řešili jsme včera s kámošem dilema, ale chce to názor někoho zkušenějšího než jsme my dva.
Jedná se o toto.
Nejlevněsí slick v rozměru 190/55-17 vychází cca 4tis oproti například klasické měké gumě která stojí 3tis-3500tis jestli je v tom takový rozdíl, který pocítí i hobby jezdec zajíždějící časy Brna kolem 2:30 a na druhou stranu jak je to s životností nového slicku oproti nové gumě.
Další věc, starší slick vychází cca 700Kč jak jsme vyzkoušeli cca 2x25min (max 3x) a pak už je mrtev. Není lepší koupit novou supercorsu nebo bt-003 apod oproti jetým slickům? Jelikož za cca 5 zadních slicků je jedna nová klasika. přežije ta nová zadní guma 5 slicků?
Naposledy editováno 06.09.2011 14:15:25
1 reakcí na tento příspěvek Slick vs klasika
racek píše: podle me pokud nejsi alespon na 2:20 bohate staci obyc gumy napr ty supercorsy nebo treba k3 interakt ktery jsou i pro provoz a na okruhu se s nima neztratis
podle me ten slick je taky zbytecnej ale spis by me zajimala vydrz coz taky zalezi na tvrdosti gumy ale spis budu jezdit dunlop d211 ale rikam zajimala by me vyrdz pneu se stejnou tvrdosti slick vs normalni pneu1 reakcí na tento příspěvek Slick vs klasika
1 reakcí na tento příspěvek Slick vs klasika
Slick vydrzi obecne trochu vic nez vzorkove counterparty (treba bridge v Brne pres 120kol kolem 2:16-2:18) ale take to neni pravidlo, zalezi na znacce.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika
Dawe02 píše: V tech casech kolem dvou a pul je vzorkova guma vic nez dostatecna...a navic ji prodas.
Slick vydrzi obecne trochu vic nez vzorkove counterparty (treba bridge v Brne pres 120kol kolem 2:16-2:18) ale take to neni pravidlo, zalezi na znacce.
1 reakcí na tento příspěvek Slick vs klasika
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika
MichaelaZX636 píše: a kdybych se svymi mrdalovskymi 2.37 obula slick tak se treba bude hur zahrivat nebo naopak pri pouziti nahrivaku by ztratil svou idealni teplotu??zhorsi se prilnavost??? Me je celkem jedno co tam obuju jestli slick nebo normalni gumu ale hlavne to musi byt neco, co me nezradi a relativne vydrzi pokud neudelam chybu samozrejme.....
Něco podobného se snažím říct, žo pokud mi někdo řekne že slick je využitelný až od časů 2:15 a že nemá cenu kupovat a že stačí do času 2:20 i dobrá klasika pak není co řešit. ale stále chybí odpověď na otázku vydržnost nové klasiky a nového slicku.
A propó nebude mě (pokud nejsem vysloveně super jezdec) nezáhřátý slick spíš brzdit?
Další věc, vyvažuje se slick? dle mého blbost jelikož je tam tak masivní ubytek materiálu že po 2 kolech by se to muselo převažovat znova.
Može se slick otáčet? (směr)
Naposledy editováno 06.09.2011 16:12:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika
martasjRSV píše: Toto téma mě taky zajímá, takže sem hrňte svoje zkušenosti V mím přídě mi, ale příjde že moje motorka žere gumu celkem rovnoměrně, takže o prodeji už pak asi moc řeč nebude. Ale ta výdrž slick/vzorková mě taky zajímá. Grip těhle gum asi zatím moc řešit nebudu, toho bude na moje schopnosti až až.
jakoze na okruhu oceses rovnomerne boky i prostredek jo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika
MichaelaZX636 píše: a kdybych se svymi mrdalovskymi 2.37 obula slick tak se treba bude hur zahrivat nebo naopak pri pouziti nahrivaku by ztratil svou idealni teplotu??zhorsi se prilnavost??? Me je celkem jedno co tam obuju jestli slick nebo normalni gumu ale hlavne to musi byt neco, co me nezradi a relativne vydrzi pokud neudelam chybu samozrejme.....
Pokud budeš mít nahříváky a nebude 10 nad nulou, tak nevychladne. Bez nahříváků je to asi fakt k ničemu...Podle mě má slick (s nahřívákem) vždycky smysl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika
Horten píše: Pokud budeš mít nahříváky a nebude 10 nad nulou, tak nevychladne. Bez nahříváků je to asi fakt k ničemu...Podle mě má slick (s nahřívákem) vždycky smysl.
to co udela nahrivak je otazka tak jednoho kola? tzn bez nahrivaku jedno kolo vyplejtvany na zahrivani misto toho jet nadoraz hned od zacatku ...
Ale to je téma na tři áčtverky...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika
motokuba-keči píše: Něco podobného se snažím říct, žo pokud mi někdo řekne že slick je využitelný až od časů 2:15 a že nemá cenu kupovat a že stačí do času 2:20 i dobrá klasika pak není co řešit. ale stále chybí odpověď na otázku vydržnost nové klasiky a nového slicku.
A propó nebude mě (pokud nejsem vysloveně super jezdec) nezáhřátý slick spíš brzdit?
Další věc, vyvažuje se slick? dle mého blbost jelikož je tam tak masivní ubytek materiálu že po 2 kolech by se to muselo převažovat znova.
Može se slick otáčet? (směr)
Někdo ty sliky otáčí,ale nedělal bych to, protože kord je konstrovanej na směr otáčení a běhoun se v tom směru vůdči kordu natahuje. Když to otočíš, může se stát že se běhoun utrhne od kordu /u závodních aut se to stávalo, když to někdo otočil/ nebo minimálně to může udělat nějakou nepředvídatelnost.
