1 reakcí na tento příspěvek Lambda
1 reakcí na tento příspěvek Lambda
2 reakcí na tento příspěvek Lambda
JardelT píše: a jak má stříkačka poznat, jakou bohatost paliva má dát, kdyby nebyla lamda sonda, proto to u otevřených výfuků střílí, protože lambda sonda má špatné údaje z vůfukových plynu, proto se to reší Power Commnaderem
To bude tím, že stroj má "pevně" nastavenou směs z výroby. Po montáži laďáku či filtru dojde k ochuzení směsi, s čímž si jednotka nedokáže poradit proto je potřeba použít CommanderU mé ZX10R zasahují lamndy do směsi pouze od 0-30% plynu
JardelT píše: a jak má stříkačka poznat, jakou bohatost paliva má dát, kdyby nebyla lamda sonda, proto to u otevřených výfuků střílí, protože lambda sonda má špatné údaje z vůfukových plynu, proto se to reší Power Commnaderem
U vstrikovani existuje nekolik principu jakejma ridici jednotka vymejsli kolik paliva dat - u motorek je prevzne pouzivano tzv alpha-n tzn ze jednotka vybira dobu vstriku z pevne "3d" mapy podle polohy plynu a otacek, proto to pri upravach motoru blbne - protoze ta mapa je porad stejna, proto se tam dava commander
Lidi v tom maj bordel hlavne diky tomu ze znaj system vstrikovani u aut - jenze to je chyba, tam motor bezi v jinem rezimu a tudiz se pouziva jinej system urceni davky paliva - tzv closed loop - zpetna vazba pres lambda sondu , alpha-n rizeni ma jen nekolik sportaku, co ja vim tak seriove treba bmw m3 csl ....
U motorek ty lambdy jsou tak jako tak skokovy, kterejma kloudne vstrikovani ridit nejde, takze jsou tam jen kvuli korekci ve velmi uzkem pasmu kde jsou pouzivany - vetsinou kolem volnobehu
1 reakcí na tento příspěvek Lambda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lambda
K3 lambdu na 100% nemá
a lamda na supersportu má opravdu mizivý účinek-upravuje směs jen při ustálené rychlosti a lehkém zatížení-přílad:švrláš si to stovkou na šestku....,ale jakmile přidáš,jede to zase podle pevné mapy...,až se rychlost ustálí,tak se zase začne lehce upravovat směs podle lambdy...
1 reakcí na tento příspěvek Lambda
Tak hlavně že to dobře dopadlo. Díky a zdarec.
Bedla20 píše: Všem zúčastněným děkuji za příspěvky. Vše vzniklo tak, že jsem si motorku nechal prohlídnou u pana Hamouze v autorizovaném servisu suzuki na Kladně a ten mě právě upozornil , že na motorce chybí lambda sonda. Ta se prej nechá u nich přes počítač vyrušit a bude po problému. Bylo mi to divný, hlavně proto že na displeji se neukazuje žádná chyba. Proto jsem založil tohle téma.
Tak hlavně že to dobře dopadlo. Díky a zdarec.
To jsou teda odborníci... Jinak tedy K3 lambdu nemá, ani K5/6. Opravdu až od K7 výše.
3 reakcí na tento příspěvek Lambda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lambda
oioi01 píše: JJ, lambda není potřeba... myslím, že každá stříkačka potřebuje jen váhu vzduchu, ne?
váhu vzduchu?to nemá snad žádná motorka.
některé mají snímač tlaku(podtlaku) v sání....a některé ani to.
oioi01 píše: JJ, lambda není potřeba... myslím, že každá stříkačka potřebuje jen váhu vzduchu, ne?
Principielně ano. Princip je jednoduchý. Změřit množství nasátého vzduchu a přiřadit odpovídající množství paliva. V praxi se použivají 2 systémy a je jedno jestli auto/mot.
a) Přímé měření - snímač množství nasátého vzduchu ("váha").
b) Nepřímé měření - snímač tlaku nebo teploty, snímač polohy škrtící klapky (průřez) a otáčky motoru. Potom Bernoulliho rovnice.
1 reakcí na tento příspěvek Lambda
prostě to co měří nadmořskou výšku.. zatím sem to viděl v každám airboxu, takové to válečkové čidlo..
A jeden servisák mi říkal, že každá stříkačka to potřebuje..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lambda
oioi01 píše: ted si nejsu úplně jistý jestli se tomu říká váha vzduchu...
prostě to co měří nadmořskou výšku.. zatím sem to viděl v každám airboxu, takové to válečkové čidlo..
A jeden servisák mi říkal, že každá stříkačka to potřebuje..
valeckove cidlo v airboxu je obvykle teplomer :)
kazdy vstrikovani ma nekolik zakladnich senzoru podle kterejch vypocita davku paliva - to jsou ty co pise poggy (vaha,podtlak,poloha klapky)
a pak ma obrovsky mnozstvi cidel podle kterejch se takhle vypoctena davka koriguje - treba teplota nasateho vzduchu - teplomer v airboxu, barometricky tlak - meni se s nadmorskou vyskou, na horach dava vtrikovani palivo jinou davku...
takze si splacal asi tri ruzny senzory do jednoho a jeste to zakoncil necim ala jedna pani povidala....
assassin píše: valeckove cidlo v airboxu je obvykle teplomer :)
kazdy vstrikovani ma nekolik zakladnich senzoru podle kterejch vypocita davku paliva - to jsou ty co pise poggy (vaha,podtlak,poloha klapky)
a pak ma obrovsky mnozstvi cidel podle kterejch se takhle vypoctena davka koriguje - treba teplota nasateho vzduchu - teplomer v airboxu, barometricky tlak - meni se s nadmorskou vyskou, na horach dava vtrikovani palivo jinou davku...
takze si splacal asi tri ruzny senzory do jednoho a jeste to zakoncil necim ala jedna pani povidala....
JJ, nejsem expert... učím se pokus/omyl...
Takže u starých moto je nepřímé měření?
A kolik čidel má tada ta moje vrána? Vím o poloze klapky, a tom válečku v airboxu (teploměr?), a ještě něco??
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1229, 1230] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 36883 | Včera v 22:25 Kubik19 |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
přední tlumiče gsx-r k7-k8 na gsx-r... [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | perak89 | 31 | 19.9.2024 v 15:27 assassin |
Rozbitý tachometr - dotaz na servis Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 5 | 12.9.2024 v 13:18 Baca13 |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |