pod ventily. Ještě poznámka: tlak se měří při plném otevření sacího potrubí (to určitě víš).
Bude to spíš jak říkáš - hodně na hraně, ale u staré mašiny očekávané.
Každopádně kompresní poměr a kompresní tlak jsou 2 různé pojmy. Všeobecně by měl mít benz. motor oněch 12 -15 baru ( záleží na konstrukci motoru, 12-15 není tolerance! ) pokud hodnota klesne pod 7 baru, je motor na konci svého života. Většinou s opotřebením klesá kompresní tlak rovnoměrně u všech válců, pokud jsou rozdíly veliké, není to problémem opotřebení, ale již výše popsaným.
K některým údivům, že nejde o diesel ( ten má mimochodem 2x větší kompresní tlaky ) jsem byl kdysi taky překvapen, když jsme na svém sériovém pětiválci Audi naměřil 15,5 baru a skutečně to tak mělo být. Kompresní poměr byl 10,5:1.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresni pomer, R6
Creck: No teply motor a plny plyn neres. Limitni tlaky to opravdu nevim kdes na to prisel
Ve skole nas vzdycky ucili ze podle Boylova zakona , musime ve valci namerit zhruba stejny tlak jako je kompresni pomer.
Tudiz bud byli ucitele totalni trotli, nebo si to neumim jinak vyvsetlit. Samozrejme pojmy jsou to celkem rozdilne, ale o to ted nejde.
Crecku, zase jsi spatlal páté přes deváté. To je pak těžké diskutovat. Tak to vezmeme popořadě:
U reálného motoru se netěsnost mění s teplotou - vůle se teplem vymezují. Takže za studena naměříš jiné tlaky než za tepla, kapišto? Proto řeším teplotu motoru.
U reálného motoru záleží na odporu sání. Válec potřebuje na naplnění nenulový čas a pokud mu do cestu postavíš překážku v podobě zavřené škrticí klapky, tak se prostě naplnit nestihne, píst jde nahoru v době, kdy je ve válci ještě hluboký podtlak a tím pádem nemá šanci dosáhnout tlaku, který bys měl naměřit. Proto řeším škrticí klapku, jasné? Jak myslíš, že některé servisy naměřily těch 3-5 barů u předchozích příspěvků? neuměli měřit.
Limitní tlaky jsou v servisních manuálech běžně udávány - je to nejnižší tlak ve válci, kdy se motor ještě považuje za provozuschopný, plus největší přípustný rozdíl tlaků mezi jednotlivými válci. Pokud má některý válec tlak nižší než limitní nebo je rozdíl vyšší než limitní, je to důvod k opravě.
Naposledy editováno 23.03.2011 09:49:15
EDIT: rozdil mezi teoretickym a skutecnym kompresnim pomerem..
Naposledy editováno 23.03.2011 13:42:26
Tohle je mi vse jasne, ze musis mit otevrenou klapu aby se tam mel jak dostat vzduch a provozni teplotu aby se material roztahl.
Kazdopadne mel si pravdu , opravdu v servisni knizce je male zakouti, kde je napsano compression presure 15,5 kpa
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
raceczech Most 5-6června2024 - nevr... Yamaha YZF-R6 | Animals21 | 7 | 20.9.2024 v 08:59 Petrus01 |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 | Hašlik | 14 | 19.8.2024 v 18:46 dva_hrnce |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |
R6 okruhovka Yamaha YZF-R6 | polotovar | 2 | 19.7.2024 v 07:33 polotovar |