Za domkem mi zacina teren az do aleluja. Moje blbnuti obnaselo hodinku dve v lese. Naprosto nejvic mi sedla EXC 250 pro svoji uzasnou lehkost a obratnost, tak uvazuju o nastupci.
Elektro enduro me laka jednak pro temer naproste ticho, druhak pro ovladani ala horske kolo (blbnul jsem kdysi s downhillem).
Jako nevyhodu vidim nizsi dojezd, nevim kolik vydrzi baterka, nevim jestli se to da opravit kdyz se neco vysype na elektromotoru.
EXC 300 (zvazoval bych i 250) bude mit mnohem delsi akcni radius, ale furt to bude delat v lese neplechu. Freeride ma trochu jinej ram, ale asi bych si taky zvyknul.
Nemate nekdo pls primou zkusenost s E-XC? Ma smysl nad tim uvazovat? Pocitam ze bych ji koupil jako zanovni, malo jety kus (pripadne uplne nejetou, pokud bych se fakt rozhoupal).
Naposledy editováno 08.12.2019 12:30:14
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
Má to hezký věci jako : okamžitej max. kroutící moment v celym spektru otáček, 3 levely jízdy, neřešíš kvalty a řazení, všechno pěkný, ale ten dojezd a kapacita akumulátoru je to ještě v plenkách a prostě je to limitující... A přitom to enduro o tý volnosti a limitech vlastně je...
Navíc, ten projev spalovacího motoru k bajkům prostě patří, jasný řve to, ale když stojim před motorkou tak potřebuju cejtit zpětnou vazbu, tady ti něco zaškrká a pak ....nic :D
Za mě ne, možná tak za pár dekád až se tohle E odvětví pohne...
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
Jde mi hlavne o prakticke zkusenosti a hlavne realna vydrz baterky. Prave ta hmotnost zminovana jako zapor je u me nejvetsi klad - proste horske kolo s motorem. Cvicne jsem na tom sedel a ta lehkost je masakr.
Ten dojezd me asi zatim odrazuje nejvic.
Sojkin> byl by nejaky odhad, kolik km v praxi ta baterka da pri nejakym beznym enduro blbnuti, tzn ani hard ani jezdeni po polnackach? Nebo jak dlouho to trva, nez to vybijes?
Záleží na tom módu jakej zvolíš, na ten nejostřejší, když to honíš a šťavíš z toho co to dá to cca vydrží max. +/- 40min.
Ten střední mód dá +/- 20min navíc a na ten nejslabší to vydrží jezdit cca 1,5hod. Ale nejslabší neznamená že se nesvezeš, pořád je to pěkný svezení..
Ber to vše s rezervou
Sojkin> takze teoreticky - pul hodina beznyho popojizdeni a pul hodina vyjezdy atd?
asi bych jeste do motorky nesel ale vzal naky enduro kolo s tou "asistenci" motoru - jako dela treba haibike. urcite ne ty zelekrifikovany sjezdaky (boxxbike, bultaco) to je podle me uplna blbost.
Naposledy editováno 02.06.2017 09:55:19
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
Takze radeji 2T a nejakou dobrou tlumici koncovku, koukam...
Asi tak na tu hodinku normálního pohodovýho ježdění bych to viděl.
Jedna z nejtišších koncovek co znám je Akrapovič, když to jede na volnoběh, tak to skoro ani neni slyšet, při vytočení se taky žádnej kravál nekoná a funguje suprově.
Mimochodem, mám jednu v inzerci, novou
Naposledy editováno 02.06.2017 13:25:51
taky by to do lesa (ani na cestu) nemělo,ale myslím si,že idiotů,co to bude řešit,fakt moc nebude.
je to v podstatě domácí skládačka,žádné unikátní díly od KTM za nesmyslné peníze.....,bohužel jsem se na tom neměl možnost svézt,ale líbí se mi to fakt moc
2 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
Stejny dotaz jak Doplh, jak je na tom ta vec se spolehlivosti a kde vidis slabiny?
Kdyz to porovnas s normalnim endurem, v cem vidis + a - (nemyslim dojezd a zplodiny, spis technika jizdy a celkove pocity z jezdeni na tom)
Naposledy editováno 16.06.2017 09:13:12
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
Matouch-pitbike píše: Tak najeto mám jenom 50 mth, měnil jsem zatim jednou olej. Jinak mažu jenom řetěz, nic víc. Na moje ježdění kdy se chci vyřádit a za půl hodky jít zpátky do kanclu bych chtěl lepší tlumiče ( na skákání freeride není) to ovšem lze vyřešit jinejma pružinama, to je jenom moje lojzíkovina, že jsem si to ještě nenechal vyměnit. Poruchy... jaký, dyt tam neni nic co by se mohlo porouchat kromě tlumičů. Jízda na tom je jako na nasranym kole, ovládání je fakt super. To že brzdim oběma rukama mi pak chvilku trvá na normoš, kdy mačkám zadní a přitom je tam jenom spojka :) Co se týče lítání v lese, tak ten pocit že tam nepatřim, který mívám na klasice na E nemám. Lidi co potkám se spíš leknou, páč nic nic a pak najednou je před nima týpek na moto. Prostě neslyšej ikdyž to bzíká a chrastí, ale není to pronikavej zvuk, kterej by tě odhalil na 50m. Jako za mě je to supr věc
dovolím si nesouhlasit-hustokrutého střelce na enduru s laďákem,nebo v ještě lépe s krosou jde slyšet až na kilometry daleko.....
ale jinak zajímavé informace...,je dobré,že ti to funguje,ano se to nezdá,ale to není jen baterka a motor,té elektroniky okolo je hromada...,pro mně osobně je tohle největší strašák.
