Téma: MZ 150 dusí se
15.10.2017 v 21:40
Zdravím, před nedávnem jsme pořídili MZtu 150ku. Všechno šlapalo jak má. Teď tak dva týdny stála a když jsme chtěli jet na technickou tak normálně chytla (jako vždy) ale po zapnutí světel nebo blinkrů se začala dusit. Po cca 5 min. jízdy bez světel jsme zastavili potom mašinu nakopli a běžela i se světlama. Myslíte že to může být baterkou a tím že se při jízdě dobyla nebo bude zádrhel někde jinde. Baterka nevím jak je tam dlouho ale mzta stála cca 10 let. Nevím jestli předchozí majitel měnil baterku. Když jsme baterku dobyli normálně nabíječkou tak to taky běželo se světlama. Díky za rady jestli se to tu řešilo tak jsem si toho nevšiml, tak kdyžtak promiňte.
Baterkou to být může.
Jestli nemáš měřák napětí a proudu, tak MZtu nakopni a nech ji 10 minut vrčet na volnoběh se zapnutým hlavním světlometem. Občas mrkni na kontrolky, jestli nezačínají pohasínat. Po nějakých cca 2-3 minutách by měl trochu klesnout volnoběh a pohasnout hlavní světlomet. Vydrží-li motorka vrčet bez přidávání plynu (rozsvěcující se kontrolka dobíjení), bude baterka použitelná s tím, že je potřeba ji trochu hlídat.
Jestli měřák napětí a proudu máš, tak nejdříve odpoj jeden fous od baterie a s vypnutým klíčkem změř odběr proudu z baterie. Měl by být 0 Ampér! Bude-li měřák ukazovat i např. 1 miliAmpéru, je v elektrice něco "špatně". Je pak potřeba zjistit, co žere šťávu z baterie. Postupuj dle schema zapojení ať víš, co kam vede.
Po zapnutí klíčku do první polohy by měl být odběr z baterie cca 0,5 A (2A), v druhé poloze cca 1,5 A (3,5A) a ve třetí poloze cca 5 A (7 - 7,5A). Hodnoty v závorkách jsou pro případ sepnuté Hallovy sondy - stav jiskra. Pootočením klikovky odběr spadne na hodnoty před závorkami.
Připoj fous k baterii a změř napětí. Bude-li napětí od nějakých cca 12,5 V víc, může baterie ještě dlouho vydržet za předpokladu, že po zapnutí klíčku nijak rapidně napětí neklesá...
Je-li u MZty dobíjení v pořádku, s přehledem dobije i zdánlivě ztracenou baterii po 10 km jízdy. Není-li dobíjení v pořádku, nová baterie nic neřeší.
Jestli nemáš měřák napětí a proudu, tak MZtu nakopni a nech ji 10 minut vrčet na volnoběh se zapnutým hlavním světlometem. Občas mrkni na kontrolky, jestli nezačínají pohasínat. Po nějakých cca 2-3 minutách by měl trochu klesnout volnoběh a pohasnout hlavní světlomet. Vydrží-li motorka vrčet bez přidávání plynu (rozsvěcující se kontrolka dobíjení), bude baterka použitelná s tím, že je potřeba ji trochu hlídat.
Jestli měřák napětí a proudu máš, tak nejdříve odpoj jeden fous od baterie a s vypnutým klíčkem změř odběr proudu z baterie. Měl by být 0 Ampér! Bude-li měřák ukazovat i např. 1 miliAmpéru, je v elektrice něco "špatně". Je pak potřeba zjistit, co žere šťávu z baterie. Postupuj dle schema zapojení ať víš, co kam vede.
Po zapnutí klíčku do první polohy by měl být odběr z baterie cca 0,5 A (2A), v druhé poloze cca 1,5 A (3,5A) a ve třetí poloze cca 5 A (7 - 7,5A). Hodnoty v závorkách jsou pro případ sepnuté Hallovy sondy - stav jiskra. Pootočením klikovky odběr spadne na hodnoty před závorkami.
Připoj fous k baterii a změř napětí. Bude-li napětí od nějakých cca 12,5 V víc, může baterie ještě dlouho vydržet za předpokladu, že po zapnutí klíčku nijak rapidně napětí neklesá...
Je-li u MZty dobíjení v pořádku, s přehledem dobije i zdánlivě ztracenou baterii po 10 km jízdy. Není-li dobíjení v pořádku, nová baterie nic neřeší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mz 150 nedobíjí MZ ETZ 150, MZ ETS 150 | simon123 | 8 | 9.11.2024 v 16:10 MZ_Mlok |
Enduro pneu na mz etz 150 pomoc s v... MZ ETZ 150 | DejvSimal | 1 | 2.8.2024 v 13:27 Krautkopf |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |