Jaké těsnění volit na motory? Já jsem zastánce papírového těsnění (je řeč o víku motoru, mezi kártry, dopínák, vodní pumpu atd.)Když je potřeba použiju silikon jen lehce prstem nanáším slabou vrstvu tak aby se nic nevytlačilo do motoru a z venku případně začistit.(požívám jen když má těsněná část náročné tvary na výrobu papírového těsnění a neohrožuji tím funkci, motoru, čerpadla)
Moje otázka zní, co používate vy a jaké máte postupy? Dost často když jsem dělal nějakou japonskou motorku, byl mezi kártrama nějaký černý "hermetik" nebo co. Zajímalo by mě co to je.
Prostě mi jde o to když dělám pro sebe a nebo pro někoho (zřídka) motor aby to bylo udělané co nejkvalitněji.... "věrné originálu"
Pokud možno hoďtě i nějaký odkaz ať si to můžu prostudovat.
Ps. Stop motorům obaleným červeným silikonem
1 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučení těsnícího materiálu na motory.
Atrotoxin píše: Já používám v práci Retech černý ,hodně dobrá zkušenost a nesnáším po některých upatlaný červený (vypadá hrozně) hermetik.
Nějak jsem nenašel cenu... ??
http://chemitech.cz/...ty/sil-gasket-detail
2 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
Takže na motory pouze anaerobní tmely,to je to, co najdete na styčných plochách při rozebrání ,používají to všichni výrobci v prvovyrobe. Tuhne totiž pouze ve styku s kovem za nepřístupu kyslíku,tam kde je ve styku se vzduchem netuhne a je rozpustný v oleji a třeba benzinu,co to znamená je jasné po tomto materiálu nenajdete vevnitř motoru ani stopu. Jsou různé druhy,používám červený,který výplní i pulmilimetrovou nerovnost,pozor ale ne souvislou. Takže pouze anaerobní tmely.Na vzduchu netuhne,jak už jsem psal,takže ho můžete setřit hadrem a motor není upatlany,nemusíte ale můžete použít papírové nebo jiné těsnění.
Naposledy editováno 27.01.2014 19:52:57
Ten Retech se zdá být taky dobrý ale už trošičku dražší
Uvidím jestli ještě někdo vybalí něco zajímavého
AJS2: Nebyl by nějaký název toho tmelu nějak se nemůžu prokousat tím množstvím tmelů.
Edit. Jinak jsem rád že nejsem sám koho tohle téma zajímá
Naposledy editováno 27.01.2014 20:31:02
2 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
1 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
2 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
několik let se to snažím utěsnit a nic. nový originál těsnění- nic, důkladně očištný těsnění- nic, mázlý těsnění- nic, různě dotahovaný těsnění- nic. při posledních pokusech jsem tam pečlivě správným postupem sral klasické hermetik a furt to samý, furt stačilo na pár minut postavit a kaluž pod motorkou. litr a něco za sezónu!
těsnění je silnější a měkší takže vždycky krásně po obvodu obtisklý ale vždycky aji tak teklo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Doporučení těsnícího materiálu na motory.
AJS2 píše: Hezký den přeji, tak silikon a ostatní materiály na jeho bázi do motoru zásadně nepatří,už mi rukama prošlo několik motorů s defektem vinou ucpaneho kanálu mazání silikonem,tedy otrepy které se vytlačí do motoru.
Takže na motory pouze anaerobní tmely,to je to, co najdete na styčných plochách při rozebrání ,používají to všichni výrobci v prvovyrobe. Tuhne totiž pouze ve styku s kovem za nepřístupu kyslíku,tam kde je ve styku se vzduchem netuhne a je rozpustný v oleji a třeba benzinu,co to znamená je jasné po tomto materiálu nenajdete vevnitř motoru ani stopu. Jsou různé druhy,používám červený,který výplní i pulmilimetrovou nerovnost,pozor ale ne souvislou. Takže pouze anaerobní tmely.Na vzduchu netuhne,jak už jsem psal,takže ho můžete setřit hadrem a motor není upatlany,nemusíte ale můžete použít papírové nebo jiné těsnění.
A výrobce nějaký by byl? Dík.
1 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
Naposledy editováno 28.01.2014 11:43:53
1 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
Fakt je výbornej, vyzkoušeno na x motorkách a aplikacích a drží stále. Beru ho od kamoša ve velké kartuši do běžné pistole na silikon.
Vezmu co potřebuju a pak se mi osvědčilo trošku vymáčknout a ucpat/překrýt to plastelínou, aby k tomu nemohl vzduch. Klidně za měsíc to rozděláš , vytáhneš malinkej špunt a tmel je zdravej.
Jednou mi takhle vydržela kartuše 1 rok.
Prodává se ale i v menších baleních.
Naposledy editováno 28.01.2014 15:20:33
Dřík píše: ...Jednou mi takhle vydržela kartuše 1 rok.
...
Rok je málo! Existuje nějaký balení silikonu,který má kvalitní uzávěr ? (nebo nějakou fintu)
Používám nějakeý tekutý těsnění v tubě -název nenapíšu,protože to jsou samý znaky (co se dá číst je pouze: Made in Japan).Na těsnění přesných ploch nic lepšího neznám (půlky motoru ZX9R).Na vytěsňování větších nerovností to není.
1 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
Na větší mezery, tento silikon...
Zkoušel jsem všemožný, ale správně mastná plastelína funguje nejlíp. Musíš prostě zamezit přístupu vzdušnýho kyslíku k tmelu.