Naposledy editováno 31.08.2016 10:19:37
1 reakcí na tento příspěvek Problem na STK, 2 vinka na motorce!
1 reakcí na tento příspěvek Problem na STK, 2 vinka na motorce!
Marty22>promiň, ale jsi idiot, zkontrolovat si VIN na rámu je základ - každá motorka, co jsem viděl ho mela na krku a nikde jinde ( až na pár výjimek)...kdybych byl tak blbej, že bych si to nezkontroloval už při koupi, tak bych to špatne císlo rozklepal, resp. vybrousil, resp. nejlépe na něj hodil housenku (prevaril) a naklepal, resp vygraviroval číslo správne...jestli se budeš řídit mým návodem je jen na tobe - v tom případě jdi na jinou STK (snad ti to k něčemu bude, kdyz už to mají v systému - prip. budeš tvrdit, že si měl doma ještě jeden rám se správným VIN - je to přeci jen náhradní díl...)
Resp. pokud ten VIN není na seznamu kradených motorek a neni už v evidenci motorových vozidel, dalo by se zažádat i vyrazení správného VIN náhradní metodou, to by sis musel ale zjistit sám...
Hlavně už nic dále neupravuj, je to v systému a na žádné stanici STK Ti to už nedají. Na majitele pořádně tlač, ať navalí prachy z5, i když dost pochybuji, že je dostaneš.
Naposledy editováno 30.08.2016 05:23:57
2 reakcí na tento příspěvek Problem na STK, 2 vinka na motorce!
2 reakcí na tento příspěvek Problem na STK, 2 vinka na motorce!
Marty22> jestli chceš jít legální cestou, tak leda jak jsem psal - dopis od právníka - treba vymekne...nebo vyrazit VIN náhradní ražbou...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problem na STK, 2 vinka na motorce!
Takze pokud ti do systemu zadaj nesouhlasici VIN tak vsichni dalsi kam jdes na kontrolu uz to vedi. Jestli je to tak, ze vedi a nic to neznamena nebo spatny VIN = automaticky neprihlasitelny netusim.
Me spis fascinuje ze u toho mojeho zakaznika to proslo evidenckou a normalne si to na sebe prihlasil.
1 reakcí na tento příspěvek Problem na STK, 2 vinka na motorce!
A co zkusit si VIN vyrazit svépomocí. Nevím jak ti to projde na STK když tě vyrazili a dali závadu do databáze.
1. odstranění vady - tj. bývalý majitel by to musel nějak zlegalizovat, ev. to zlegalizuješ Ty, na jeho náklady. Upřímně si nedovedu dost dobře představit postup, který by to opravdu dokázal.
2. slevu z kupní ceny, s tím že je možno věc používat jen v omezeném rozsahu. Což je přesně to co Ty, jako jednu z variant popisuješ, tedy že by jsi motorku používal jenom "na pole".
3. odstoupení od kupní smlouvy, protože se věc nedá používat obvyklým způsobem, u vozidla, zejména u vozidla "s papírama" se tak nějak automaticky předpokládá, že je přihlásitelné.
Z vlastní a velmi čerstvé zkušenosti, Ti mohu potvrdit, že jakkoliv problematická VIN-ka se dnes na STK řeší, a to tím, že má vozidlo závadu v kategorii "B", tedy vážnou, tj. v praxi STK na měsíc a nutnost odstranění. Naběhli na v podstatě od nového roku, kdy se začali všechna VIN-ka fotit. Mně takhle neuznali VIN, které normálně prošlo před lety evidenčkou a několika STK-áčkama. A mimochodem dneska nikomu nedokážu, že to VIN je tam takhle vyražený už léta, protože se to nikdy předtím na STK nefotilo.
Takže záleží na Tobě, ale pokud si motorku necháš, tak s ní do normálního provozu na nějakých 90 procent nepočítej. A to že se borec cuká, to bych asi jako problém zas tak neviděl - v tomhle případě bych to šacoval na opravdu úspěšný soudní spor pro Tebe. Tedy na rozdíl od celý řady nápadů, který tady probíhaj ohledně jakýchsi rádoby skrytých vad typu kleklej motor, volítaný vačky apod. Tvůj případ skutečně spadá právě pod ten pojem vada, tak jak ho míní Občanský zákoník.
Tohle bych neriskoval ani náhodou:
nemá evidenčku - tedy motorka není na něj přepsaná, není vlastník, tudíž vůči úřadu má jen silně omezené možnosti jednání. Přitom je v databázi STK, ale i na úřadě jsou k dispozici jak fotky, tak i záznam o vadném VIN-ku. I pokud by se mu to povedlo překlepnout a projít evidenčkou, tak se může velmi reálně zaseknout na přepisu, protože tam bude mít onen záznam o vadném VIN-ku, ale v ruce žádný papír, že bylo opraveno v souladu s nařízením příslušného úřadu jako vadu VIN opravit, takže mu ten přepis zřejmě tak jako tak neudělaj. Tím že ale on sám do toho zasáhne, tak je předchozí majitel už absolutně z obliga, a on si může motorku nasulcovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problem na STK, 2 vinka na motorce!
No vidíš, tak tohle mě teď zdůvodnili tím, že tenkrát se to nefotilo, ale dneska se to už fotí. Když to převedu na něco jinýho, tak není důležitý, jestli máš gumy sjetý na plátno či nikoliv. Pokud se to bude fotit, tak jsou nevyhovující, pokud se to fotit nebude, tak můžeš jet.
Špatný VIN je závada typu "B", a je to evidenční závada, tudíž by technickou měl projít s papírama na měsíc, ale evidenčkou by neměl projít vůbec.
Pokud na to prodávající nepřistoupí, nezbude ti nic jiného, než právník, popřípadě soud.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problem na STK, 2 vinka na motorce!
Podle me to evidenckou proslo jako nejaka levarna puvodniho prodavajiciho, protoze evidencku zarizoval prodavajici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problem na STK, 2 vinka na motorce!
2stroke píše: Johny1,bjaci> je to vaše osobní zkušenost, že mu to s naklepanym novým číslem na jiné STK nedají? Pokud ne, nesirte tu domněnky...
Marty22> jestli chceš jít legální cestou, tak leda jak jsem psal - dopis od právníka - treba vymekne...nebo vyrazit VIN náhradní ražbou...
dnes se vse foti, foti se to dvakrat. Jednou si to foti svym fotakem do svoji databaze, podruhe to foti mobilem s datovym tarifem ,ktery vyfocene fotky odesila na centralu.
Takze to uz ani nejde dokoncit jako serizeni svetel, pokud je tam vyfocene nesouhlasne VIN.
Takze jestli ti to vyfotili tak to i zapsali...a pak uz proste neni jina cesta, nez mu motorku vratit a on ti vrati penize.
A reseni uz je na tobe, jestli pod podhruzkou a nebo legalni cestou pres soudy.
Je skoda, ze na tento pripad, kdy STK odhali nejaky zavazny problem neexistuje nejake zkracene reseni. Kuprikladum, ze bude privolana policie a s jeji asistenci dojde k vraceni zbozi prodavajicimu a kupujicimu se vrati penize.
Jenze se jedna o obcanskopravni spor a k tomu tady policii nezivime. K tomu jsou soudy.
Proste nadhera.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problem na STK, 2 vinka na motorce!
To ze se foti detailne podle me nic neznamena, kdyz ti to nebude chtit technik zapsat tak to ani nenafoti ...ze jo.
Ale myslim ze to je vzhledem k problemu tazatele celkem jedno. Tomu uz to tam zapsali.
Koupit auto nebo motorku a pak byt u STK na nervy jestli projde, na to se mam moc rad.
A jestli se prodejce bude cukat, je to jasny signal poprat hezky den.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problem na STK, 2 vinka na motorce!
No nevím, ale spíš bych řek, že se to nefotilo, alespoň já si nepamatuju, že by mi před tím dělali nějaký detailní fotky. A jak ve čtvrtek na STK, tak v pondělí na registru mi sami řekli, že se identifikační znaky fotí až od novýho roku - to když jsem se ohrazoval, jak je možný, že mi to samý provedení VIN-ka prošlo jak technickou tak evidenčkou a vždy bez jakýchkoliv námitek, a teď najednou je nevyhovující.
Je pravdou, že se už delší dobu fotí to, že vozidlo bylo na skutečně fyzicky přítomno na technický, proto jsme od nějaký doby museli i motorkama projíždět linkou, zatímco dřív nám motorky kontrolovali na place před barákem. A od tý doby, co se musí projíždět linkou, jsou technici docela nervózní z toho, že když jim tam postavíš motorku na bočák, tak jim počkodíš podlahu, o stavění na velkej stojan ani nemluvě.
Ale ten technik ti zacne ted motorku fotit v nejakem okamziku ne ? Takzek kdyz zjisti na zacatku ze nesedi VIN a nebude to chtit resit jako technickou ale jako kontrolu svetel, tak dojde na prepazku tam mu to prdelaj z TK na kontrolu svetel a nic fotit nemusi. Zejo.
2 reakcí na tento příspěvek Problem na STK, 2 vinka na motorce!
Zkopírováno z offmota
Modely wrf 2005-2006 pro pro Evropu předělává Italská firma RGP s.r.l.
Original VIN nemá EU homologaci, tak se musí znehodnotit a místo něj je přidělen VIN s EU homologací.
Na krku řízení je daný štítek s výrobcem a novým VINem.
Na rámu je nový VIN vyražen tady:
Bohužel tuto informaci neví ani na STK, kde štítek na krku sundávají a hlásí to na policii......
Naposledy editováno 30.08.2016 13:16:10
Marty22 píše: Vas by napadlo,ze pod stitkem je dalsi VIN? Kdyz jinak vse sedelo? Ted na novych yamahach davaji jenom samolepku na krk rizeni..nenapadlo me to bud teda soudni cestou..s tim ze prachy uvidim za hodne dlouho a motorku mi mozna taky seberou a nebo pozadovat vyraznou slevu.
VIN je VŽDY alespoň jednou vyražen přímo na karoserii nebo nosném rámu vozidla.
vevixt píše: Co to je za motorku? Podle štítku je to WR250F? Jestli jo tak tam dělali evropskou homologaci nějaký firmy a dávali se tam tuším jiný štítky a VINka,zkus to pohledat
Zkopírováno z offmota
Modely wrf 2005-2006 pro pro Evropu předělává Italská firma RGP s.r.l.
Original VIN nemá EU homologaci, tak se musí znehodnotit a místo něj je přidělen VIN s EU homologací.
Na krku řízení je daný štítek s výrobcem a novým VINem.
Na rámu je nový VIN vyražen tady:
Bohužel tuto informaci neví ani na STK, kde štítek na krku sundávají a hlásí to na policii......
Což by mohl být tento případ......
Nikdy jsem o tom neslyšel, ale nezní to úplně nelogicky - pokud to tak je, tak by bylo vše ok (druhé VIN na rámu u nohy je tu zmíněno....)