Téma: Další trotl co si koupí moto a nerozumí tomu...
17.6.2015 v 21:44
Zdraví pánové a dámy, potřebuju poradit. Klasicky mám jen kusé laické informace úplně k ničemu, ale i tak to se mnou zkuste... Je tomu cca dva týdny, co jsem dostal rozum a pořídil si svojí první motorku. Bohužel nejsem zaměstnáním syn podnikatele , takže volba padla na starší kousek (hodně starší, 1996) Suzuki Bandit, s nalítanejma 60 000 km za celkem příznivou cenu. Motorka šlapala pěkně, zkušební jízda i následné projíždky byly v pohodě, ale po těch dvou týdnech a najetejch cca 1500 km mě vyděsila následující věc... Jel jsem trasu něco kolem 100km a zhruba polovinu cesty v pořádku, potom přišla trošku svižnější pasáž a od té doby , když jsem dojel do města nebo prostě nižší rychlostí na vyšší převodový stupeň tak je kolem 4000 otáček při přidání plynu motor udušenej a netáhne. Ale třeba jen na dvě vteřinky, v rozmezí třeba jen 500 otáček , pak se chytne a jede. Jinak starty, rozjezdy v normálu , nechcípá, nekolísá nic. Jediný co se mě osobně zdálo, ale asi je to úplná kravina, je že je tam jakejsi vykuchanej laďák a při brždění motorem to fest střílí a po pár takovej dělobuších to bylo na to zakuckání náchylnější. Po klidnější jízdě se to srovná a dá se jet normálně. Tak se omlouvám se za slohovou práci, díky za váš čas a každou radu.
Kdyby to byl vejfuk, byl by ten problém od začátku ale i tak bych ho dal pryč rozhodně tomu dobře nedělá ale vzhledem ke stáří moto a ceskymu původu bych vyčistil nádrž kohout vyměnil pal filtr, a pak zkoušel dál hodně štěstí!!!
opět je zapotřebí probrat názvosloví ... střílení do vejfuku...ojedinělý rány hlasitosti pistole (zejména mezi zavřením a otevřením plynu)
Postřelování do vejfuku ... poblafávání a "poprdlávání" ...většinou mnohočetné
Jinak 6ka na 4t ot/min ... prostě nepojede. A prodleva akcelerace při otočení plynem... zajeď k někomu na seštelování podtlaků a bohatosti.
Ročník 1996 by měl mít karbce a ty by teoreticky měly mít na vykuchanej vejfuk lepší vliv, než stříkadlo. Teoreticky by to taky na vrchu mělo jet s měnšíma obtížema než na spodu. Resp, jestli chdeš jezdit kolem 4-5t ot/min...dej tam origo vejfuk
Naposledy editováno 18.06.2015 09:06:25
Postřelování do vejfuku ... poblafávání a "poprdlávání" ...většinou mnohočetné
Jinak 6ka na 4t ot/min ... prostě nepojede. A prodleva akcelerace při otočení plynem... zajeď k někomu na seštelování podtlaků a bohatosti.
Ročník 1996 by měl mít karbce a ty by teoreticky měly mít na vykuchanej vejfuk lepší vliv, než stříkadlo. Teoreticky by to taky na vrchu mělo jet s měnšíma obtížema než na spodu. Resp, jestli chdeš jezdit kolem 4-5t ot/min...dej tam origo vejfuk
Naposledy editováno 18.06.2015 09:06:25
Možno by som ešte pred eventuálnou rozborkou karbcov vyskúšal nejaký čistič palivového systému pridať do benzínu. Napr. ProTec fuel line cleaner.
Menej invazívna metóda.
A robí ti to neustále, alebo len vtedy raz ti to spravilo keď si vošiel do mesta a odvtedy už nie?
Naposledy editováno 18.06.2015 12:08:38
Menej invazívna metóda.
A robí ti to neustále, alebo len vtedy raz ti to spravilo keď si vošiel do mesta a odvtedy už nie?
Naposledy editováno 18.06.2015 12:08:38
2 reakcí na tento příspěvek Další trotl co si koupí moto a nerozumí tomu...
Takže díky za názory a rady, ještě upřesním že jde opravdu o nahodilé střílení do výfuku, kolikrát je to rána že si málem cvrknu. Co se týká té ztráty výkonu, stalo se mi to na té trase asi čtyřikrát náhodně , nezávisle na sobě, jen podle mého pocitu , vždy po vytočení vyšších otáček a následnému přechodu do klidnějšího režimu...tj. Letim jako prase, rovinka, přijíždím do obce , podřazuji, rany jako z děla, ucvrkávám a bez plynu dojíždím na rychlost 50km/h, v okamžiku kdy chci zase přidat se stroj na vteřinku přidusí a dál jede normálně. Co se týká filtru, je tam po původním majiteli sportovní K&N, proč ? Je to problém ? Výfuk , vyměním, stejně se na evidenčce děsil proč tam ta koncovka vůbec je , že je to zbytečná váha navíc, bo je jaksi úplně vykuchanej. Dneska jsem nakoupil olej , brzdovku, svíčky, tak to vyměním a pak budu pátrat dál. A hloupá otázka nakonec, měl jsem strach že by to mohlo bejt přidřený, je to úplná blbost ? Jak se to vlastně u mašiny projeví ? Díky za trpělivost.
Jeste projdi privod benzinu, zda neni nekde nejake svinstvo. Nemusi stihat dotekat benal. Pak je to chudy strili to a ma prodlevu, nez zase neco nasaje.
Pridreny tezko rict. Rozkuchej olejovej filtr jestli v nem nejsou kovovy spony. V kazdym pripade by to melo bejt na motoru slyset.
K&N ma vetsi pruchodnost => vice vzduchu => opet chudsi smes. Vetsinou se ke K&N davaji o chloupek vetsi trysky. A v kombinaci s tou tvoji rourou uz to muze masinu rozladit, ale klidne bych s filtrem jeste pockal a resil ho az jako posledni.
Naposledy editováno 19.06.2015 02:00:12
Pridreny tezko rict. Rozkuchej olejovej filtr jestli v nem nejsou kovovy spony. V kazdym pripade by to melo bejt na motoru slyset.
K&N ma vetsi pruchodnost => vice vzduchu => opet chudsi smes. Vetsinou se ke K&N davaji o chloupek vetsi trysky. A v kombinaci s tou tvoji rourou uz to muze masinu rozladit, ale klidne bych s filtrem jeste pockal a resil ho az jako posledni.
Naposledy editováno 19.06.2015 02:00:12
Máš chudobnú zmes.
To je presne to, otvorený filter, otvorené laufy, ide to horšie než sériovka, ale aspoň to strieľa a hučí ako chorá krava.
Ja by som začal práve tým filtrom - nahoď tam filter aký tam má byť, stojí to pár korún. Za ďalšie skús zistiť, či sa dá vrátiť k pôvodnému výfuku nejak. Asi v normálnej cenovej relácii nie. Napriek populárnemu názoru, že výfuk a tlmič je prekážka pre motor, ktorú musí pretlačiť, a keď sa prekážka odstráni, pôjde to lepšie, opak je pravdou. A potom pozri hladinu v karburátoroch.
Ak to chceš nechať takto otvorené (filter, výfuk), tak potom jedine dať to ladičom na brzdu a laborovať s tryskami v karbcoch a pod.
To je presne to, otvorený filter, otvorené laufy, ide to horšie než sériovka, ale aspoň to strieľa a hučí ako chorá krava.
Ja by som začal práve tým filtrom - nahoď tam filter aký tam má byť, stojí to pár korún. Za ďalšie skús zistiť, či sa dá vrátiť k pôvodnému výfuku nejak. Asi v normálnej cenovej relácii nie. Napriek populárnemu názoru, že výfuk a tlmič je prekážka pre motor, ktorú musí pretlačiť, a keď sa prekážka odstráni, pôjde to lepšie, opak je pravdou. A potom pozri hladinu v karburátoroch.
Ak to chceš nechať takto otvorené (filter, výfuk), tak potom jedine dať to ladičom na brzdu a laborovať s tryskami v karbcoch a pod.
jsi si jisty, ze to strili do vyfuku? Nestrili to do sani?
Pokud to sem-tam streli do vyfuku - pod plynem - vynechava ti svicka. Rozprasena smes se z valce nastosuje do svodu a kdyz ji tam je dost, zapali ji vyfukove plyny z tech palicich valcu.
Pokud to strili do sani jsou to u karbcovych motoru nejcasteji brutalne rozhozene karburatory (nezavirajici ventily v plovakovce, zasekly plovak, hodne rozhozene hladiny, ...)
Naposledy editováno 19.06.2015 08:17:50
Pokud to sem-tam streli do vyfuku - pod plynem - vynechava ti svicka. Rozprasena smes se z valce nastosuje do svodu a kdyz ji tam je dost, zapali ji vyfukove plyny z tech palicich valcu.
Pokud to strili do sani jsou to u karbcovych motoru nejcasteji brutalne rozhozene karburatory (nezavirajici ventily v plovakovce, zasekly plovak, hodne rozhozene hladiny, ...)
Naposledy editováno 19.06.2015 08:17:50
JohnyKotrba> Jestli budeš měnit svíčky, budeš muset sundat nádrž, prohlédni filtr, jestli bude zasraný, vyper, vyčisti.
Zkontroluj všechny hadičky, jak benzínové, tak podtlakové, jestli nejsou popraskané, taky příruby ke karbecům! Mohou být povolené, nebo popraskané a přisávat vzduch. Nejlépe je vyzkoušíš na nastartovaném motoru, když je postříkáš nějakým hořlavým sprejem, nesmí se zvýšit otáčky motoru, jestli jo, přisává vzduch..!
A porovnej staré svíčky, jestli jsou stejně zbarvené.
Pak bych se pustil do karbeců, ale jestli si troufáš...?
Přidřený motor většinou klepe...
Zkontroluj všechny hadičky, jak benzínové, tak podtlakové, jestli nejsou popraskané, taky příruby ke karbecům! Mohou být povolené, nebo popraskané a přisávat vzduch. Nejlépe je vyzkoušíš na nastartovaném motoru, když je postříkáš nějakým hořlavým sprejem, nesmí se zvýšit otáčky motoru, jestli jo, přisává vzduch..!
A porovnej staré svíčky, jestli jsou stejně zbarvené.
Pak bych se pustil do karbeců, ale jestli si troufáš...?
Přidřený motor většinou klepe...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
motoservis Suzuki GSF 600 Bandit | miksenzo | 3 | 2.9.2024 v 16:54 nevo7 |
Suzuki Bandit GSF 600 má problém ve... Suzuki GSF 600 Bandit | Lonestar | 6 | 25.6.2024 v 22:17 Lonestar |
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 115 | 20.6.2024 v 16:48 SuperSic58 |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |