Téma: Karburátor Jikov 2926 SBD 19b
5.2.2013 v 00:17
Zdar chlapi (případně ženy ?
)
Momentálně jsem u své Jawy 250/353 r.v.: 61 ve stádiu skládání-kompletace-sprovoznění a dostal jsem se k fázi motor-karburátor.
Při tomto jsem zjistil že moto dlouho stálo a všechno je od dřevěných pilin. No tak jsem se pustil do čištění. U karburátoru jsem zjistil že mi v něm chybí jehla+zajištovací plíšek.
U 250 jsem nováčkem dalo by se říci. A tak vzhledem k tomu jsem si řekl rovnou se podívám do dokumentace jaké tam mají být trysky atd.
Avšak při definování mého karburátoru jsem zjistil , že v montážní příručce nic o karburátoru 2926 SBD 19b není ani zmínky. No tak jsem zkusil strýčka gůgla , ten mi ale nic konkrétního taky neposkytl , pouze jsem se dočetl , že karburátory jikov s průměrem 26 a další jejich třídy se už orientovaly dle otryskování. Ale i tak mi to nedalo, prosím lidi , co se s tímto karburátorem setkali nebo ho vlastní poradili.
Karburátor je 3tryskový , 2na pružinách a 3. je o velikosti 50. Není to nějak málo ?
Popř. kdyby někdo znal i tovární nastavení a přesné otryskování toho karburátoru ?
Pochybuji že jsem pouze jediný kdo by měl echt karburátor exemplárního jedinečného označení , ale zřejmě to bude nějaká maloseriovka když ani google nepověděl.
Co vy na to ?
Navíc se mi zdá , že tam je příliš ,,dlouhá" pružina vratné reakce šoupátka.
[/img]
Naposledy editováno 05.02.2013 00:22:25

Momentálně jsem u své Jawy 250/353 r.v.: 61 ve stádiu skládání-kompletace-sprovoznění a dostal jsem se k fázi motor-karburátor.
Při tomto jsem zjistil že moto dlouho stálo a všechno je od dřevěných pilin. No tak jsem se pustil do čištění. U karburátoru jsem zjistil že mi v něm chybí jehla+zajištovací plíšek.
U 250 jsem nováčkem dalo by se říci. A tak vzhledem k tomu jsem si řekl rovnou se podívám do dokumentace jaké tam mají být trysky atd.
Avšak při definování mého karburátoru jsem zjistil , že v montážní příručce nic o karburátoru 2926 SBD 19b není ani zmínky. No tak jsem zkusil strýčka gůgla , ten mi ale nic konkrétního taky neposkytl , pouze jsem se dočetl , že karburátory jikov s průměrem 26 a další jejich třídy se už orientovaly dle otryskování. Ale i tak mi to nedalo, prosím lidi , co se s tímto karburátorem setkali nebo ho vlastní poradili.
Karburátor je 3tryskový , 2na pružinách a 3. je o velikosti 50. Není to nějak málo ?
Popř. kdyby někdo znal i tovární nastavení a přesné otryskování toho karburátoru ?
Pochybuji že jsem pouze jediný kdo by měl echt karburátor exemplárního jedinečného označení , ale zřejmě to bude nějaká maloseriovka když ani google nepověděl.
Co vy na to ?
Navíc se mi zdá , že tam je příliš ,,dlouhá" pružina vratné reakce šoupátka.
Není správný formát url.
to je on , mého motoru šampión //img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/06/134218_DSC00537.jpg

Naposledy editováno 05.02.2013 00:22:25
Anketa: Setkali jste se již s tímto karburátorem ?
Ano, vlastním ho
0
Ano, již jsem o něm počul
0
Ne
1
Zmíněný karburátor byl určený pro Jawu 590 Californian. Na kejvu použít lze po přetryskování. Co se týče počtu trysek a sestavení, doporučuju načíst trochu rozumů, protože tohle jsou naprosto elementární záležitosti.
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor Jikov 2926 SBD 19b
Díky za pomoc s definováním.
Ano jawarmaniak se trefil s tím že californianky byly osazovány tímto karburátorem , což jsem si ověřil za pomocí odkazu Kuba350.
No už jenom název stránky mi napověděl , že právě měšcem informací je pan jawarmaniak
Ale co mi stále nejde dohlavy , proč mám hl. trysku 50? (Teda řídím se toho , co je vyraženo na hlavě/matici této trysky)
A stále mi nikdo neodpověděl na tu pružinu šoupátka , má být takto dlouhá nebo jí tam dal nějakej kutil ?
Ano jawarmaniak se trefil s tím že californianky byly osazovány tímto karburátorem , což jsem si ověřil za pomocí odkazu Kuba350.
No už jenom název stránky mi napověděl , že právě měšcem informací je pan jawarmaniak

Ale co mi stále nejde dohlavy , proč mám hl. trysku 50? (Teda řídím se toho , co je vyraženo na hlavě/matici této trysky)
A stále mi nikdo neodpověděl na tu pružinu šoupátka , má být takto dlouhá nebo jí tam dal nějakej kutil ?
FreeRider.A1> Na pružině od pohledu neshledávám nic divného. Také nechápu, co se ti nelíbí na trysce 50. Je to skutečně hlavní tryska a nebo je to spíš volnoběžná? Očividně byl karburátor namontovanej na 353ce, takže už ho asi dřív původní majitel přetryskoval.
Naposledy editováno 07.02.2013 15:35:24
Naposledy editováno 07.02.2013 15:35:24
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor Jikov 2926 SBD 19b
No , tak vzhledem k té pružině, pouze mne to zarazilo, protože já jsem u 250nově a to víte. U Jaw 50 , jsou to jenom takové pružinky a z tohohle vylezla dlouhá a robustní
Tak jsem se pouze zeptal.
Jinak s těmi tryskami. Omlouvám se ,to co jsem psal , jsem se mýlil.
Ano , tryska 50je opravdu volnoběžná.
Hlavní trysku ale nevím jak mám velkou , číslo jsem na ní nenašel a ani mě nenapadá způsob ,jak jí změřit ?

Jinak s těmi tryskami. Omlouvám se ,to co jsem psal , jsem se mýlil.
Ano , tryska 50je opravdu volnoběžná.
Hlavní trysku ale nevím jak mám velkou , číslo jsem na ní nenašel a ani mě nenapadá způsob ,jak jí změřit ?
1 reakcí na tento příspěvek Karburátor Jikov 2926 SBD 19b
Tento úkon jsem již provedl než by jsem se ptal.
Ale jak mohlo vyplynout , žádné číslo jsem na ní nenalezl. A splepej zatím nejsem
HT jsem měl i vyndanou když jsem čistil crb , ale žádné číslo jsem na ní opravdu nezaregistroval.
Ale jak mohlo vyplynout , žádné číslo jsem na ní nenalezl. A splepej zatím nejsem

HT jsem měl i vyndanou když jsem čistil crb , ale žádné číslo jsem na ní opravdu nezaregistroval.
FreeRider.A1> Podle toho, cos napsal - cituji "Karburátor je 3tryskový , 2na pružinách a 3. je o velikosti 50." Jsi ji nevytáhl. Vlastně jsi se k ní ani nedostal. Jen jsi vyšrouboval VT, šroub volnoběhu a bohatosti. A na fotce ji taky vyndanou nemáš. Takže ještě jednou opakuju - Načti si v první řadě trochu mouder, ať víš, jak to vůbec funguje!
Ano , to jsem psal původně.
Nemyslíš snad, že by jsem napsal , že jsem vyčistil karburátor , aniž by jsem měl vše demontované? Já úplnej debil nejsem , jak to mohlo vyznít
Pouze J250 mám prvně pod rukama, takže se teprve chytám.
A ano přiznávám , že jsem původně tak trochu plácal nesmysly, jelikož jsem netušil, jak jsou otryskované karburátory a než jsem si plně prohlédl dokumentaci , dřív jsem se ptal.
Jak funguje karburátor ,vím. Pouze jsem prvotně zapletl pojmy a dojmy(stát se to může)!
Nemyslíš snad, že by jsem napsal , že jsem vyčistil karburátor , aniž by jsem měl vše demontované? Já úplnej debil nejsem , jak to mohlo vyznít

A ano přiznávám , že jsem původně tak trochu plácal nesmysly, jelikož jsem netušil, jak jsou otryskované karburátory a než jsem si plně prohlédl dokumentaci , dřív jsem se ptal.
Jak funguje karburátor ,vím. Pouze jsem prvotně zapletl pojmy a dojmy(stát se to může)!
Ale...
Mě nejde až tak o to tam dát trysku co tam má být, ale když tu píšeš o moudrech, tak rovnou poskytni info, jak přesně změřit trysku ?
Metoda zkus drátek po drátku o určitém průměru, je excelentní metoda , ale přece jen není přesná.
Hm?
Mě nejde až tak o to tam dát trysku co tam má být, ale když tu píšeš o moudrech, tak rovnou poskytni info, jak přesně změřit trysku ?
Metoda zkus drátek po drátku o určitém průměru, je excelentní metoda , ale přece jen není přesná.
Hm?

Nezlob se, nemyslím to zle, ale opravdu myslím, že stále nechápeš vo co GO. Tryska je kalibrovaný otvor. Její číslo udává rozměr otvoru v setinách mm. Je kalibrovaná na určitý průtok kapaliny. Doma je NEZMĚŘITELNÁ. A pokud do ní budeš strkat drát, tak tu trysku rovnou zahoď! Takže si laskavě stáhni z netu knihu Seřizování a opravy motocyklů Jawa od J. Dočkala, tam si nastuduj sekci o karburátorech a pak můžeš začít psát takové nesmysly.
Vpořádku. Zle to neberu, ba naopak si vážím že aspon někdo je ochotnej upřímně vyjádřit názory ,,A" a aspon zároveň napsat pro mě podstatné to ,,B"
Samozřejmě měření dle drátů , jak jsem napsal, nepraktikuji , pouze jsem podotkl , že takový experti jsou a radili mi to
No s radami děkuji a již asi bylo vše zodpovězeno , co jsem chtěl.

Samozřejmě měření dle drátů , jak jsem napsal, nepraktikuji , pouze jsem podotkl , že takový experti jsou a radili mi to

No s radami děkuji a již asi bylo vše zodpovězeno , co jsem chtěl.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4189, 4190] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 125671 | Včera v 23:34 assassin |
Přední Tlumiče Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 2 | 30.3.2025 v 18:02 cmiral |
Olej Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 8 | 27.3.2025 v 15:23 Came |
vypínání spojky Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 2 | 23.2.2025 v 09:00 Tom350354 |
Moto retro helma Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250... | anton_ | 20 | 21.2.2025 v 09:42 KostějNesmrtelný |