Téma: Teče vidle
24.4.2012 v 09:49
Zdravím vespolek, potřebuju poradit začala mně téct pravá vidle u Suzuki GS 500, tak jsem vyměnil gufera i olej. Po cca 400km zase neúnosně teče a olej už stéká po vidli, proto se chci zeptat jak dál postupovat jestli nechat narovnat trubku, nebo koupit nějakou vidli komplet ve funkčnim stavu? při rozebírání jsem trubku neměřil, ale bude ohnutá max. v milimetrech. Díky za rady!!!

Teče vidle

24.4.2012 v 09:53 | Nahoru | #1
No pokud je ohnutá, tak chčije, to je celkem logický Nejlevnější varianta bude asi koupit jinou jetou vidli, jen si ale pohlídej aby na tom nebyla stejně ... když jen narovnáš trubku, může (ale nemusí) to chcát znova...

Teče vidle

24.4.2012 v 09:53 | Nahoru | #2
Z čeho soudíš, že je ohnutá? Pokud nedostala ránu ohnutá nebude a navíc i kdyby byla, tak to tak extrémně nepoteče. Neporejpal si ji při výměně gufer? Není tam oleje hodně?

Teče vidle

24.4.2012 v 09:59 | Nahoru | #3

Z čeho soudíš, že je ohnutá? Pokud nedostala ránu ohnutá nebude a navíc i kdyby byla, tak to tak extrémně nepoteče. Neporejpal si ji při výměně gufer? Není tam oleje hodně?



soudim podle toho, že prodejce od kterýho jsem to koupil to položil na pravou stranu tak si myslím, že trochu bude, oleje je tam předepsaný množství a na gufero jsem si dal pozor při nasazování, nejhorší je že před výměnou stříkal olej až na kotouč a teď se to k tomu zase začíná blížit

Teče vidle

24.4.2012 v 11:01 | Nahoru | #4
Neboj se nechat zkontrolovat a narovnat trubku

5 reakcí na tento příspěvek Teče vidle

24.4.2012 v 12:46 | Nahoru | #5
Jirgus.z píše:
Neboj se nechat zkontrolovat a narovnat trubku

To jako myslíš nechat narovnat ohlou trubku která drží v brejlích?

Kámoš měl na svojí motce stejný problém jako má zde zakladatel tohoto vlákna a po rozdělání vidlí a přeměření trubek jsem zjistil , že jsou ve stejném směru ohlé obě dvě trubky cca 6mm v místě uchycení ve spodních brejlí a ohyb plynule pokračoval směrem do kluzáku vidlice a právě díky tomuto extr. ohybu se projevovala netěsnost nových gufer a prachovek.

Při měření v místě největšího ohybu jsem zjistil, že na trubce nastal při pádu motky pravděpodobně u předchozího majitele zjevně patrný střihový zlom, který nebyl na první pohled poznat, takže trubky se musely koupit nové a při opětovném složení obou vidlic dohromady vše nyní funguje bez závad.

Každopádně nejsem zastáncem žádného rovnání ´´stříbrných´´ trubek předních vidlic´, protože se velmi hazarduje s lidským životem, ale toď můj soukr názor a ostatní, ať si dělaj co chtěj.

Nepochopím, jak některé motoservisy nabízí službu-rovnání stř. trubek vidlic, jako 100% fungující náhražku za nové díly.
Tak za takovou službu bych jim nechal usekat pazoury, protože velmi hazardují s lidským zdravím a ještě si nechají pěkně zaplatit!

Čus S

(reakce na) Teče vidle

24.4.2012 v 13:00 | Nahoru | #6
SOUSEDRH9>

(reakce na) Teče vidle

24.4.2012 v 13:31 | Nahoru | #7
SOUSEDRH9> souhlasím

1 reakcí na tento příspěvek Teče vidle

24.4.2012 v 14:31 | Nahoru | #8
A nemaš náááááhodou vobráceně gufero? K

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče vidle

24.4.2012 v 14:34 | Nahoru | #9

Kousek píše: A nemaš náááááhodou vobráceně gufero? K



JJ to už jsem taky kdesi viděl ale to by mu stříkalo jak kráva při každém zhoupnutí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče vidle

24.4.2012 v 14:39 | Nahoru | #10

Android.wr píše: JJ to už jsem taky kdesi viděl ale to by mu stříkalo jak kráva při každém zhoupnutí



Možna tak na nějake koze, ale na tvrdších vidlach to jenom roní. K

Naposledy editováno 24.04.2012 14:40:19

Teče vidle

24.4.2012 v 14:48 | Nahoru | #11
takovej tlak co se vyvýjí při rovnání na jednu trubku!! a jsou tam dvě, nijak jak nárazem nejde udělat natož jízdou

chce to klid, kdyby jste viděli jaká slupka jsou vidle USD tam je tak třetinová síla materiálu. jak na trubkách normálních. proto se USD nedají už z principu a fungování vidle rovnat , klasické uplne v cajku.

Naposledy editováno 24.04.2012 15:41:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče vidle

24.4.2012 v 14:55 | Nahoru | #12

Kousek píše: Možna tak na nějake koze, ale na tvrdších vidlach to jenom roní. K



Kamarád expert měl od toho zastříkanou motorku cbr 600

Naposledy editováno 24.04.2012 14:58:07

Teče vidle

24.4.2012 v 15:29 | Nahoru | #13
jestli chceš , tak mi trubky pošli a omrknu to, výsledek bude prohnutí , které jak se šponuje proti druhé trubce , vyklání moc břit gufera a bude to propouštet, navíc to bude zbytečne namáhat kluzná ložiska a vydírat kluzák a trubku.

(reakce na) Teče vidle

24.4.2012 v 15:36 | Nahoru | #14
SOUSEDRH9> jo a potom takový jako Ty přijdou s trubkama na srovnání protože zjistí že trubka stojí cc 5tis takže ranec za to zjistit ,že koupí trubky nové a potom, že mají hvízdlej rám, a trubky si můžou strčit někam.. už jsem nekolikrát pro učel ověření rovnosti rámu, mormálním smrtelníkum trubky dělal, že poté koupí nové.... leda tak prd a frčí na tom určo ješte dneska.

(reakce na) Teče vidle

24.4.2012 v 15:47 | Nahoru | #15
SOUSEDRH9> Materiál jako takovej co jsou trubky musí bejt sám o sobě pružnej .. pokud to je v řádu milimetrů a nenacházej se trhliny .... tak neni potřeba kupovat hned nové ale nechat srovnat ..... když jsou ohlé trubky je jasný že se kontroluje i spodní a vrchní brejle .... a od toho se to všechno odvíjí ....

(reakce na) Teče vidle

24.4.2012 v 18:12 | Nahoru | #16

Android.wr píše: Kamarád expert měl od toho zastříkanou motorku cbr 600



Tak hujda je jasna, kwašaki jenom tekla. K

1 reakcí na tento příspěvek Teče vidle

24.4.2012 v 18:38 | Nahoru | #17
díky za odpovědi, jen nevím zda se to vyplatí posílat jestli není lepší koupit nějaký ve 100% stavu

(reakce na) Teče vidle

24.4.2012 v 20:29 | Nahoru | #18
Milekk> když poznáš jeté vidle ve 100% stavu tak je kup.

1 reakcí na tento příspěvek Teče vidle

24.4.2012 v 22:02 | Nahoru | #19

Milekk> když poznáš jeté vidle ve 100% stavu tak je kup.

to je to nepoznám jenže abych nenechal srovnat trubici a zbytek nebyl taky špatnej

(reakce na) Teče vidle

25.4.2012 v 15:44 | Nahoru | #20

Milekk píše: to je to nepoznám jenže abych nenechal srovnat trubici a zbytek nebyl taky špatnej

to můžeš zjistit aji když koupíš trubky nové,ale Gs je ješte betelné

Teče vidle

27.4.2012 v 06:55 | Nahoru | #21
Sundat, narovnat, přebrousit, vyleštit, nový gufera a novej olej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče vidle

27.4.2012 v 06:58 | Nahoru | #22

SOUSEDRH9 píše: Jirgus.z píše:
Neboj se nechat zkontrolovat a narovnat trubku

To jako myslíš nechat narovnat ohlou trubku která drží v brejlích?

Kámoš měl na svojí motce stejný problém jako má zde zakladatel tohoto vlákna a po rozdělání vidlí a přeměření trubek jsem zjistil , že jsou ve stejném směru ohlé obě dvě trubky cca 6mm v místě uchycení ve spodních brejlí a ohyb plynule pokračoval směrem do kluzáku vidlice a právě díky tomuto extr. ohybu se projevovala netěsnost nových gufer a prachovek.

Při měření v místě největšího ohybu jsem zjistil, že na trubce nastal při pádu motky pravděpodobně u předchozího majitele zjevně patrný střihový zlom, který nebyl na první pohled poznat, takže trubky se musely koupit nové a při opětovném složení obou vidlic dohromady vše nyní funguje bez závad.

Každopádně nejsem zastáncem žádného rovnání ´´stříbrných´´ trubek předních vidlic´, protože se velmi hazarduje s lidským životem, ale toď můj soukr názor a ostatní, ať si dělaj co chtěj.

Nepochopím, jak některé motoservisy nabízí službu-rovnání stř. trubek vidlic, jako 100% fungující náhražku za nové díly.
Tak za takovou službu bych jim nechal usekat pazoury, protože velmi hazardují s lidským zdravím a ještě si nechají pěkně zaplatit!

Čus S



6mm už je extrém. V tom případě rozhodně koupit novou.

(reakce na) Teče vidle

27.4.2012 v 21:46 | Nahoru | #23

carlos38 píše: 6mm už je extrém. V tom případě rozhodně koupit novou.

6mm dyt to není ani centimetr

Teče vidle

27.2.2024 v 19:39 | Nahoru | #24


Mirek srovnal a bez jediného problemu slouzi.

1 reakcí na tento příspěvek Teče vidle

20.2.2025 v 08:56 | Nahoru | #25
Ahoj, nevíte, jak vyšroubovat ten spodní šroub na tlumičích? Mě se při povolování protáčí vevnitř ten píst, ale v manuálu není nic o speciálním nářadí, které musím strčit dovnitř. Diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče vidle

20.2.2025 v 09:44 | Nahoru | #26
vojta007: Většinou stačí oddeklovat vršek vidlice a naklepnout tam dřevěnou násadu od smetáku. Ta se otiskne do vnitřního protikusu a zabrání jeho točení.
A na povolování i utahování je dobré používat akušroubovák, který točí klíčem tak rychle, že vnitřek nestíhá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teče vidle

20.2.2025 v 10:29 | Nahoru | #27
1100Virago> Díky vyzkouším. Přijde mi, že předchozí majitel vše zalepil a teď se tomu nechce. A jak při montáži, taky vrazit násadu? Je na to i nějaký spolehlivější způsob, pokud to nepůjde?

(reakce na) Teče vidle

20.2.2025 v 16:18 | Nahoru | #28
vojta007: Pokud to pružina neudrží proti šroubu roztočenému akušroubovákem, tak to takhle zapři i při montáži.

Teče vidle

21.2.2025 v 12:32 | Nahoru | #29
Tak jsem si udělal přípravek ze šroubu M16 a závitovky. Hlava šroubu pasuje do vícehranu na pístu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stále černá svíčka na dvouválci SUZ... Suzuki GS 500E MeCool 17 10.3.2025 v 16:31 Pedl
Suzuki GS500E kontrolka, čím nahradit Suzuki GS 500E JirkaGS 11 18.2.2025 v 10:00 vojta007
Nesvítí světla Suzuki GS 500E Gsóóó 1 10.2.2025 v 15:16 rg250
Nestartuje Suzuki GS 500E Dejwidos 24 6.2.2025 v 11:03 Dejwidos
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E Dejwidos 7 14.10.2024 v 13:19 Zdenalbenal

TOPlist