zatím jsem jezdil jen na cestovním enduru (Tiger 800) a terén tak max někde po Poloninách na Ukrajině.
Láká mě dát se na něco ostřejšího. Ale tohle je pro mě španělská vesnice. Takže jsem zmaten rozmanitostí nabídky. Jelikož nemám zkušenost s dvoutaktem a vykládají se o tom strašidelné příběhy, raději se dívám po čtyřtaktu. Když se dívám po čtyřtaktu, daleko větší a cenově atraktivnější nabídka je v kubatuře těch 400 a více ccm. Říkám si však, jestli to není podobný případ jako s dvoutaktem, kdy mě to vytrhne ruce z těla při prvním rozjezdu. A 4T 250 je také daleko větší položka (navíc když trvám na SPZ).
Tedy, ptám se zkušených vyzrálých enduristů s nadhledem , kteří už něco projeli, jak je to s těmi motocykly? Je každý 2T peklo, které jede jenom nahoře nebo jsou i typy více "spodových" 2T? Je 4T 400 či 450 zásadní rozdíl oproti 4T 250? Je větší motor životnější než menší? Jsou tam vůbec rozdíly v provozních nákladech?
Kde mám začít, když zatím nevím, jestli mě to strašně nepotahá a po dvou jízdách to nebudu prodávat? Při váze nějakých 100kg (pokud je to vůbec nějak důležité) je 125 motor asi úplná zbytečnost v uvažování, ale možná mě vyvedete z omylu.
Co se týče značek, je velký rozdíl (servis, náklady, dostupnost) s KTM (Hsqv) a oproti tomu např. Yamaha WR nebo RM-Z? A co méně profláklé značky jako Sherco či AJP? Přijde mi, že často komponenty sdílené, motory se taky vyskytují všude možně, hlavně co se týká evropské produkce...
Předem díky za smysluplné názory a prosím ani mě, ani sebe vzájemně neurážet.
1 reakcí na tento příspěvek Neználek vybírá ostré enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neználek vybírá ostré enduro
pokud bys neco nutne musel mit s malym rozpoctem, tak 2t je na servis - GO o neco malo mene financne narocna, ale cim starsi 2t tim mene "ovladatelny" a narocnejsi na umeni jezdce...
jinak ta 450 /300 2t te nijak neprekvapi tim jak jede, proti silnicnim moto jsou to vydechliny, ale v narocnem terenu brzo dochazi sily a jsi rad ze drzis riditka, natoz abys kontroloval o kolik si otocil plynem... to je to proc se silne motorky zacatecnikum nedoporucuji...
Nejede to zas o tolik špatně oproti těm ostrejm a ty jako panic v terénu bys ten rozdíl stejně nepoznal/neocenil
Zkusíš a uvidíš jestli u toho budeš chtít vůbec zůstat...
1 reakcí na tento příspěvek Neználek vybírá ostré enduro
- pokud chceš enduro na jednodenní akce, pak je to relativně jedno. na slabší motorce jsi později unavený, já vlaju na 450 od třetího dne (no, teď jsem na to vlezl po půl roce a odpoledne toho měl plný gaerne)
- v rumunsku jsou občas kopce, který 250 už blbě tahá
- mám 450 - když je dobrý rok, jezdím 15 dní, když špatný (letos), jezdím 3 dny...příští motorka bude rozhodně menší (asi 350...plus minus 100 ccm )
ke 2t
- jen jsem si párkrát půjčil 2t/300 a příjemné na ovládání (hmotnost a těžiště), ale nevyhovoval mi charakter motoru. sice to dole táhne taky, ale dost jedeš "přes spojku", nemůžeš brzdit motorem a přejezdy jsou o nižších rychlostech...ale jsem v terénu fakt lama
jinak mám přes 20 let a cca 150 tkm zkušeností s motorkama - aktuálně na silnici a do lehčího terénu adv990 - a v terénu na ostré cca 300 mth
edit: sojkin má dobrý návrh - jakékoli neostré enduro s relativně dobrým podvozkem do terénu
Naposledy editováno 10.11.2016 10:10:08
Fakt je řešením, jak píše i Assassin, utopit peníze, koupit (dobře) funglovku a za 2-3 roky ježdění (skoro bez investic) jí prodat s minimální ztrátou.... jiné řešení je třeba DRZ400.... což je, ale hodně polovičaté, je to opravdu těžké a neobratné... hlavně když to neumíš a chceš se učit, tak lehká, kvalitní motorka ti ušetří hodně chyb, trápení, pádu a spousta věcí ti usnadní... ne nadarmo se říká: "dobrý pilot, zalíta i na vratech od stodoly"... ale učeň (=blbec) potřebuje dobrou techniku a pořádné gumy!!!
edit.: pokud máš 100kg a v lese to neumíš, tak bych se určitě vyhnul 125/2T i 250/4T a vybíral buď 2T 250-300 nebo 4T 350-450 a drasticky platí, že čím novější model, tím hladší, hodnější a ovladatelnější... hlavně v tomto směru dělá vývoj obr-pokroky, tak není důvod se bát větších obsahů, ba naopak...
Naposledy editováno 10.11.2016 12:21:29
Je to tak, že v terénu jsem se pohyboval jen na cestovním enduru. Lesem, poloninou, většinou jsme potkávali jenom lehké krosky , ale jak to začne houstnout, cítím, že tam chybí lehkost a jistota vlastního počínání, člověk se bojí o motorku i sebe. Očekávám od něčeho lehčího, že získám jistotu, vyzkouším co si na velké netroufnu, bude to dělané na padání, takže se o to nebudu tak srát a nebude to stát 250... A samozřejmě se časem budu pohybovat i rychleji.
Jsem rád, že jste mi napsali, že těch větších objemů se nemusím až tak bát. Je tam minimálně větší výběr. Podle toho, co taky vidím kolem sebe, věřím, že i některé starší stroje nebudou dramaticky jeté, protože motorku má každý, ale taky skoro každý na to nemá čas, takže to najede za rok 10mth nebo 3000 km... Budu pátrat spíše po známých, abych měl aspoň slabou jistotu, co kupuju. Nechám otevřeno více možností a kdyžtak se bude prodávat a zase kupovat či utrácet více.
A z těch endur bych doporučovat 350-450 4T.
Zrovna v neděli jsem se byl podívat na enduro závodě v Bartochově u Českých Budějovic kde jezdilo snad vše co se podařilo nastartovat.
A bylo vidět, že lehké 2T jsou rychlejší, méně unaví, víc vyjedou ale z jednou podmínkou: Musí se to umět!!!
Kdežto 4T 450 mnohem víc odpustí a naopak když to neumíš tak pomůže! A je jednoznačně vhodnější pro začátečníka. A výkonu se netřeba bát. Je třeba jen citlivě z plynem.
A k těm starším motorkám. Myslím že není nutné kupovat jen novu. Starších motorek se prodává mraky. Třeba kamarád koupil 10-ti letou Yamahu WR450F , nechal ji prohlídnout u mechanika něco málo zaplatil za výměnu lanka… a jezdí! A motorka se dá lehko koupit, a když nebude vyhovovat, tak se dá zase lehko prodat!
Sám teď pokukuju po nějakém lehkém enduru a ty ceny jsou fakt peklo. To aby si člověk našetřil 100tis. a ještě se bál, že bude do motoru brzo hrabat. Nové enduro = 200tis., to je pro začátečníka úplné scifi, navíc pokud to chce jen jako zálibu, na kterou má čas jednou za 14dní. Zabrousil jsem do kategorie trialu, konečně se začaly vyrábět motorky něco mezi endurem a trialem, teď už jen aby ty ceny o něco spadly Ikdyž na trialku se dá koupit sedlo s nádrží navíc, což je pro mě taky varianta. Mě stejně baví víc blbnout někde v lese než nějaké rychlé přejezdy přes les a pole, na což trialka je ideal. Třeba to máš taky tak...
Servisem závodních moto, se živím od "minulého režimu" a bohužel neustále vidím kolem sebe, že při koupi mota za uváděných 60-70, vyjde ten "černý petr" nutné g.o. na tebe s jistotou tak 10:1... tyhle motorky jdou do inzerce vždy když majitel ví(tuší) že je to na hraně a hrozí nutnost velké investice... těch pár slušných se v inzerci neoctne a prodá se v partě mezi kámošema...
Naposledy editováno 11.11.2016 17:25:41
1 reakcí na tento příspěvek Neználek vybírá ostré enduro
GasGas EC250F Cami Racing motor AJP PR250 ,,Zongshen ZS177MM" 32PS motorka lehká, dávám si sní všechno lehčeji a člověk více blbne skoky a jízda po zadním... Člověk si troufne na trať a další kravení či jízdu s ostrými...Nebojím se toulat do velkého neznáma protože vím , že se odtamtud vyhrabu- a nebo se dá ,,odnést" . Motorka zvládne i nějáký hobby závod crosscountry...
Jinak jsem měl možnost se svézt na AJP PR5 a musím říct, že mile překvapila.
1 reakcí na tento příspěvek Neználek vybírá ostré enduro
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 291, 292] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8742 | Včera v 15:42 ZdendaZB |
Objednavka sedla Seat Concepts z USA Honda CRF 250L | stomas | 22 | 26.9.2024 v 19:05 ZdendaZB |
Jak zlepsit zvuk Suzuki RM-Z450 | hejzljan | 20 | 22.9.2024 v 13:34 assassin |
Karburator Yamaha WR 450F | Milda79 | 0 | 18.9.2024 v 17:44 Milda79 |
Yamaha wr450f 2008 Yamaha WR 450F | Milda79 | 4 | 16.9.2024 v 20:52 Kohlstein |