Ta výdrž slick-vzorek je jak píše Kolda podle druhu gumy. Diablo superbike je slick, kterej je skoro nesmrtelnej, ale v ceckách jsme na týhle gumě všichni v týmu popadali, když měl za sebou tak půlku života.Při každým přezutí vyvažuju-nic to nestojí a mam dobrej pocit,že sem udělal co sem moh .Nahřejvat je dobrý aby ses neokrádal o čas na dráze.
Na gumách se vzorkem se jedou i superstock závod jestli se nepletu, takže buď v klidu-drží
MichaelaZX636 píše: a kdybych se svymi mrdalovskymi 2.37 obula slick tak se treba bude hur zahrivat nebo naopak pri pouziti nahrivaku by ztratil svou idealni teplotu??zhorsi se prilnavost??? Me je celkem jedno co tam obuju jestli slick nebo normalni gumu ale hlavne to musi byt neco, co me nezradi a relativne vydrzi pokud neudelam chybu samozrejme.....
S tím časem co uvádíš je úplně jedno co tam obuješ (pochopitelně ne gumu po smrti)... Slick i klasika se zahřívají cca stejně, prostě pokud nemáš nahříváky, tak 1-2 kola rozumně a pak tradá do plných...
Osobně jezdím klasiku - konkrétně dunlop D211 GP a oproti KR (slick) má jen nepatrně menší životnost (prakticky stejnou) a pak alespoň tu gumu někomu dám na dojetí v provozu... Co se otáčení týče, tak s tím dunlop nemá problém a v pohodě gumu točím aby se sjela rovnoměrně... Nevěřím že někdo tady z fora dokáže "pocítit", že má dunlopku obráceně... Dokonce jsem omylem otočil i předek a byl z toho na Slovakiaringu osobák 2:11 , ale jinak ty předky bych spíš netočil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika
O tom vyvažování, je jasné že pokud Tě to nic nestojí tak to neřešíš, mě taky ne, ale spíš zastávám myšlenku vyvážit ráfek samotný a pak na to nahazovat gumy.
Na příští rok asi testnu sadnu klasik a sadu slicků. Je fakt že jak píše Michaela že ty nahříváky třeba ve víkendovém ježdění celkem dost ušetří.
vyvažovat ráfek je nesmysl,ten je prakticky dokonalý.lítá tam jen pár gramů.
vždy to rozhodí guma,bohatě stačí statické vyvážení(taková ta oska položená na ložiskách),preciznější výrobky spolehlivě rozpoznají i 2,5 g nevynáženost
osobně mám k tomuto způsobu větší důvěru,něž k upínání do kleští na digitalní vyvažovačce.v jednoduchosti je síla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Slick vs klasika
doucha píše: Někdo ty sliky otáčí,ale nedělal bych to, protože kord je konstrovanej na směr otáčení a běhoun se v tom směru vůdči kordu natahuje. Když to otočíš, může se stát že se běhoun utrhne od kordu /u závodních aut se to stávalo, když to někdo otočil/ nebo minimálně to může udělat nějakou nepředvídatelnost.
Ta výdrž slick-vzorek je jak píše Kolda podle druhu gumy. Diablo superbike je slick, kterej je skoro nesmrtelnej, ale v ceckách jsme na týhle gumě všichni v týmu popadali, když měl za sebou tak půlku života.Při každým přezutí vyvažuju-nic to nestojí a mam dobrej pocit,že sem udělal co sem moh .Nahřejvat je dobrý aby ses neokrádal o čas na dráze.
Na gumách se vzorkem se jedou i superstock závod jestli se nepletu, takže buď v klidu-drží
Jsem taky zastánce neotáčení gum a rovněž vyvažuju pokaždé. Předek je nutnost a zadek pro dobrý pocit (někdo zadek vůbec nevyvažuje). U Dunlopu KR dávám na předek obvykle 10-15 g, na zadek 30 g...
2 reakcí na tento příspěvek Slick vs klasika
Pokud seženeš slušně jetý, čerstvý (2010-2011 bez zjevného poškození) pneu od spolehlivého prodejce, dá se s nima nadělat ještě hodně "parády".
Taková 10 kol jetá D211 GP má stále výborný potenciál a s 2:30 v Brně ten rozdíl od nové skutečně nejspíš nepoznáš..
Já už ani nepamatuju, kdy naposledy jsem koupil nový předek.. Nepoznám rozdíl od 10-20 kol jetého a nového..
Nová pneu nepřekoná v životnosti 5 slušně jetých slicků ani náhodou! Bude totiž po 20-30ti kolech taky jen jetá "jebka" na takové to šolíchání. Na rychlý závod se už ale od určité hranice rychlosti bez nové pneu (alespoň zadní) nedá ani pomyslet..
Čím rychleji člověk bude jezdit, tím budou "exponenciálně" růst náklady (a taky nároky) na pneumatiky.. Tahle "matematika" už poslala do závodnického důchodu hodně dobrých preťekárů
Jinak pokud se nepletu, tak stocky povinně jezdí pneu se vzorkem (řezané slicky) a v Brně kluci jezdí aj 2:04, takže rozhodně horší jak slick to nebude
Samozřejmě tam nemůžeš obout Dunlop Qualifier a chtít jezdit v Brně 2:10... to jsi fakt v... ale řezaný slick se v podstatě rovná slick
edit:
jo a otáčím přední i zadní a bez problému... akorát první kolo až dvě opatrně a pak už jedu kudlu... :)
Naposledy editováno 09.09.2011 22:54:12