1 reakcí na tento příspěvek klika, ojnice, vyvazeni
když koupíš náhradní díl pro daný motor,tak není možné,aby to bylo o 100g těžší.co tě k tomu vede kupovat něco takového a řešit vyvážení klikovky?stejná náhrada už nejde sehnat?
edit: u dvoutaktu nejde jen tak někde něco ubrat....navíc z logiského hledista,když dáš těžší píst,tak musí naopak přidat,aby jsi elimimoval vzniklé vibrace....
Naposledy editováno 07.02.2015 16:40:15
1 reakcí na tento příspěvek klika, ojnice, vyvazeni
vím,že nějaký návod jsem viděl na jutubu-takové to základní vyvážení,ale to je takový systém pokus/omyl,přesnější výpočty 1 a 2 řádu už jsou pro mně absolutně sci-fi.
být tebou,tak bych spíše sháněl díly co tam patří,případně informace jak to vyřešit u tohoto konkrétního motoru.určitě jsou i fóra kde řeší jen veterány,renovace a pod....
Naposledy editováno 07.02.2015 17:15:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) klika, ojnice, vyvazeni
Naposledy editováno 07.02.2015 18:20:52
edit: tak jak čtu co píše kolega podemnou-tak je to přesně naopak-řeší píst a horní půlka ojnice....,takže jsem to popletl.
proto by fakt bylo dobré sehnat ojku s pístem stejnou jak origo.
Naposledy editováno 07.02.2015 21:41:32
1 reakcí na tento příspěvek klika, ojnice, vyvazeni
Na správném vyvážení motoru závisí jeho spolehlivost i výkon. Pro vyvážení kmitajících hmot si zjistíme přesnou váhu pístu, pístních kroužků, pístního čepu s pojistkami a váhu té části ojnice, která kmitá. Bude to váha horní poloviny ojnice, kterou zjistíme položením ojnice v poloze vodorovné s ojničním čepem v klice a s osou kliky. Potom v této poloze položíme pístní oko ojnice na rovnou misku váha.
Příklad:
píst.................................330 g
kroužky...............................15 g
pístní čep s pojistkami..............130 g
horní polovina ojnice................150 g
___________________________________________
celkem...............................625 g
K vyvážení váhy kmitajících hmot potřebujeme hmotu o váze činící pouze 2/3 této zjištěné váhy tj. 66 %, tedy
6,25×66 = 412,5 g
O tom se přesvědčíme tak, když odečteme od výsledku 412,5 g váhu ojnice.
412,5 – 150,0 = 262,5 g
a toto (zmenšené) závaží (zvážené ocelové podložky) zavěsíme do horního oka ojnice (přidrátujeme).
Po zavěšení tohoto závaží má klikový mechanismus stát na pravítkách v každé poloze. Nestane-li se tak a klikový čep se pootočí do jiné polohy, závaží je třeba upravit. Náprava se provede odvrtáním materiálu závaží kliky.
Tomuto měření věnujeme pečlivost, která se nám odmění (výkonem) a hlavně spolehlivostí motoru.
ohurt píše: 1 a 2 rad to je u vyvazovaci hridele ne? nejake navody jsem nasel ale nepresvedcily me o tom ze to tak funguje :) no nejak to jit urcite musi, kdyz v sedesatych letech vedeli tak nak jak to maj vyvazit tak je mi divny ze dnes by to neslo. pri nejhorsim to napalim nejak od oka, porad lepsi kdyz tam uleti nejakej gram nez sto :)
Na tom jsi byl kde? Každá rotující součást kmitá v mnoha frekvencích a výchylkách. Označuje se to jako řád harmonické složky. U jednoválcového motoru není možná dosáhnout 100% vyvážení už z principu jeho konstrukce. Vždy je to jen jakýsi kompromis. Většinou se u vyvažování snaží potlačit jen 1. a 2. řád harmonické složky. Konkrétně silová a momentová nevyváženost. To ale neznamená, že neexistují i harmonické složky vyššího řádku. Ty se jen neuvažují, protože jejich působení je již poměrně malé. Jinak na vyvažování dvoutaktu je napsaný pěkný návod v knize upravujeme motocykl pro závod od Husáka, případně i v knize Údržba a seřizování motocyklů Jawa od Dočkala.
alesmoto> zbrousit a odvrtat by slo asi tezko abych se dostal presne na vahu starych dilu. a psal jsem, ze to co tam patri se nevyrabi...
jawarmaniak> prostudoval jsem literaturu, ale navod nenasel, jen trochu teorie. treba v knize od husaka je veta: rotacni hmoty musi byt vyvazeny uplne a posuvne jen v cca 60 procentech. to nehapu jak by se melo udelat..
jinak dobry navod na vyvazeni posuvnych hmot je zde http://veteran-cz.wz.cz/body.htm
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
řízení ČZ 175/502 | loguran | 7 | 9.7.2024 v 22:09 Kohlstein |
Cz 175 prase ČZ 175/502 | Stela69 | 10 | 22.10.2023 v 06:15 FJRPEPA |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |