paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací
15.9.2016 v 16:53
Zdravím,

Až donedávna jsem si myslel, že mám doma dva totožné motory na čz 150c. Jak se ukázalo jsou na nich nějaké rozdíly a chtěl bych poprosit o pomoc s určením.

První motor je klasická čz 150C, ale je na něm číslo 469 436 - Proč tolik?

Druhý motor se oproti prvnímu liší ( VIZ. FOTO ) - žebrování válce je na straně nad karburátorem skosené, vzadu kde je ukazatel zařazeného stupně není "výstupek" k uchycení bočního víka. Také je rozdíl v místě pro kryt karburátoru. Na motoru je menší ozubené řetězové kolečko. Mohl by prosím někdo poradit?

















1 reakcí na tento příspěvek Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

15.9.2016 v 19:27 | Nahoru | #1
Ten motor na obrázku je zjevně "napaden kutilem". Pokud vím, vyráběly se 4 typy motocyklů 150tek:
1 - klasická bez zadního pérování
2 - klasická se zadním pérováním jako pérák
3 - kývačka, půlbuben
4 - kývačka celý buben
První dva typy měli převod více do síly (menší primární kolečko), kývačky větší (víc do rychlosti).
Pokud se mýlím, uveďte v čem.

Naposledy editováno 15.09.2016 19:28:24

Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

15.9.2016 v 21:09 | Nahoru | #2
Ten motor z fotek měl někdo na krosce nebo v motokáře...napaden kutilem obecným...ta zkosená část na zadní straně válce je podle mě kvůli velkému karburátoru, který tam nacpal, nebo konstrukci ramu toho samodomopeklostroje...vyřezané úchyty krytu karburátoru a pravého dekliku jsou to první, co všichni tuning bahňáci dávají pryč...na funkci to nemá valný vliv, ale na veteránskou testaci bych s tím nejezdil

Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

15.9.2016 v 21:36 | Nahoru | #3
Hodně najdeš na stránkách Jawarmaniak a odtud cituji vysvětlení výrobního čísla:

Tyto motory byly později převzaty do motocyklů Jawa-ČZ 125/351 a 150/352. Poznáme je podle výrobního čísla začínajícího 4xx xxx (125ccm začíná v.č. 400 000, 150ccm 420 000).



To znamená, první motor je z malé Kývačky a ne z Céčka.

Edit: A ten druhý kutilský by měl být podle výr. čísla Céčkový z konce roku 1951

Naposledy editováno 15.09.2016 21:43:52

Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

15.9.2016 v 21:44 | Nahoru | #4
Z motoru je odbroušený celý vrch karterů, protože normálně je karburátor utopený v "misce" pod deklem. Tady pro větší karbec šlo vše po válec pryč.





Naposledy editováno 15.09.2016 21:46:30

Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

16.9.2016 v 09:06 | Nahoru | #5
Mockrát děkuji za info. Je možné bez nějakých větších problémů použít ten motor Jawa-ČZ 150/352 jako motor do Cčka ?

1 reakcí na tento příspěvek Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

16.12.2016 v 07:40 | Nahoru | #6
Rozměrově bude motor z 352 pasovat úplně přesně, až na pár drobností jsou to stejné motory. Jedna z těch droností je avšak fakt, že 352 nemá chcípák na pravém bočním krytu, ale ve spínačce. Takže by bylo potřeba vyvézt z motoru drátek chcípáku a udělat si chcípací kontakt někde mimo extra. (Další drobnosti - výřez v řadící hřídeli u řetězového kolečka kvůli většímu kolečku sekundáru - 150 Céčka měli 17z, 352 pak 20z. A to je vše, jinak to jsou stejné motory.(

Ale to jsi už za tu dobu zjistil, tak jen pro další generace

(reakce na) Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

3.1.2017 v 13:19 | Nahoru | #7

hobr píše: Ten motor na obrázku je zjevně "napaden kutilem". Pokud vím, vyráběly se 4 typy motocyklů 150tek:
1 - klasická bez zadního pérování
2 - klasická se zadním pérováním jako pérák
3 - kývačka, půlbuben
4 - kývačka celý buben
První dva typy měli převod více do síly (menší primární kolečko), kývačky větší (víc do rychlosti).
Pokud se mýlím, uveďte v čem.



To s převodem je blbost. Ano kývačka a céčko používají jiné pastorky na sekundáru, ale vem v potaz jiné rozměry kola 19" vs. 16" Finální převod i maximálka je stejná

(reakce na) Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

3.1.2017 v 13:20 | Nahoru | #8

milfordoj píše: Rozměrově bude motor z 352 pasovat úplně přesně, až na pár drobností jsou to stejné motory. Jedna z těch droností je avšak fakt, že 352 nemá chcípák na pravém bočním krytu, ale ve spínačce. Takže by bylo potřeba vyvézt z motoru drátek chcípáku a udělat si chcípací kontakt někde mimo extra. (Další drobnosti - výřez v řadící hřídeli u řetězového kolečka kvůli většímu kolečku sekundáru - 150 Céčka měli 17z, 352 pak 20z. A to je vše, jinak to jsou stejné motory.(

Ale to jsi už za tu dobu zjistil, tak jen pro další generace



+ upevnění krytu řetězu... To bez zásahu do karteru neuděláš..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Opakovaná veteránská testace, jaká ... ČZ 150 -Míla- 18 7.4.2025 v 08:50 sardel
ČZ 150 C rv 1950 uchycení sedla ČZ 150 spacil-petr 4 1.2.2025 v 10:14 FiffiQ
ČZ 150 C zapalování ČZ 150 spacil-petr 10 17.1.2025 v 15:12 spacil-petr
Rok výroby ČZ 150 C podle čísla mot... ČZ 150 -Míla- 19 21.11.2024 v 10:32 nemako
Veteránské papíry - STK vs testace ČZ 150 FiffiQ 15 4.11.2024 v 18:40 Sema

TOPlist