Téma: potřebuji pomoct s tachometrem
20.3.2012 v 18:49
Mám problém s tachometrem, vyměnil jsem přední kotouč a dal jsem tam kotouč z druhovýroby, který má jinak ty díry uvnitř kotouče.A to čidlo které snímá rychlost teď snímá něják blbě. Ukazuje mi to dvojnásobnou rychlost... nevím co s tím dělat, nechci kupovat nový kotouč originál yamaha, nevíte někdo co s tím?
Jestliže se čidlo tachometru "orientuje" podle děr v kotouči a v tachometru je naprogramováno, kolik impulsů odpovídá otáčce kola a tak ujeté vzdálenosti (nebo jen ujetá vzdálenost mezi dvěma impulsy), pak nebude řešení jednoduché.
1. Nachází-li se na kotouči průměr, na kterém díry nejsou, je možné na tomto průměru vyvrtat díry s takovou roztečí, aby jejich počet odpovídal počtu děr v původním kotouči. Poté případně přemístit senzor podle průměru, kde díry budou. Otázkou ovšem je, zda se tímto zásahem nebezpečně nenaruší pevnost kotouče.
2. Vyrobit elektronický převodník přepočítávající počet impulsů v poměru daném rozdílem mezi počtem děr na původním a počtem děr na současném kotouči. Něco podobného jako kalibrátor , ovšem pokud Ti to ukazuje přesně dvojnásobnou rychlost, znamená to, že nový kotouč má dvojnásobný počet děr. Pak bude stačit postavit jednoduchou děličku dvěma, např. se 7474 . Dělička se zařadí mezi senzor a tachec.
3. Přeprogramovat jednotku tachometru. V případě origo tachecu Yamaha to však bude prakticky neproveditelné.
4. Místo původního tachometru použít cyklistický s jazýčkovým kontaktem v senzoru a magnetickým protikusem na špajchně.
Jako nejsnazší mi přijde druhá varianta.
1. Nachází-li se na kotouči průměr, na kterém díry nejsou, je možné na tomto průměru vyvrtat díry s takovou roztečí, aby jejich počet odpovídal počtu děr v původním kotouči. Poté případně přemístit senzor podle průměru, kde díry budou. Otázkou ovšem je, zda se tímto zásahem nebezpečně nenaruší pevnost kotouče.
2. Vyrobit elektronický převodník přepočítávající počet impulsů v poměru daném rozdílem mezi počtem děr na původním a počtem děr na současném kotouči. Něco podobného jako kalibrátor , ovšem pokud Ti to ukazuje přesně dvojnásobnou rychlost, znamená to, že nový kotouč má dvojnásobný počet děr. Pak bude stačit postavit jednoduchou děličku dvěma, např. se 7474 . Dělička se zařadí mezi senzor a tachec.
3. Přeprogramovat jednotku tachometru. V případě origo tachecu Yamaha to však bude prakticky neproveditelné.
4. Místo původního tachometru použít cyklistický s jazýčkovým kontaktem v senzoru a magnetickým protikusem na špajchně.
Jako nejsnazší mi přijde druhá varianta.
1 reakcí na tento příspěvek potřebuji pomoct s tachometrem
A neměl si odpojenou baterku? Kamošovi se jednou přepálila pojistka a od té doby mu to taky špatně měřilo. Problém byl v tom, že tachometr se přepl na verzi R (má větší přední kolo) a musel se přenastavit na verzi X.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) potřebuji pomoct s tachometrem
Ne ne, nic jsem neodpojoval, jen jsem vyměnil kotouč... a je fakt že to čidlo snímá asi ty díry a podle nich to určuje... Ten převodník nezní špatně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) potřebuji pomoct s tachometrem
Plachetník> co jsi mel s tim kotoucem? ze u 06ky uz je ko?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha xt tlumič Yamaha XT 125R, Yamaha XT 125X, Yamaha XT 125 | Jirkaxt125 | 2 | 2.4.2025 v 17:00 Jirkaxt125 |
Horní část zadního blatníku Yamaha XT 125X | Shigis | 6 | 3.2.2025 v 14:54 Shigis |
Vidlice Yamaha XT125X 2005 Yamaha XT 125X | Shigis | 5 | 21.10.2024 v 11:09 blauvel |
Výměna světel Yamaha XT125X Yamaha XT 125X | Shigis | 7 | 25.7.2024 v 14:48 Slávek-TDM |
Neustále svítí rezerva - Yamaha XT1... Yamaha XT 125X | Shigis | 6 | 25.7.2024 v 13:54 Shigis |