Vybírám motorku pro delší cesty po Evropě většinou ve dvou, ale i na každodenní použití. Nechci se úplně omezovat na hezký asfalt. Neměla by být problém také horší silnice nebo šotolina. Hledám velké pohodlí a spolehlivost. Výkon nehraje až takovou roli. Mělo by ho být ale dost na dva lidi a bagáž.
Výběr jsem zúžil na dva stroje (oba v nájezdu cca 30 tis km):
1) Honda XL 1000 Varadero (ročník 2005-2008)
- cena 100-150 tis
- časem prověřená mašina
2) Yamaha XT 1200 Z SuperTenere (ročník 2011)
- cena 200-250 tis
- kardan
- design malinko lepší
Kdyby stály stejně, volil bych Yamahu kvůli kardanu, designu a malinko vyššímu výkonu. Je mezi nimi ale rozdíl cca 100 tis, které můžu raději procestovat. Nejde mi o to neutratit hodně peněz, ale utratit je maximálně efektivně.
Zkuste mi prosím napsat nějaké názory jak z technického tak z ekonomického hlediska.
Díky všem!
2 reakcí na tento příspěvek XT 1200 SuperTenere vs Varadero 1000
+ lepší motor
+ kardan
+ pohodlná pro dva
+ drátěná bezdušová kola
+ kontrola trakce
+ režim sport a teren
+ lépe svítí
+ hezčí design
+ mladší ročník vs Varadero
+ téměř nezničitelný motor
+ projedeš i lehčí terén
+ servis po 10 000 km
+ sám ji mám a zatím 0 problémů
+ nějaké video z cest
Naposledy editováno 19.09.2017 22:22:21
1 reakcí na tento příspěvek XT 1200 SuperTenere vs Varadero 1000
Každé 10 let staré Varadero bude mít najeto minimálně 60-80 tis. A pokud má na tachometru napsáno 30 tis, tak je to pouze na tom tachometru
1 reakcí na tento příspěvek XT 1200 SuperTenere vs Varadero 1000
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 1200 SuperTenere vs Varadero 1000
alfik68 píše: Takze abychom to shrnuli.Varanisti si budou bránit Varany,Yamahisti si budou bránit Yamahy.Já třeba nemůžu říct dvě křivý slova na Varana.Jedno ano,regulátor.Ale možná jsem se o to jen špatně staral.
Ako sa správne stará o regulátor? O_o
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 1200 SuperTenere vs Varadero 1000
seikos píše: To čekáš že koupíš 10 let staré Varadero s nájezdem 30 tis? Takovéto motorky si obvykle kupují (jako nové) lidi co na tom chtějí cestovat a 30 tis najedou snadno během prvních dvou let.
Každé 10 let staré Varadero bude mít najeto minimálně 60-80 tis. A pokud má na tachometru napsáno 30 tis, tak je to pouze na tom tachometru
je to dost pravdepodobny, ale da se sehnat i nejetej cestak. Vim o TA 05 co ma 20tis a je jak novej...
Vyjimky se najdou...
Naposledy editováno 20.09.2017 07:53:03
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 1200 SuperTenere vs Varadero 1000
dejf. píše: je to dost pravdepodobny, ale da se sehnat i nejetej cestak. Vim o TA 05 co ma 20tis a je jak novej...
Vyjimky se najdou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 1200 SuperTenere vs Varadero 1000
Ale je fakt, že 30 tisíc km je u Varadera spíš vlhký sen a bylo by to hodně o štěstí. Navíc by takovou motorku nikdo nepustil za 100kkč.
Takže ty vlhké sny o nejetých motorkách mě už vyléčily. Koukám na stav než na km nájezd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 1200 SuperTenere vs Varadero 1000
Petrr7 píše: Yamaha
+ lepší motor
+ kardan
+ pohodlná pro dva
+ drátěná bezdušová kola
+ kontrola trakce
+ režim sport a teren
+ lépe svítí
+ hezčí design
+ mladší ročník vs Varadero
+ téměř nezničitelný motor
+ projedeš i lehčí terén
+ servis po 10 000 km
+ sám ji mám a zatím 0 problémů
+ nějaké video z cest
Hmmm, trošku ti tam haprují ty matematické symboly. Nemělo by to být spíš takto?
+ lepší motor
+ kardan
? pohodlná pro dva <- myšleno jako pohodlnější než Varan?
+ drátěná bezdušová kola
? kontrola trakce <- některým to je jedno
? režim sport a teren <- některým to je jedno
+ lépe svítí
= hezčí design <- plichta, jiným se za se víc líbí Varadero
+ mladší ročník vs Varadero
= téměř nezničitelný motor <- plichta, Varana také vydrží nesmysl
= projedeš i lehčí terén <- s Varanem také
- servis po 10 000 km <- Varan má servis po 12 tisících
= sám ji mám a zatím 0 problémů <- plichta, obě jsou nadprůměrně spolehlivé
seikos píše: moji motorku když naleštím a stočím o 70 tis km dolů, prd poznáš. Když si odmyslím dva drobné škrábance (snadno můžu svést na pád ze stojánku), tak jsem schopen ji během čtyřech hodin leštění dostat do vizuálního stavu nové motorky.
jo, ale ten priklad TA 05 s 20tkm znam od novoty. To nebyl nakej nastrel od boku. Proste i takovy se najdou. Ale malokdo to prodava, pac za to nikdy nedostanou to, co by chteli. Vetsinou se takovej dobrej kus sezene za slusny prachy, jenom kdyz majitel potrebuje z nakyho duvodu ihned penize.
kilix píše: Ako sa správne stará o regulátor? O_o
Občas je dobré se podívat na konektory a,,postarat se o ně"Nevěřím,že je mají všichni Varani nové jak od výroby,prostě se může(a stává se to)stát že zoxidují a pak následně,,vyhoří".
kilix> Vozíš pod sedlem jako rezervu kvalitnější náhradu
..a to je druhá možnost...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT 1200 SuperTenere vs Varadero 1000
Tech píše: Taky nevěřím že stěma malýma čočkama svítí lépe než světla z auta co má Varan. Lepší motor, to taky může být sporné (na12tku je spíš slabá), VTR z Varana točí mnohem víc, Yamaha má max. otáček jen něco okolo 7 tis, Varan 9tis. Yamaha má omezení výkonu na první tři kvalty... je ale určitě víc moderní, méně rozbitná a přeci jen víc vhodná do terénu.
Jen jsem chtěl poukázat na až moc nekritickou adoraci jeho vlastní motorky. Je na každém, jestli si přihodí kilo za XTZ nebo ne. Ale pro rozhodování by měl mít k dispozici relevantní informace, což příspěvek č. 1 rozhodně není
Zkráceně - pokud je tvůj sen Námaha a pořídíš Hujdu, tak tě to stejně dožene a půjdeš pro Námahu.
karf píše: seikos> Různý zákoutí kolem žeber a výztuh na motoru nikdy pořádně nevyčistíš a pochybuju, že třeba dráty máš "jako nový". A i kdybys to všechno pořádně vzal wapkou a ještě ručně nějakým kartáčem, tak stačí pohled pod sedlo...jako včera - byl jsem se mrknout na motorku. 2012ka, 37 na tacháči. Vypadala fakt pěkně, jen pár škrábanců na šusplechu pod motorem a pod sedlem dooost zasolená.
Ale je fakt, že 30 tisíc km je u Varadera spíš vlhký sen a bylo by to hodně o štěstí. Navíc by takovou motorku nikdo nepustil za 100kkč.
Varana jsem měl a Tenerka není o 100tis Kč lepší stroj stejně jako GS
O nájezdu můžeme diskutovat ale sem tam se opravdu objeví starší ročník s nízkým nájezdem ...
