Až donedávna jsem si myslel, že mám doma dva totožné motory na čz 150c. Jak se ukázalo jsou na nich nějaké rozdíly a chtěl bych poprosit o pomoc s určením.
První motor je klasická čz 150C, ale je na něm číslo 469 436 - Proč tolik?
Druhý motor se oproti prvnímu liší ( VIZ. FOTO ) - žebrování válce je na straně nad karburátorem skosené, vzadu kde je ukazatel zařazeného stupně není "výstupek" k uchycení bočního víka. Také je rozdíl v místě pro kryt karburátoru. Na motoru je menší ozubené řetězové kolečko. Mohl by prosím někdo poradit?



1 reakcí na tento příspěvek Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací
1 - klasická bez zadního pérování
2 - klasická se zadním pérováním jako pérák
3 - kývačka, půlbuben
4 - kývačka celý buben
První dva typy měli převod více do síly (menší primární kolečko), kývačky větší (víc do rychlosti).
Pokud se mýlím, uveďte v čem.
Naposledy editováno 15.09.2016 19:28:24
Tyto motory byly později převzaty do motocyklů Jawa-ČZ 125/351 a 150/352. Poznáme je podle výrobního čísla začínajícího 4xx xxx (125ccm začíná v.č. 400 000, 150ccm 420 000).
To znamená, první motor je z malé Kývačky a ne z Céčka.
Edit: A ten druhý kutilský by měl být podle výr. čísla Céčkový z konce roku 1951
Naposledy editováno 15.09.2016 21:43:52
1 reakcí na tento příspěvek Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací
Ale to jsi už za tu dobu zjistil, tak jen pro další generace

hobr píše: Ten motor na obrázku je zjevně "napaden kutilem". Pokud vím, vyráběly se 4 typy motocyklů 150tek:
1 - klasická bez zadního pérování
2 - klasická se zadním pérováním jako pérák
3 - kývačka, půlbuben
4 - kývačka celý buben
První dva typy měli převod více do síly (menší primární kolečko), kývačky větší (víc do rychlosti).
Pokud se mýlím, uveďte v čem.
To s převodem je blbost. Ano kývačka a céčko používají jiné pastorky na sekundáru, ale vem v potaz jiné rozměry kola 19" vs. 16" Finální převod i maximálka je stejná
milfordoj píše: Rozměrově bude motor z 352 pasovat úplně přesně, až na pár drobností jsou to stejné motory. Jedna z těch droností je avšak fakt, že 352 nemá chcípák na pravém bočním krytu, ale ve spínačce. Takže by bylo potřeba vyvézt z motoru drátek chcípáku a udělat si chcípací kontakt někde mimo extra. (Další drobnosti - výřez v řadící hřídeli u řetězového kolečka kvůli většímu kolečku sekundáru - 150 Céčka měli 17z, 352 pak 20z. A to je vše, jinak to jsou stejné motory.(
Ale to jsi už za tu dobu zjistil, tak jen pro další generace
+ upevnění krytu řetězu... To bez zásahu do karteru neuděláš..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Opakovaná veteránská testace, jaká ... ČZ 150 | -Míla- | 18 | 7.4.2025 v 08:50 sardel |
ČZ 150 C rv 1950 uchycení sedla ČZ 150 | spacil-petr | 4 | 1.2.2025 v 10:14 FiffiQ |
ČZ 150 C zapalování ČZ 150 | spacil-petr | 10 | 17.1.2025 v 15:12 spacil-petr |
Rok výroby ČZ 150 C podle čísla mot... ČZ 150 | -Míla- | 19 | 21.11.2024 v 10:32 nemako |
Veteránské papíry - STK vs testace ČZ 150 | FiffiQ | 15 | 4.11.2024 v 18:40 Sema |