mám celkem problém s motorem, který je autentický s jawou 250 Travel.
Jedná se o moto Kinroad XT250 - choper.
Vzhledově jsem si tyto motory prohlížel a jsou snad úplně stejné.
Stejný vzhled, vrtání, výkon, karburatory - absolutně všechny parametry.
Motorka mi jde jen na levý válec.
1. Přehodil jsem zapalování mezi válcemi (kompletne jsem vymenil obe strany zapalovani - zase sel pouze levy valec - vedeni od jednotky, indukcku + svicky)
2. Tedy - vyndal jsem karburatory a vycistil je. Opet sel zase jen levy valec
Je to uplne nova motorka. Stala 5 let v obchode a ted jsem ji koupil v doprodeji.
Zkousel jsem kompresi ve valcich - na meraku jsem nameril 4 bary a pak mi to ufouklo, neudrzel jsem to. Jak na pravem, tak na levem valci.
Levy svod uz mam opaleny, pravy je jako novy - je novy bez znamek zahrati (moto ma najeto 300km).
Z vyfuku z leveho valce jde smes horkych spalin, z vyfuku praveho valce jde jde stejna smes - se stejnym tlakem, ale studena - smrdi benzinem.
Proc pravy valec nezapaluje ???
Spatna doba zapaleni na pravem valci?
Dekuji za rady, jsem bezradny.
Marek
1 reakcí na tento příspěvek motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec
Také je důležité, zda pravý válec nejde jen na volnoběhu, nebo jen v otáčkách, nebo nejde vůbec. To může ukázat na to, na jakou část karbce se zaměřit.
Zda jde jiskra ve správný okamžik, můžeš zjistit strobolampou, nebo nechat vyndanou svíčku "viset na fajfce" (aby se ale závitem dotýkala válce) a motorem pomalu otáčet a schválně, jestli jiskra padne tehdy, kdy má (pokud tedy na klice není obyčená cívka coby snímač polohy, to totiž při velmi nízkých otáčkách nemusí fungovat).
1 reakcí na tento příspěvek motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec
Vůbec bych se totiž nedivil, kdyby to zapalování bylo udělané tak, že pálí obě svíce současně...a v každé horní úvrati...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec
E: Ohledně zkoušky svíčky. Zrada může být v tom, že svíčka sice venku na vzduchu jiskru dá, ale uvnitř, ve stlačené směsi, již ne. Takže pozor i na to, zkus prohodit mezi sebou i svíčky a jestli jsou to ještě původní svíčky, co na motorce byly, tak bych je jednoznačně vyměnil.
Naposledy editováno 01.10.2012 22:42:34
No nemusel, jak sem si tady motal rukama, tak zatím co jeden válec pálí, druhý saje...a taková směs zapálit nejde.
Takže i když tam přeskočí jiskra, nic se neděje.
Čumím tady do el. schématu a aby se v tom vyznal čert.
Fakt je ten, že špulky jsou vzájemně propojeny a vedou k nim tyto dráty - jeden z CDI (asi signální), druhý z regulátoru (napájení). Třetí je chcípák.
Pokud teda k oběma špulkám vede jeden drát z CDI, pálí naráz.
Naposledy editováno 01.10.2012 23:10:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec
I mezi sebou.
Vzdy ale fungoval jen levy valec.
Zaruka=0.
Koupil jsem v Olomouci, pak jsem se dozvedel, ze prodejce je z Prahy.
Prodejce mi rekl, ze pokud dolozim fakturu na opravu, ze z ni mozna cast zaplati.
No jo ... ale to nechce nikdo opravit. Ze pry je to sunt.
Pritom ten motor je replika od Hondy, stejna replika jako ma jawa 250 travel ...
Po poslednim serizeni, ktere me stalo 1250kc uz k servisakovi nejdu.
Jedine co zjistil je, ze nedava indukcka - kdyby tomu venoval aspon hodinu, zjistil by ze to s tim nema nic spolecneho.
Vyndaval karburatory, pote zpet neprisruboval sani, retaz tuto nadobu sani celou zespod rozsmelcoval ... takovi opravari ...
Nastartoval jsem motorku, chvili jsem ji vytacel asi do 3000ot/min
Za chvili levy horky, pravy porad studeny, rekl bych ze pravy nejde vubec.
Pri jakych koli otackach.
Naposledy editováno 02.10.2012 16:31:14
1 reakcí na tento příspěvek motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec
nemam jeste pripojeny vzduchovy filtr.
Nastartoval jsem motorku, pridaval jsem plyn a porad se dusila.
Naraz sem pridal plyn a do praveho karburatoru pres privod vzduchu jsem tam srikackou vstrikl benzin. Motor se rozbehl do vysokych otacek (drzel jsem plyn) a pak to hned zase chcíplo.
Tedy sel i pravy valec.
Co dál?
Naposledy editováno 02.10.2012 17:53:38
nesetkal?uvedu jeden z mnoha:JAWA 500 OHC
V tomto motore idú piesty súbežne a páli to súčasne na obidva valce.
Naposledy editováno 02.10.2012 18:23:29
Tady to nemá co zapálit.
A aby nedošlo v mém příspěvku k mýlce - vím, že u řadového 4T dvouválce jdou písty společně a pro jednoduchost by mohly i současně pálit (jako VAPE u třindy, tam svíce pálí dvakrát za otáčku - nahoře i dole).
Jen jsem citoval předchozí příspěvek.
tak jak píšou kolegové nejde ti tam benzín, a je to lehce odstranitelný na spodní části karbců při pohledu z levé strany jsou dva šrouby na každím karbci jeden a pod motorku ti jdou hadice povol jeden poteče benálOK zavři, povol druhej poteče benál OK tak to musí fachat.
Kdyby si to nemohl najít tak mě zavolej až budeš přímo u motorky navedu tě 602 689 013.
A jinak při startování předpokládám že máš vytaženej sytič je mechanický na levým řídítku.
A svíčky opravdu vyzkoušej víš li jak aby si viděl že to hází jíííískru na obou.
Čágo Píny
1 reakcí na tento příspěvek motor jawa 250 Travel - pouze na 1 válec
ze spod mi odtéká benzín z obou karbců. Je to ok.
Nyní-
z vrchu karburátoru jsou takové mosazné šrouby. Tak jsem pravým točil a točil a točil a potom mi naráz chytl válec i na pravé straně - vysroubovaval jsem ho jakoby ven - (přes sitič s tím, že jsem měl levý odpojený).
Potom jsem připojil i levou stranu.
Po zahřátí mi na stojanu teď mašina kolem 5000ot/min zdechá :)
Je moc bohatá směs, nebo za to může i to, že nemám nasazené sání?
Nebo ten kondenzátor u baterie? indukčka?
Díky
Marek
Ten šroub škrtí přívod paliva.
Motor je velice citlivý na jejich pootočení, i čtvrt otáčky může znamenat nesprávnou směs.
Pokud si ho tedy povolil až do aleluja a naráz začal ten válec jet, znamená to, že přes hlavní okruh tam nejde benzín (dodal ho vlastně volnoběžný okruh).
Vyčisti karburátor a najdi si nějakého mechanika, který ti posléze tebou rozštelovaný karbec seřídí.
To, že vytéká benzín z plovákové komory ještě neznamená, že se dostane do motoru...
Je to jenom že benzín do karburátoru přitéká.
Naposledy editováno 10.10.2012 15:22:08
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel | suzu750 | 28 | 23.12.2022 v 11:17 jandaxx |
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... | Radouš5 | 5 | 8.11.2022 v 19:48 sardel |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |