přestal mi po opravě krytů (musely se rozpojovat konektory,ale teď jsou vsechny zapojené, sundán vyfuk) scooter startovat.Jedna se o C1 200 (rotax). Blizší kontrolou (sundaná svička, pak cele sání)mám podezdření že nedojde k vstřiknutí paliva. Čerpadlo jede, v pal. liště je tlak (hodnotu jsem zatím neměřil). Na konektoru vstriku (EVO1)naměrené 12V a 5V oproti kostře. Osciloskopem jsem neměřil (nemám). Jak mohu zjistit zda chyba je v ŘJ či ve vlastním vstřiku. Máte nějaký nápad jak vyzkoušet? Lze do vstřiku přes pojistku pustit 12V a měl by se otevřít? Nápady?
Případně můžete poradit nějakého šikovného servismana v praze? Do autorizovaného BMW se mi zatím nechce. Je to přecejenom scooter co se uz 11 let nevyrábí a obávám se že tam se bude jen měnit starý díl za nový.
Díky za všechny tipy. Hrnek
P.S: Jsem tu navý tak nevím jak to chodí tak se omlouvám za veškeré porušení zvyklostí. (podobné téma jsem zkoušel najit ale bezúspěšně.)
Někdy se stane, že se ty fastony v plastu uvolní a při zapojování do sebe pořádně nezajedou a ztratí kontakt. Někdy se uvolní přímo drátky v blbě zakrimpovaném fastonu. a někdy stačí obyčejná koroze kontaktů. Na tvém místě bych to jesště jednou prozpojoval a zapojil a každý konektor důkladně zkontroloval.
(Vlastní zkušenost, když jsem jednou několikrát po sobě sundával sedlo kvůli tomu, že jsem byl přesvědčený že je dobře zapojený konektor čidla bočního stojanu. A pokaždé ztratil po nasazení sedla kontakt.)
edit: A pokud máš možnost, ať to raději dělá někdo jiný - vlastní chyby totiž člověk často bezděčně zopakuje, protože si je neuvědomuje. Takzvaná "provozní slepota".
Naposledy editováno 23.06.2014 14:33:06
P.S.: Ten vstrik si take necham zkontrolovat.
To ze nekde nameris napeti neznamena ze tam je to co tam ma byt. Pokud ma vstrik 2piny tak se da predpokladat ze na jedno. Je po zapnuti klicku 12V - jednotka totiz obvykle spina kostru. To ze nameris na druhem kontaktu 5V bude tim ze uvnitr vstriku je civka s nejakym ohmickym odporem...
Tzn tam kde nameris 5V by pri sepnuti jednotky mela byt kostra, ale to klasickym multimetrem asi nemas sanci namerit . Nekdy tam tesne po startu byva kostra trosku dyl - dava to start davku a na nakej cas je vstrik otevreny kontinualne. Pokud do sani vidis tak bys pri startovani mel videt jestli vstrik prasi nebo ne - pokud teda vstrik vidis a nejede tak hledas na spravnem miste - to ale nevime jestlis tohle kontroloval. Jo a to ze v liste je tlak vis jak?
Jinak vstrik by mel normalne otevrit po pripojeni 12v, nejlepe ale tyhle pokusy nechat az na dobu kdy vse selze a nejdriv zkusit sehnat servisni manual kde bude popsana kontrola vstriku.
Jo a jednotka vstrikovani tech signalu pro funkci bere vic,
www.motorkari.cz/downloader.php
edit: co jsem to ale v rychlosti prolitnul tak to neni jako japonsky manualy.. neni tam skoro nic, pripraveno na vymenu komponent :)
Naposledy editováno 23.06.2014 22:44:04
Tlak v liste: - jen jsem ucpal vracecku a pumpa tlaci dost. Ventil jsem nezkousel, nechtel se mi brat manometr, ale kdyz vsechno selze pujdu do toho.
Na vstriku s voltmetrem nic neudelam, to je jasny. Chtelo by to osciloscop. mam takovej kapesni - je to 4 kanal, ale nikdy jsem s nim nedelal. Asi se budu muset donutit .
Na vstrik vidim - odpojil jsem sani od valce a filtru. Ani kapka. Jen futrt nevim jestli je to vstrik, tlak (asi ne) nebo signal z RJ.
Ne netu jsem sehnal schemata, ale bohuzel zase je na nich vse mozny jen ne ridici jednotka a na co je napojena. Hlavne nevim odkud dostava info o poloze polohy - bude tam asi nejakej senzor co bude davat signal RJ.
Zacnu asi tema konektorama. Pokud nic tak se pokusim rzchodit osciloscop. Pokud RJ dava signal, tak bud je nizky tlak nebo blbej vstrik. Na tlak pujdu manometrem (to si zase pohraju s vyrobou udelatek a hejblatek). no jestli je dobrej tlak tak pak je to uz jenom vstrik. Nevim kolik stoji novej ale jestli to neni raketa tak si ho rovnou koupim. Pokud je tak zkusim ten servis Bosch u Edenu, jak mi radil Branas.
Panove diky za rady a podporu. Dam vedet, jak to pokracuje.
P.S.Po benalu jsem sel jako 1. Dokonce jsem nalil pro jistotu 5 litru novyho. Do sani nic nespadlo, ale ten startovaci sprej zkusim. Predpokladam ze ho maj na kazdy pumpe. Pokud chytne potvrdi mi to ze tam nejde benal.
Jinak pravuji = kluci holandsky maji wiring diagram, kterej vypada kompletni . Zejtra se nanej kouknu.
Pokud nekdo ma zajem link je tady:wiring diagram C1 BMW
1 reakcí na tento příspěvek Jde o špatný vstřik či není pokyn z ŘJ
Polohu to bude brat ze snimace na klice, rekl bych ze nektery sytemy snimac na vacce ani nemaj. Jo a predpokladam ze ta sama jednotka ma na starost vstrikovani i zapalovani - jestli to hazi jiskru, nejspis to i snima polohu...
Ten vstrik zkus zmerit odpor - tipuju kolem 4ohm, to by svedcilo o klasice s dalo by se zkusit natlakovat a otevrit 12V
Hlavne mi furt nejde do hlavy ze by to prestalo makat z niceho nic
Nema to nakej imobilizer?
No ten imobilizer me taky strasi. Tenhle scooter je "darecek": Nezapnes pasy a nerozjedes se....nedrzis predni brzdu netoci starter....
Nicmene to co rikas vyse o tlaku a spojenym snimaci na jiskru a vstrik mi dava smysl . Provedu testy a dam vedet. Diky za tipy.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... | tigerhareram | 10 | 3.3.2024 v 13:33 karavanista |
konec debaty [1, 2, 3] BMW C1 | GeorgePanek | 89 | 2.12.2022 v 18:00 GeorgePanek |
Bmw r1200c stále bzučí posilovač BMW C1, Bakker BMW K 1600 GS Mammoth | chobino | 2 | 31.10.2022 v 09:56 chobino |
Čím nahradit vymezovací plech Brembo BMW C1 | Hrnek1 | 10 | 30.5.2021 v 22:05 Hrnek1 |
Bmw c1 nestartuje BMW C1 | lucas10 | 15 | 30.4.2021 v 16:28 lucas10 |