Mě se to povedlo Varan 8let starej 10tis km -komplet doložený km
Jinak je Varan za ty prachy fakt super spolehlivej a pohodlnej cesťák s velmi nízkými náklady na provoz a servis
www.motorkari.cz/motorka/
Naposledy editováno 20.09.2017 20:43:54
Už to tu bylo mnohokrát, ale vyber si, co se ti líbí a s čím budeš spokojený hlavně ty.
Takže, kdyby jsi udělal anketu, tak bych subjektivně hlasoval pro Tenerku. Důvod je jednoduchý : Varan je motorka z roku 1997-1998, která sice svou dobu trochu předběhla, ale pokrok nezastavíš .... .
Jen namátkou ve prospěch Tenere : lepší podvozek (Varan je trochu houpací kůň), vyšší torzní tuhost rámu (Varan se pod plnou zátěží kapánek kroutí), o kapku lepší vlastnosti v terénu (subjektivní, terenní motorka není ani jedna z nich), menší spotřeba (typuji tak okolo jednoho litru na 100 km ve prospěch Tenerky).
Ovšem Tvé požadavky splní obě varianty.
Motorka s nájezdem 30 000 se sehnat dá musíš mít ale velké štěstí.
Já ho před dvěma roky měl .
Rok 2006 najeto necelých 16 000.Všichni se mi smáli do prvního servisu kdy se mě mechanik ptal kde jsem ji našel, že je tam všechno původní.
Tenerka se mi taky líbí, ale byla na mě moc vysoká a cenově taky někde jinde.
Jinak srovnávat motorky o 5 let a 100 tisíc jinde Trochu si zatipuju, že by ta dražší a novější byla lepší?
EDIT: Jinak výhoda kardanu je přeceňovaná. Scottoiler za 2-3 tisíce poskytne stejnou službu (a je lehčí a víceméně bezúdržbový).
Naposledy editováno 21.09.2017 11:16:59
1 reakcí na tento příspěvek XT 1200 SuperTenere vs Varadero 1000
Edit: Jo o R1200GS jsem taky přemýšlel, ale poměr cena/nájezd/výbava už mě v tomhle případě odrazuje.
Naposledy editováno 22.09.2017 06:18:25
Simitom píše: Mám docela podobné dilema. Vybírám z motorek Yamaha XTZ 1200/Motto Guzzi NTX 1200 Stelvio a Honda Varadero/Suzuki DL 1000 Varadero. Kilometrový nájezd až tak neřeším (30 tis u Varana a Stroma 2004-2007 není moc reálné). Ale dilema zní: 200 tis za Yamahu bez výbavy nebo třeba Varadero připravené na cestování za 130 tis? Je to o tom jestli jsem ochoten za to dát 100 tis. víc, protože co si budeme povídat, za 5 let bude Yamaha stát 120 tis. a zaručeně bude mít pořád najeto těch obligátních 30 tis. kilometrů.....
Edit: Jo o R1200GS jsem taky přemýšlel, ale poměr cena/nájezd/výbava už mě v tomhle případě odrazuje.
Pokud řešíš rozumem poměr cena kvalita výbava tak je Varan bezkonkurenční
Co se týče ztráty hodnoty tak Varan i GS si taky drží hodnotu
Měl jsem Varana a pořídil jednou tak drahýho GS Advíka - že bych si nějak extrémě polepšil se říct nedá .......
Každá motorka má něco do sebe
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 6 | 20.9.2024 v 20:31 MMARTINK |
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 0 | 18.9.2024 v 10:06 Medvedo |
Stator Varadero 1000 rv 2000 Honda XL 1000V Varadero | Patton | 8 | 30.8.2024 v 14:05 Gahan37 |
Slovensko nebo Polsko 26-31/8 Honda XL 1000V Varadero | Epidem | 3 | 17.8.2024 v 20:31 Rubini |
Jižní Čechy Yamaha XT1200Z Super Tenere | kalous72 | 27 | 11.8.2024 v 10:16 kalous72 |