mam takovej problém, motorka mi nedává jiskru, netuším čím to je, baterka je nabytá. Jel jsem jí na chvíli projet, jela dobře, pak jsem zastavil, chcíplo mi to, a pak už nenastartovala.
Mam podzření na to, že bud odešlo CDI, nebo je nějaká zrada v elektrice, třeba že je neustále zaplej chcípák, ale zapojení elektriky, který jsem našel na internetu je hrozně zmatečný a navíc na něm nejdou přečíst barvy jednotlivejch vodičů.
Může mi někdo prosím poradit, jak vyzkoušim., jestli je cívka a CDI funkční?
Díky
Mohla se prorazit také izolace VN kabelu, samotná svíčka, nebo mohl odejít senzor polohy kliky, dle jehož impulsů se CDI řídí. Bývá buď indukční, nebo Hallova sonda. Dle toho prvního schématu je snímání indukční.
Zrada může být pochoptelně také v kabelech, pojistkách, konektorech.
CDI může jít zaměnit, jen je třeba, aby měla pokud možno stejný konektor a stejné zapojení pinů, abys nemusel bastlit, a hlavně musí být pro stejný, nebo alespoň velmi podobný motor - aby neměla úplně jiné mapy řízení předstihu.
Na tomle motoru jezdí celá asie, montuje se do velkýho množství motorek, čtyřkolek, a i do pitbiků, takže by fungovat měl, už sem jim psal, tekže uvidim, co mi napíšou.
http://www.epitbike....jednotka-typ-01.html
1 reakcí na tento příspěvek Nemá jiskru-porucha CDI??
Takže sem ted na vážkách, má cenu objednat díly celkem za 170liber, coz je 5500kč, s tim, že v nejlepším případě to bude jezdit a dostanu to do nevalnýho stavu, ve kterym to bylo předtim.
Snad by bylo nejsnažší koupit nějakou podobnou motorku bez papírů na díly a postavit z toho jednu.
Našel jsem na internetu pojízdnou vistu bez papírů za hezký peníze, ale má to smysl? To že jde nechat udělat výmaz čísla motoru vim, ale jde nechat udělat výmaz čísla rámu?
Díkes
Ta "prostřední" (zobrazena vlevo v kolečku znázorňujícím rotor), je ukostřena, jak vidíš na schématu, takže jestli jsi měřil odpor cívek proti kostře, nejspíše jsi měřil tuto. Těch 150 Ohm je snad v pořádku, je to vybuzovací cívka, která nedává žádný vysoký výkon. Kdyby byla vadná, tak se buď přeruší, nebo půjde do zkratu, že by při závadě dostala zrovna tuhle konkrétní hodnotu (navíc hodnotu z řady), je nepravděpodobné.
Ta třetí cívka (zakreslena vpravo), je výkonová a napájí regler, je plovoucí a taktéž musejí mít oba její konce proti kostře nekonečný odpor.
Takže proměř cívky znovu dle tohoto postupu, hodnoty by měly být v manuálu. Zapalovací cívka by také měla být v pořádku, pro zapalování CDI jsou hodnoty odporu primáru jiné, než pro klasické odtrhové. Také se nediv tomu, že má jen slabou jiskru, když ji připojíš na 12V. U tohoto zapalování cívka totiž dostává do primáru proudový impuls z kondenzátoru nabitého cca na 400V.
Pak bude asi nejsnazší nasadit tu ekvivalentní řídicí jednotku, kterou jsi zmínil v příspěvku č.4 a uvidíš, zda se to rozběhne.
Na tu Vistu bez papírů zapomeň, číslo motoru sice nemusí být psané v TP (výmaz je možný, pokud tam je), ale číslo rámu přepsat, natož vymazat nejde!!! To bys pak na ty papíry mohl klidně přihlásit kdejakou čórku. Nebo pokud Tě napadlo z té Visty vzít motor s příslušenstvím, tak nezapomeň, že i když se nepíše do TP výrobní číslo motoru, tak ale TYP motoru odpovídat musí! Kdybys tam napasoval jiný, motorka nebude odpovídat údajům v TP a tedy nebude způsobilá k provozu. Jedine bys ji musel nechat individuálně schválit jako stavbu, ale to se vzhledem k hodnotě a kvalitě této motorky nevyplatí.
Originální díly neobjednávej, to by v Tvém případě bylo srovnatelné zhruba s montáží pozlacené přístrojovky a zlatého volantu do vydýchaného, zrezivělého Trabantu.
Koupt další motorku bez papírů, nebo naboranou se mi zdá jako nejlepší nápad, kdybych měl dávat dohromady tohle, tak se asi zbláznim, ceny dílů u yuki jsou docela vysoký, a pokud to chci dostat do použitelnýho stavu.
Takhle bych použil svuj rám s číslem, motor je stejnej typ a obsah a nechal bych vymazat číslo v techničáku a pohoda.
Zkus se ale ještě podívat, zda bys ten stator alternátoru, na kterém civky jsou, třeba nesehnal z nějaké bouračky. Nebo třeba bouranou a odepsanou motorku, ze které bys ty díly vzal. Nebo, jak říkáš, vyměnit celý motor a jeho výrobní číslo nechat vymáznout.
Ale být Tebou bych se zamyslel, jestli nebude nakonec lepší tuhle motorku už nechat být, neinvestovat do ní a raději šetřit na jinou, lepší a silnější, jelikož do roka si stejně můžeš udělat papíry A25 (omezené). Jestli cheš zůstat u chopperů, tak nejlépe Virago 250, nebo škrcené 535. To jsou nezničitelné klasiky a radši si trochu připlať, jelikož to přísloví o tom, že co je levné, je nakonec dvakrát placené, u čínských motorek platí několikanásobně.
Tak jsem namotoval provizorní nádrž a jel se projet. A zdá se mi, že je vše v pořádku, motor nechcípá a jede jako novej.
Nakonec to byla naprostá kravina, kterou sem moh zkontrolovat dřív než sem rozebral půlku motorky. Jediná nevýhoda je ted v tom, že sem, při hledání závady, ustřih původní fajfku a s fajku z pincka to hrozně ruší, restartoval se mi tachomtetr a dokonce se i vynuloval čas na budíku, kterej byl ve vedleší místnost.
Chybami se člověk učí.
Jasně... chybami se člověk učí, ale pozor - některé uděláš JENOM JEDNOU.
Naposledy editováno 05.10.2017 20:34:20
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Názor na karburátor Nibbi Yuki Sport 125, Jincheng JC 125 17 B | Airone | 4 | 9.5.2024 v 21:57 Airone |
trubka vzduchu Yuki Sport 125 | Onicek_24 | 4 | 12.12.2023 v 12:09 hondaman1 |
bubnová zadní brzda Yuki Sport 125 | Onicek_24 | 17 | 28.6.2023 v 11:40 callowsick |
motor nejde do otáček Yuki Sport 125 | Onicek_24 | 10 | 17.5.2023 v 05:40 Onicek_24 |
ventilový rozvod Yuki Sport 125 | Onicek_24 | 11 | 4.5.2023 v 18:24 Medved |