týká se to sice auta, ale předstírejme, že jde o moto, tam to bude stejné.
Řeším, jestli s autem jet na druhou garanční prohlídku. Jde o to, že s ním skoro nejezdím.
První garančka měla být 30 000km nebo 1rok. Druhá tuším 60 000km nebo další rok... a tak do zblbnutí.
Auto mám 2 roky, zrovna padla záruka, ale najeto mám jen 17 000 km. Za dva roky jsem nenajel ani to, co by bylo na první garančku.
Olej se nekazí, není to marmeláda, jak tu někdo podotknul. Veškeré mechanické věci jsou závislé na nájezdu.
Má smysl jet letos do servisu, nebo je to blbost a mám se řídit ujetými kilometry?
1 reakcí na tento příspěvek Garanční prohlídka / pravidelný servis
Každopádně pokud vynecháš servis bude to znamenta následující:
1) Ztrátu záruky na korozi
2) Ztrátu záruky na lak - obvykle 3 roky
I když s těmito zárukami je to specifické.
3) Ztratíš možnost kulance na poruchu po záruční době - část nákladů nebo všechny náklady nese automobilka/importér, ale podmínka pravidelný servis. Uznává se to obvykle dle značky do 4-5 let stáří a max. 100 000 km. Třeba TSi motory s rozvody apod.
S fakturou za sevis bys mohl při prodeji auta doložit nízké km, ale zas nevím jak dlouho si to chceš nechat. Jestli 10 let tak je to nesmysl. Teď bych to ještě udělal dle servis plánu plánu.
1 reakcí na tento příspěvek Garanční prohlídka / pravidelný servis
Naposledy editováno 01.12.2015 19:15:38
Poggy píše: 8,5 tkm/rok není moc. u 15 let starý "plečky" bych olej měnil jednou za dca roky. Oleji spíš vadí studené starty a krátké trasy. Pak je vec druhá co je to za auto a jestli na něj není nějaká prodloužená záruka - 3/4 roky apod. Nevím co je to za značku.
Každopádně pokud vynecháš servis bude to znamenta následující:
1) Ztrátu záruky na korozi
2) Ztrátu záruky na lak - obvykle 3 roky
I když s těmito zárukami je to specifické.
3) Ztratíš možnost kulance na poruchu po záruční době - část nákladů nebo všechny náklady nese automobilka/importér, ale podmínka pravidelný servis. Uznává se to obvykle dle značky do 4-5 let stáří a max. 100 000 km. Třeba TSi motory s rozvody apod.
S fakturou za sevis bys mohl při prodeji auta doložit nízké km, ale zas nevím jak dlouho si to chceš nechat. Jestli 10 let tak je to nesmysl. Teď bych to ještě udělal dle servis plánu plánu.
Má pravdu předsedo

1 reakcí na tento příspěvek Garanční prohlídka / pravidelný servis
Záruka byla jen standardní - 2 roky, rez 5 let tuším, mobilita a nic podobného není.
Vzhledem k tak malému nájezdu ho asi prodávat nebudu... byl by strašně pod cenou, zůstane u někoho v rodině.
Elementary píše: Díky za odpovědi. Je to Citroen C4. Na první garančce mě přesvědčovali, že velkou část ceny dělá olej... 3,75l za 2500Kč, jistě... nemám tyhle ojebávače rád.
Záruka byla jen standardní - 2 roky, rez 5 let tuším, mobilita a nic podobného není.
Vzhledem k tak malému nájezdu ho asi prodávat nebudu... byl by strašně pod cenou, zůstane u někoho v rodině.

A tak si myslím,že jsem za tu dobu ušetřil dost peněz na předražených garancích a servisu. Troufnu si říct,že se to blíží ke 100 000 Kč.
Naposledy editováno 03.12.2015 08:24:25
Lyžař píše: Nevím co máš za auto, ale u škodovky dávají longlife olej a mění se buď po ujetých km nebo po 2 letech, teď jsem byl na 1. garančce a technik říkal, že ta 2. je jen kontrola auta, výměna pylového filtru a vyčištění brzd... Ale pokud tam člověk nepřijede, tak přichází o záruku mobility...
Nedávají long life oleje tomu, kdo má nastavený roční výměnu a co je ta mobilita, tohle jsem taky nechtěl u první garančky, to razítko stojí 500kč.