Naposledy editováno 22.09.2015 21:07:55
má to prej větší obsah znku atd.
1 reakcí na tento příspěvek Japonský veterán
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonský veterán
FILODENDRON píše: Vem tu Formulu 4T od Motorexu.
Má rozsah SG-SL. A obecně se tvrdí, že by se nemělo odchylovat moc od API víc jak jeden stupeň k modernějšímu. Jestli výrobce motorky doporučuje API SE a nebo variantně SF, API SG bych tam už nedávalNaposledy editováno 22.09.2015 21:48:40
1 reakcí na tento příspěvek Japonský veterán
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Japonský veterán
seikos píše: Má rozsah SG-SL. A obecně se tvrdí, že by se nemělo odchylovat moc od API víc jak jeden stupeň k modernějšímu. Jestli výrobce motorky doporučuje API SE a nebo variantně SF, API SG bych tam už nedával
Co jsem tak cetl a vypozoroval, tak ani tolik nezalezi na tom, co doporucuje vyrobce (on proste tenkrat doporucoval to nejlepsi, co bylo, dnes by na stejny novy motor doporucoval lepsi olej), ale jak ten motor vypada a co se tam lilo predtim. Pokud doted jezdil na stary oleje bez rozpoustedel, tak novej olej muze znamenat smrt, ale pokud uz tam nekdo predtim roky lil novejsi olej, tak bude motor relativne cistej a bez karbonu a muzes pokracovat s pouzivanim modernich oleju.
Prijde mi skoda nevyuzivat technologie v modernejsich olejich, takze osobne obvykle postupne zvedam API a sleduju podle rychlosti cernani oleje, jak moc to cisti, nesmi to byt moc velkej skok.
1 reakcí na tento příspěvek Japonský veterán
udinar píše: Do svojí Yamaha XZ550 z 82-hého leju Valvoline 20W50 SG a motorka na to šlape jako za mlada! Nemám žádný problém!
Ja do Guzziny taky Valvoline 20W-50, akorat bacha na to, jestli to maze i prevodovku a spojku. Ten co beru ja, je klasickej auto-olej (protoze Guzzi)
http://www.oleje-do-...-20W50-VR1-Racing-5l
Ale jak tu už někdo psal, záleží co do toho kdo lil předtím a kolik je usazenin za ty leta v motoru. Taky v jakým období jezdíš nejvíc, kolik motorka žere průběžně, jestli závodíš ...
Kupříkladu moje oblíbená Kawasaki KLR se dělá od roku 1984 doteď.Věřím tomu,že postupem let manuály doporučovali novější a novější API ale motor je až na pár drobných úprav stále stejný
MOTUL 5100-ESTER 10W40
Co doporučoval výrobce je jedna věc, tuto specifikaci by dnes nedoporučil dnes už ani náhodou. Jak už psal Redguy.
Další věc je, že výrobce už dávno není honda, jiné písty, válce, ojnice, ventily, spojka, těsnění atd.
Poslední věc, moc bych to nehrotil, můj známý teď konečně po 5-ti letech tahanic s Hondou, prodlužování záruk, soudní výhružky.. konečně dospěl opravy svého nového (5 let) fároše. Vždy jen měnily olej, poté i tvrdily, že motor opravily atd, vždy prvních 1000km ok, poté opět spotřeba 0,5ltr na 1000km.
Ano, je to výrobcem udávaná spotřeba, ale u nové Hondy za 300.000,- je to blbý.
Po 5ti letech konečně opraveno, mechanik v Hondě otočil jeden pístní kroužek. a to nekecám!!!
My pro změnu teda s kámošem zatím lejeme do Hondy CB 350 r.v. 1970 olej Moto Sintético Repsol 4T 10W40, API SJ; JASO T903–06 TYPE MA2 a zatím vše funguje bez závad.
Minulý majitel dával Castrol 10W40 a já mám se zmíněnou značkou zlou zkušenost.
Castrol zanechává uvnitř útrob motoru vrstvu shitu který nelze jen tak sundat dolů a proto dávaám
No a Motul 5100 ESTER 10W40 možná budeme zkoušet příští sezónu a uvidíme
Ještě se mi nezdá ta oprava motoru u litrového Fároše.
Že by u statisíců vyrobených motocyklů stačilo otočit 1 pístní kroužek a vše bude oukej??
Čus S
1 reakcí na tento příspěvek Japonský veterán
Nebudu tedy počítat yamahy. Jinak také přezdívané trefně "olejničky" že..
Pokud se na pístu otočí kroužek, je to takovej průser, že spotřeba může být taková jako sem napsal. Mě to přijde ještě v pohodě, co všechno se mohlo stát.
Nebyl to stírací, ale druhý s břitem.
Já do Yamahy xs 650 a Kawasaki Kz 440 (180, 1981) dávám Motul 3000 4T 20W-50
Zkusil sem Motul 5100 a poté něco na doporučení přímo z Yamahy (Yamalube - drahý jako by ho dělali ze zlata) a byly totálně na ho.... První co se mi přihodilo, že začala klouzat spojka a ve velkých hicech se motor pžrhřál a začal cvakat....s Motulem 3000 vše v poho....