mám jednoduchý dotaz: po kolika km se tak vyplatí u Jawek dělat výbrus?
Moje zkušenost s italskými 2t je taková, že by měly udělat nějakých 20.000 - 25.000 km spolehlivě a pak už je to o štěstí.
Teď se mi do rukou dostala JAWA 640, která má najeto pouze 23.000 km (o tom údaji nemám důvod pochybovat) a zatím nemá žádný výbrus. V létě bych s ní rád na Slovensko a nevím, zda to není trochu hazard. Subjektivně jde motor pěkně, zatím jsem ho nerozebral, abych zkouknul písty a válce (moc se mi do toho nechce). Prodávající tvrdí, že tyhle stroje udělají na výbrus aspoň 30.000 km, ale moc se mi tomu nechce věřit. Můžete mi ktomu prosím někdo dát svůj názor?
A doplňková otázka - jak je to se scháněním ND na Jawky na Slovensku?
Díky!
1 reakcí na tento příspěvek interval výbrusů u 350
1 reakcí na tento příspěvek interval výbrusů u 350
Edit: K tomu mazání, s tou syntetikou bych začal asi až po důkladné dekarbonizaci.Syntetika rozpouští karbon a na tom by si potom ložiska určitě ráda pochroupala.Nehledě na to,že syntetika do Jawy je asi trošku zbytečnost,ale to je na jiné téma.
Naposledy editováno 13.05.2014 22:43:54
1 reakcí na tento příspěvek interval výbrusů u 350
1 reakcí na tento příspěvek interval výbrusů u 350
K oleji-každej má něco vyzkoušenýho,ale pokud doteď jezdila na M2T tak bych ho tam nechal,Mogul dělá M2T a i já ho tam občas naleju,jinak jezdím na Cinol 2TC nebo Mogul TS.Hlavně ne syntetiku to bys za chvilku dojezdil určitě.
http://www.okoil.cz/...____________1_l.html
JohnnyS08 píše: K tomu mazání - celý svůj dosavadní život nepoznala nic než M2T. Má podle vás smysl to teď měnit za kvalitní syntetiku?
Jak psal Bimbam, pokud ten motor dosud běhal jen na M2T, tak nic "lepšího" nedávej - TSF, natož "syntetika" už má "detergentní" aditiva, které by uvolnily staré úsady, ty by se odlouply v kusech a katastrofa by byla na světě. Je to totéž, jako se nesměl do starého motoru, ježděného na oleje bez detergentů (třeba M6A), nalít "dnešní" aditivovaný 15W40 - opět by to uvolnilo úsady a kusy karbonu byly schopné rozsekat píst a hlavu jako uštípnutý kus ventilu. Tyto motory kolikrát ani neměly filtr, jen sítko na hrubé špony, jelikož svinstva se usazovala na všech částech motoru a při výměně se nalil "vyplachovací olej" a motor se nechal chvíli brblat, úsady se tak rozpustily a pak vypustily spolu s vyplachovákem. Pak se nalil nový olej a šmytec. U dnešních olejů s detergentmíni přísadami, zabraňujícími těmto úsadám, vyplachovací olej postrádá na významu a leckteří mlaďasové tento pojem už ani neznají.
1 reakcí na tento příspěvek interval výbrusů u 350
Válce a píst vydře sračkový olej nebo (a to především) dlouhodobé přehřívání chudou směsí - ten motor rád přisává falešný vzduch na několika místech.
Kliku zabíjí střídání olejů zcela rozdílných tříd.
Kvalita oleje má rozhodně vliv. Za prvních 25.000km na různé pochybné oleje jsem zabil dva výbrusy a jednu kliku. Dalších 80.000km jsem najel na špičkový olej (Motul 710 a srovnatelné oleje jiných značek) - klika je furt zcela zdravá, písty jen lehce klepou zvětšenou vůlí.
Jízdní styl jsem přitom nezměnil, znám jen plný plyn a brzdu, pod 3000 otáček je tam jen když stojím na křižovatce. Když najedu na dálnici, tak držím plyn na doraz dokud z ní nesjedu. Slabý motor si žádnou úlevu nezaslouží.
Na krátké výlety do 1000km (Slovensko a podobně) se vůbec nemusíš bát. Na vyběhaný válce ještě žádný 2T neumřel, jede to i bez tlaků ve stavu, kdy už nejde seřídit stabilní volnoběh.
Klika se zase hodně dlouho před smrtí ozývá. Ložiska dlouhou dobu slyšitelně hučí, poté se začnou každých pár km ozývat hrozné rány když se rozpadá klec a pořád to ještě chvíli jede. Rychle umře jen ložisko co bylo špatné od začátku - umře brzo po generálce, ne po 30.000km.
Co se oleje tyka - jezdila na M2T a iezdi dobre - NEMEN! Jen si zadelas na problemy. Ze kouri a musi se obcas dekarbonizovat? To k Jawe patri.
ND na Slovensku neni problem. V kazdem vetsim meste najdes soukromnika, ktery tyhle motorky udrzuje.
1 reakcí na tento příspěvek interval výbrusů u 350
Zařídím se podle zásady "nespravuj něco, co funguje" a do motoru preventivně šťourat nebudu a budu dál jezdit na M2T (jsem docela debil, že mi nedošlo co by udělal moderní olej s usazeninama v motoru).
Až bude motor časem z nějakýho důvodu třeba otevřít, dekarbonizuju ho a pak asi přejdu na polosyntetiku.
Přiznám se, že moje dosavadní zkušenosti s dvoutaktama vycházejí z italských 125-tek a ty mají nepříjemnou tendenci se občas bez většího varování zadřít, pokud mají najeto víc jak cca 25.000 km. Jsem rád, že JAWA tímhle neduhem netrpí - koneckonců, ani by mě to nemělo překvapovat, vzhledem k tomu, že ty motory krom dvou taktů nemají mnoho společného.
1 reakcí na tento příspěvek interval výbrusů u 350
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) interval výbrusů u 350
1 reakcí na tento příspěvek interval výbrusů u 350
sorry to patřilo šmoulovy nějak sem to popletl
Naposledy editováno 14.05.2014 10:35:05
JohnnyS08 píše:
Přiznám se, že moje dosavadní zkušenosti s dvoutaktama vycházejí z italských 125-tek a ty mají nepříjemnou tendenci se občas bez většího varování zadřít, pokud mají najeto víc jak cca 25.000 km. Jsem rád, že JAWA tímhle neduhem netrpí - koneckonců, ani by mě to nemělo překvapovat, vzhledem k tomu, že ty motory krom dvou taktů nemají mnoho společného.
Předpokládám že máš na mysli ne nějaké veterány - motorky typu Mito atd mají nikasil, jawa má ocelové vložky. Bez výbrusu se dá najet opravdu mnoho a zadření z ojetí opravdu nehrozí.
1 reakcí na tento příspěvek interval výbrusů u 350
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) interval výbrusů u 350
dakarista píše: Tyhle motory prezijou hodne a hlavne ti nekleknou z nicho nic. Takze dojedou i s velkou vuli na pistu
Dokonce jsou schopny nakopnuti i s DREVENYM pistem, viz video nekde na You Tube a Jawamania!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) interval výbrusů u 350
sered píše: Dokonce jsou schopny nakopnuti i s DREVENYM pistem, viz video nekde na You Tube a Jawamania!
Mám dojem že na ten dřevěnej píst se to sprovoznit nepodařilo, že ten píst vždycky v půli praskl dřív než to chytlo. Ale možná se mýlím a už to vymakali tak že to chvíli jelo...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |