Téma: Vyfuk-laďák na Betku
20.1.2013 v 19:18
Uvažuju o koupi laďáku na betku ma s nim nekdo zkušenost třeba i na jiné motorce? http://multimoto.cz...-90ccm-bord%EF%BF%BD co si o tom mys?líte
1 reakcí na tento příspěvek Vyfuk-laďák na Betku
když už, tak k tomu dej i kit na 75ccm,větší karb. pak to bude znát....ale stojí to prachy.
1 reakcí na tento příspěvek Vyfuk-laďák na Betku
Chápu když si to koupěj dědové na ježdění k rybám nebo bábušky do obchoda, lepší než to elektro kolo, ale nechápu jak kluk v 16, obklopenej internetem, možnostma udělá takovej krok do propasti a zakoupí takovou ludru....
FrankySS píše: Chápu když si to koupěj dědové na ježdění k rybám nebo bábušky do obchoda, lepší než to elektro kolo, ale nechápu jak kluk v 16, obklopenej internetem, možnostma udělá takovej krok do propasti a zakoupí takovou ludru....
já mám tento stroj taky, a to žádný dědek nejsem... mám přes 1000 a stále to není zajeté...
Tento výfuk není na monkey motor, kterým Betka disponuje. Naroubovat tam tento výfuk bude velmi obtížné a navíc ti to stejně nebude těsnit.
Pokud na to chceš jinej výfuk, tak hledej výfuk na pitbike, který mají stejný motor. Pokud chceš aby to jelo, tak pořiď motor na pitbike 125cc a máš to.
Pokud na to chceš jinej výfuk, tak hledej výfuk na pitbike, který mají stejný motor. Pokud chceš aby to jelo, tak pořiď motor na pitbike 125cc a máš to.
Odpoved na 10 let starou diskusi, kdyby to nekdo nahodou jeste resil.
Betka ma opravdu spatny vyfuk, maly prurez trubky. Cili dotaz neni mimo misu.
Bohuzel, problem nema jednoduche reseni.
Pokud tunime Betku opravdu "solidne", tzn zadny levny 75 ccm kit, kde je jen vetsi pist a hlava, coz vam akorat zpusobi nevyvazenost na klice a vibrace, ale zmena celeho motoru na specifikaci 110 ccm (7HP), kde se meni klika, valec pist retez a hlava (spodek zustava, protoze Lifan 50, 75 a 110 je ten samy motor, ale zdvih na 50ce a75 ce je 41,5 a na 110 je 49,5) tak seriovy vyfuk uz nestaci.
Vyfuk z pitbiku ma uplne jiny tvar kolena a jde vrchem, takze nelze pouzit.
Na original vyfuku jsem nameril vnitrni prumer vyfuku 20mm, coz by teoreticky mohlo stacit na 50ce a 75ce mnotoru, ale kvalita je hrozna, vnitrni povrch drsny, ostre hrany, nezvladnute ohyby atd..
Kdyz se podivate zevnitr hlavy (ktera je pro objem 50-110 velice podobna a lisi se jen prumerem a tvarem obrobeni spalovaci komory), tak zjistite prumer ventilu sani 23mm a ventilu vyfuku 20mm.
Z toho vyplyva, ze prumer sani skrz karburator az do filtru nesmi byt nikde mensi nez cca 22 mm a u vyfukoveho kanalu minimalne 20 mm pricemz vice je lepe.
Prosel jsem toho kvanta a jako nejlepsi alternativa v pomeru cena/vykon se mi jevi seriovy vyfuk z 50ky choppera Kinroad XT50 Regal Raptor 50 ccm
za nejakych 1500 Kc
(odkaz zde, aniz bych nekomu delal reklamu)
https://www.monkeypo...6048/Products/ZC8003
Hlavni pridana hodnota je mnohem lepsi zpracovani nez u original Betky (take hladsi vnitrni steny a pozvolne rozsirujici se profil), vetsi vnitrni prumer (kolem 24 mm u motoru), je tam ale nevyhoda je, ze je treba vyrobit drzak vyfuku, ale neni to zase az tak velka veda.
Kazdopadne nelze cekat zadny zazrak, jestli to prida pul kone, tak to je moc, spise pomuze vylestit saci kanal (hlava a koleno sani musi plynule navazovat) a udelat portovani hlavy.
V teto uprave budete mit se 110 ccm kitem asi 7,5 HP a maximalku kolem 80-85 km/h
Pro hardcore tunery existuje teoreticky moznost dat na 110 ccm valec 125 ccm hlavu, kde je prumer ventilu sani/ vyfuk 27 a 23 mm za nejakych 2500 Kc a kdyby to porad nestacilo, tak jeste zavodni vacku a jsme nekde na 3000 Kc .
Opet aniz bych nekomu delal reklamu, tak zde
https://www.monkeypo...916048/Products/1493
Ovsem tady uz bude treba zajistit prumer sani aspon 26 mm, vcetne vetsiho karburatoru a cele to odladit, navic si nemyslim, ze 125 ccm hlava pujde na 110 valec bez uprav, nebude pravdepodobne sedet jeden otvor pro svornik a tez je potreba ohlidat si tvar mazaciho kanalu,muze byt kulaty nebo ovalny.
Nezkousel jsem to, podle tvaru tesneni lze cekat rozdily v radech milimetru, coz by melo jit upravit bez vareni a obrabeni...
U teto upravy by se Betka teoreticky mohla dostat nekam na vykon 8-9HP, coz je asi maximum, kolik bych si dovolil na ten motor naladit, s ohledem na spodek, spojku a prevodovku. Pocitejte, ze zivotnost motoru bude asi tak polovicni a maximalka bude jen lehce pres 90 km/h.
Kdyby to nahodou jeste nestacilo, tak vysokokompresni pist 52,4 a vymena ojnice, protoze vam stopro nebude sedet prumer pistniho cepu (nebo to vyvlozkovat v oku ojnice). Co jsem se dival, tak ty tuning pisty mivaji cep 12mm a ojnice ma 13 mm, nezkousel jsem, takze bez zaruky.
To uz ale bude chtit chladic oleje a asi i vysokooktanovy benzin, nebo hodne kvalitni vstrikovani a pohrat si s mapami. Tady bych cekal vykon pres 10 HP a maximalku kolem 100 - 105 km/h po rovine dle GPS, coz uz je totalni ulet (vzhledem k podvozku, brzdam a vubec vsemu okolo). Zivotnost takovedho motoru bych videl asi tak v radu desitek az stovek hodin. Spise to nekde prdne, nejspise na ojnici anebo klice anebo vam shori spojka...
Pokud jste ovsem naprosti blazni a chcete tam dat zcela jiny motor, tak fantazii se meze nekladou, osobne bych se nezdrzoval se 150kou a flakl tam rovnou 190ku zongshen s 17 HP, akorat nevim, jak pak budete presvedcovat policajty, ze jste jeli 130 km/h na necem, co ma v technicaku 45 km/h a jak se na to budou tvarit na technicke, kdyz ten motor je o nejakych deset cm vetsi na vsecky stany a bubla to na volnobehu skoro jako Haryk....
Naposledy editováno 13.02.2023 13:47:22
Betka ma opravdu spatny vyfuk, maly prurez trubky. Cili dotaz neni mimo misu.
Bohuzel, problem nema jednoduche reseni.
Pokud tunime Betku opravdu "solidne", tzn zadny levny 75 ccm kit, kde je jen vetsi pist a hlava, coz vam akorat zpusobi nevyvazenost na klice a vibrace, ale zmena celeho motoru na specifikaci 110 ccm (7HP), kde se meni klika, valec pist retez a hlava (spodek zustava, protoze Lifan 50, 75 a 110 je ten samy motor, ale zdvih na 50ce a75 ce je 41,5 a na 110 je 49,5) tak seriovy vyfuk uz nestaci.
Vyfuk z pitbiku ma uplne jiny tvar kolena a jde vrchem, takze nelze pouzit.
Na original vyfuku jsem nameril vnitrni prumer vyfuku 20mm, coz by teoreticky mohlo stacit na 50ce a 75ce mnotoru, ale kvalita je hrozna, vnitrni povrch drsny, ostre hrany, nezvladnute ohyby atd..
Kdyz se podivate zevnitr hlavy (ktera je pro objem 50-110 velice podobna a lisi se jen prumerem a tvarem obrobeni spalovaci komory), tak zjistite prumer ventilu sani 23mm a ventilu vyfuku 20mm.
Z toho vyplyva, ze prumer sani skrz karburator az do filtru nesmi byt nikde mensi nez cca 22 mm a u vyfukoveho kanalu minimalne 20 mm pricemz vice je lepe.
Prosel jsem toho kvanta a jako nejlepsi alternativa v pomeru cena/vykon se mi jevi seriovy vyfuk z 50ky choppera Kinroad XT50 Regal Raptor 50 ccm
za nejakych 1500 Kc
(odkaz zde, aniz bych nekomu delal reklamu)
https://www.monkeypo...6048/Products/ZC8003
Hlavni pridana hodnota je mnohem lepsi zpracovani nez u original Betky (take hladsi vnitrni steny a pozvolne rozsirujici se profil), vetsi vnitrni prumer (kolem 24 mm u motoru), je tam ale nevyhoda je, ze je treba vyrobit drzak vyfuku, ale neni to zase az tak velka veda.
Kazdopadne nelze cekat zadny zazrak, jestli to prida pul kone, tak to je moc, spise pomuze vylestit saci kanal (hlava a koleno sani musi plynule navazovat) a udelat portovani hlavy.
V teto uprave budete mit se 110 ccm kitem asi 7,5 HP a maximalku kolem 80-85 km/h
Pro hardcore tunery existuje teoreticky moznost dat na 110 ccm valec 125 ccm hlavu, kde je prumer ventilu sani/ vyfuk 27 a 23 mm za nejakych 2500 Kc a kdyby to porad nestacilo, tak jeste zavodni vacku a jsme nekde na 3000 Kc .
Opet aniz bych nekomu delal reklamu, tak zde
https://www.monkeypo...916048/Products/1493
Ovsem tady uz bude treba zajistit prumer sani aspon 26 mm, vcetne vetsiho karburatoru a cele to odladit, navic si nemyslim, ze 125 ccm hlava pujde na 110 valec bez uprav, nebude pravdepodobne sedet jeden otvor pro svornik a tez je potreba ohlidat si tvar mazaciho kanalu,muze byt kulaty nebo ovalny.
Nezkousel jsem to, podle tvaru tesneni lze cekat rozdily v radech milimetru, coz by melo jit upravit bez vareni a obrabeni...
U teto upravy by se Betka teoreticky mohla dostat nekam na vykon 8-9HP, coz je asi maximum, kolik bych si dovolil na ten motor naladit, s ohledem na spodek, spojku a prevodovku. Pocitejte, ze zivotnost motoru bude asi tak polovicni a maximalka bude jen lehce pres 90 km/h.
Kdyby to nahodou jeste nestacilo, tak vysokokompresni pist 52,4 a vymena ojnice, protoze vam stopro nebude sedet prumer pistniho cepu (nebo to vyvlozkovat v oku ojnice). Co jsem se dival, tak ty tuning pisty mivaji cep 12mm a ojnice ma 13 mm, nezkousel jsem, takze bez zaruky.
To uz ale bude chtit chladic oleje a asi i vysokooktanovy benzin, nebo hodne kvalitni vstrikovani a pohrat si s mapami. Tady bych cekal vykon pres 10 HP a maximalku kolem 100 - 105 km/h po rovine dle GPS, coz uz je totalni ulet (vzhledem k podvozku, brzdam a vubec vsemu okolo). Zivotnost takovedho motoru bych videl asi tak v radu desitek az stovek hodin. Spise to nekde prdne, nejspise na ojnici anebo klice anebo vam shori spojka...
Pokud jste ovsem naprosti blazni a chcete tam dat zcela jiny motor, tak fantazii se meze nekladou, osobne bych se nezdrzoval se 150kou a flakl tam rovnou 190ku zongshen s 17 HP, akorat nevim, jak pak budete presvedcovat policajty, ze jste jeli 130 km/h na necem, co ma v technicaku 45 km/h a jak se na to budou tvarit na technicke, kdyz ten motor je o nejakych deset cm vetsi na vsecky stany a bubla to na volnobehu skoro jako Haryk....
Naposledy editováno 13.02.2023 13:47:22
1 reakcí na tento příspěvek Vyfuk-laďák na Betku
Tak jen kdyby to někoho zajímalo ...
Originál betka 50 ccm bez restrikce na kolenu sání jede na krev 80km/h takže je úplně jedno jestli to je 50 - 72 nebo 110ccm. Pojede to pořád stejně rychle, jediné co se změní je výkon. Aktuálně tam kde jsem předtím s 50ccm jel vytočenou 2ku nebo střední 3ku teď valím se 72ccm na střední 4ku.
Jediné co vám ten kit nabídne je větší výkon, větší výkon vám dá možnost upravit převody (motorové kolečko/rozeta) = Větší rychlost ale častější řazení v kopcích.
Jediné dvě možnosti jak zvětšit výkon/rychlost
1. Kit
2. Nový motor
Originál betka 50 ccm bez restrikce na kolenu sání jede na krev 80km/h takže je úplně jedno jestli to je 50 - 72 nebo 110ccm. Pojede to pořád stejně rychle, jediné co se změní je výkon. Aktuálně tam kde jsem předtím s 50ccm jel vytočenou 2ku nebo střední 3ku teď valím se 72ccm na střední 4ku.
Jediné co vám ten kit nabídne je větší výkon, větší výkon vám dá možnost upravit převody (motorové kolečko/rozeta) = Větší rychlost ale častější řazení v kopcích.
Jediné dvě možnosti jak zvětšit výkon/rychlost
1. Kit
2. Nový motor
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
prosím o radu Motoscoot Jawa Betka | Dan111 | 8 | 2.9.2024 v 17:03 KOŘEN1950 |
vypadnutý napínák rozvodu u jawa be... Motoscoot Jawa Betka | jardonátor | 3 | 14.8.2024 v 08:25 Fredy2 |
Dobíjení Motoscoot Jawa Betka | šlofík_ | 3 | 10.8.2024 v 08:25 MungoJerry |
Řazení jawa betka 50cc Motoscoot Jawa Betka | 7Blondak | 1 | 20.7.2024 v 18:27 dva_hrnce |
Starter-chyba Motoscoot Jawa Betka | Navii | 1 | 7.6.2024 v 11:56 karavanista |