Podělte / svěřte se i s Vašimi názory (ALE NEJLÉPE SE ZKUŠENOSTMI!!).
Zrenovoval jsem(1984-86) a přestavěl dle mých TEHDEJŠÍCH představ
a možností na kafáče (1987-96!) Suzuki GT750/1976 .
Už v sériovém provedení má její TŘÍVÁLCOVÝ motor velmi zajímavé para-
metry a s výfuky 3-3 a K&N filtry se snad ještě vylepšily
Protože však je to DVOUTAKTNÍ Suzuki, rád se pochlubím jejími "křivkami"
při jejím objemu pouhých 750 kubíků .
Především proto, že jsem v ČMN 2/2013 četl zajímavé pojednání
o novém Triumfu Tiger Sport, kde je zmíněna jeho
TŘÍVÁLCOVÁ charakteristika "POŘÁD SÍLY DOST", kterou prozrazuje prakticky
plochá krouťáková křivka (a lineární nárůst výkonu).
Moje "bába" r.v.1976 se může honosit něčím obdobným a tak bude zajímavé
pro všechny, číst Vaše zkušenosti s TŘÍVÁLCI ,
případně i jejich porovnání se DVOU až ŠESTIVÁLCI ...
1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
2 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
WHTRDR píše: pred par mesici byla jedna na inzerci za par supu trochu zubozena
ještě tam je, ale bezpapírák
Pěkný GT750 bez větších investic je kilo a víc...
e: šel na 20,ale ani to nebylo adekvátní
Naposledy editováno 04.02.2013 10:52:12
Na těch grafech nejde ani tak o hodnoty,
ale o tvar = průběh krouťáku a výkonu.
A "stížnost" nakonec : takovej bajk jsem
nabízel k prodeji déle než tři roky
(s ND za více než 40tis.Kč) - ČR je fakt
podivná země. I co se týká motocyklů
1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
když přece má "pravidelné komprese"
Snad to znamená, že lze naměřit ve všech válcích stejný
kompresní tlak ...
V inzercích Prodej "fascinujou" ty grafy Vývoje cen -
zajímalo by mě, kdo, jak a na základě čeho je "vymejšlí"
4 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
jack.fx píše: Neměly by dvoutakty mít dvojnásobný výkon oproti čtyřtaktům?
Jako že 2x méně taktů = 2x více koní?
Já chci jednotakt!
1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma
Ani se neptám na cenu renovace...
Ale určitě za to stojí
jack.fx píše: Neměly by dvoutakty mít dvojnásobný výkon oproti čtyřtaktům?
A s cim ze to tuhle 40 let starou motku s motorem nevyvinutym pro maximalni vykon srovnavas? Jinak tohle plati u malych objemu, cim vetsi objem, tim vice dvoutakt ztraci (i kdyz je nutne vzit v potaz, ze vyvoj velkych dvoutaktu se zastavil).
dva_hrnce píše: IvanDvoutaktak>Kousek je to krásný
Ani se neptám na cenu renovace...
Ale určitě za to stojí
jj, letos se chystám konečně pustit do renovace zetky, udělal jsem předběžnou kalkulaci a šly na mě mrákoty... a to jde "jen" o relativně běžnou a domácí motku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
O papírech nemluvě... za 10 leda jako zdroj nějakých ND.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
mm-art-airbrush píše: IvanDvoutakťák> On se točí,ale JAK přímo přes kliku snaha o otočení(tahle měla problém vůbec dostat písty lehce přes kanály...po prostříknutí olejem by se to možná zlepšilo a to kompresí nebylo). Jezdil jsem RD350 tak tu pohádku o "běžném jevu" nemohu sežrat
O papírech nemluvě... za 10 leda jako zdroj nějakých ND.
tak za desítku a pomalu opravovat jako dekoraci do pokoje
1100Virago píše: Ohledně úvodního příspěvku: Vzpomněl jsem si, jak tu kdysi někdo opěvoval triumphácký motor coby spojení vlastností čtyřválce a dvouválce. A jeden z jízlivých komentářů zněl "jo, dole to nejede jako čtyřválec a nahoře se to dusí jako dvouvál"
Měl jsem všechno, tak si dovolím k tomu něco přohodit:
třívál (benelli) jede dole líp než dvouvál (dokonce i amann 1100ccm se sekundárním převodem víc do síly) a o čtyřválci nemluvě. Ta reakce na plyn je neskutečná.
Ve středu to jede o poznání hůř než 2V a o malinko líp než 4V. A nahoře to jede asi jako 2V, asi o malinko víc ale o hodně hůř než 4V.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma
dva_hrnce píše: Jako že 2x méně taktů = 2x více koní?
Já chci jednotakt!
Přesně tak, čím méně taktů, tím větší výkon ze stejného objemu. Čtyřtaktní motory konají práci jenom každou druhou otáčku, zatímco dvoutakty pracujou v každé otáčce. Jednotaktní motor se obvykle nazývá Wankelův.
Naposledy editováno 04.02.2013 13:10:40
cca v r.1979, pak v půlce 80.let přišly GP-repliky RG+RD500, NS400
a šmytec Jen se ještě, tuším že v sajdkárkrosu, objevovaly
"amatérské" dvoutaktní DVOUVÁLCE(!) 1000(!!)ccm -
2 x 500ccm a to byli ještě větší "bejci", než 3 x 250ccm u GT a KH