Naposledy editováno 16.06.2017 10:56:20
myslis ze freeride ma horsi podvozek nez exc 300? me se treba na exc 250 libila prave ta "kolovitost", samo to bylo proti kolu tezky ale na enduro (treba v porovnani s yamahou) paradne citlivy podvozek.
1 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
na moji hmotnost kolem 100kg by se to navic muselo i tak predelat, nato sednu a mam sag tak 50procent :)
ta alta je utopie, prihlasit to tu na znacky asi nebude easy, muzu se zkusit zeptat jednoho cloveka co si na dovozech tehle uletu ulitava, ale moc to nevidim (MR43)
Kome: hele co naky endurko na biku? frantodromy kolem cernosic treba...
2 reakcí na tento příspěvek Elektro enduro / kolo
Popis:
• Jako zaklad posloužila Kawasaki KX250F r.v.2006 se 121 MTH, tedy cross special s velmi dobrym podvozkem a lehkym, pevnym duralovym ramem.
• BLDC 5 Kw motor – v pomeru cena / vykon jsem nenasel lepsi, kvalitni, ucinny a jak elektricky, tak mechanicky predimenzovany motor - stejny pouzivaji napriklad Electric-Motion
• 350A Kontroler motoru se sinusovym prubehem signalu, plne programovatelny, se sirokym nastavenim snimani, ochrany motoru a baterii
• Baterije je slozena se 16ti seriove propojenych LiFePO 40Ah clanku umistenych nad motorem, v nadrzi a pod sedlem. Balancovani jak vstupnich, tak vystupnich proudu a napeti, monitor baterie je umisten misto vicka nadrze.
• Propojeni s PC - lze behem par vterin linearne prenastavit veskere parametry motoru, plynove rukojeti, baterie, vykonove a rychlostne omezit atd. Zkratka opravdu rychle, siroke a relativne jednoduche nastaveni.
• Kvuli myti a brodeni je cela stavba vodeodolna.
• Primarni prevod je bezudrzbovym ozubenym remenem, sekundarni prevod retezem (prevodovy pomer lze velmi rychle menit standartnim koleckem ci rozetou)
• Pro stavbu jsem pouzil pouze uslechtile naterialy – nerez, dural, hlinik
• Vaha cca 100kg
• Max rychlost cca 80 km/h
• Dojezd cca 50km v lese, na silnici teoreticky 100km, ale tam tahle motorka nepatri
• Nabijeci cas je cca 4h pri plne vybite baterii
• Spotreba elekriny me vychazela kolem 0.25 kc/km s mym stylem jizdy a tarifem elektriny
Jede to?
Netroufnu si rict ze to jede.Presto si myslim, ze tahle motorka muze nabidnout zabavu i zkusenejsimu jezdci, prave diky elektro konstrukci, ktera umoznuje posunout max tocivy moment presne tam kde ho potrebujete. Na brzde jsem s tim nebyl, ale pocitove je to jak 20ti konova motorka.
Zivotnost baterii?
Prave tomuhle nejdazsimu komponentu z cele motorky jsem venoval spoustu casu. Po asi desetiletych pracovnich zkusenostech s nejcasteji pouzivanymi Li-Ion clanky jsem se pro ne nerozhodl.
Pouzite LiFePO clanky jsou bezpecnejsi a maji velice zajimave parametry, bohuzel jejich vaha je vyssi, zde konkretne 26kg. Nicmene, vyrobce clanku deklaruje temer nulove samovybijeni, velkou odolnost vuci teplotam -45 az +85C, vystupni proud az 800A a take kapacitu akumulatoru min 70% i po 5.000 nabijecich cyklech tj. min 250 000 najetych km. Pozor, toto je vsechno za idealnich podminek, ktere proste v realnem svete nikdy nejsou. Zatim je ale zpetna vazba lidi, co pouzivaji tyto clanky a bavil sem se s nimi velmi kladna i proto jsem se pro ne rozhodl.
Co je uvnitr?
Mel sem jasne cile, kterych jsem chtel dosahout a pro toho, kdo jel nekdy na nezpevnenem povrchu, neni tezke uhodnout co to bylo - co nejmensi hmotnost, vsecho tezke co nejniz a ke stredu motorky a zachovat uzkou stavbu stroje. Pritom jsem chtel, aby to nebylo vylozene odporny a vypadalo to porad jako motorka.
Naposledy editováno 29.09.2017 12:53:12
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Elektrická endura [1, 2, 3] KTM Freeride E-XC | SLEEPER | 78 | 12.12.2024 v 21:33 assassin |
Frais Tilting Trike na e-Salonu 2024 [1, 2] KTM Freeride E-XC | xpetrv | 42 | 25.11.2024 v 03:05 xpetrv |
KTM Freeride e-xc KTM Freeride E-XC | JetsurfX | 28 | 3.9.2024 v 19:28 Milagros |
Dovoz mopedu - dph Sur-Ron Light Bee | DonR | 12 | 27.5.2019 v 14:40 CRF1000 |
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... | svahilec | 1 | 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer |