raceczech_listopad





Téma: Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450
14.11.2017 v 17:06
Musím se podělit o dojmy ze svezení na motorce.
450 CCM je anglická motorka vyvinutá v roce 2016 speciálně pro dobrodružné cestování - adventure. Motorka je celá stavěná tak, aby byla co nejlehčí a měla velký dojezd. Váží neuvěřitelných 120kg, má 20l nádrž a dojezd 450km. Motor je BMW 450, který je oproti ostrému závodnímu motoru utlumený a má interval výměny oleje 8000 km. Motor není hnaný do rychlosti, příjemná cestovka je 100 km/h. Motorka má fantastický podvozek - úžasně měkký a při tom se nevlní. Zkusil jsem s ní napálit kládu cca 30cm napříč přes cestu. Podvozek to úplně úžasně pobral, hladce jsem přeskočil. Jezdil jsem na ní celý den - výjezdy, brody, kličkování v lese mezi stromy, objíždění polomů, vypalovačky po polních cestách, kus potokem přes kameny a kus po silnici. Celý den vestoje. A jsem fakt nadšený, to je motorka na výlety, jakou jsem hledal. Lehká, snadno ovladatelná, s úžasným podvozkem a držáky na bágly.
Abych jen nechválil - snesl bych tvrdší sedlo. Při jízdě vestoje mě tlačila zprava hrana sedla do nohy. Jsem vyškolený z ostré KTM EXC 450 a 690 Rally, pracovat s lankovou spojkou je pro mě hodně nezvyklé a tak mi zpočátku, při manévrování na místě, přes kameny nebo v potoce, motor dost chcípal. Chce to nastavit si lépe páčku spojky, více točit, gaznout si před rozjezdem. Je to o natrénování, motor je hodná 450 a chce roztočit. Na motorce bych asi nechtěl ujet 1200km/den, ale to nebyla žádná slast ani na LC4 Adventure, když jsem se vracel z Mongolska… A samozřejmě mi chybí nakopávačka a chlazení vzduchem, ale to je v dnešní době plně elektronických překoňovaných rádoby rally speciálů už jen pohádka.
Pro zajímavost - motorka má jen tři pojistky. 30A na start a zapalování, 10A na světla, 10A na zásuvku na palubce. Tuhle jsem se koukal na pojistkovou skříňku svojí KTM 690. Jedna skříňka je pod sedlem s asi 10 pojistkami a druhá v koptiku na rally přístroje.
Mám-li na závěr motorku jednoduše ohodnotit, tak HODNÁ, OVLADATELNÁ, jednoduchá a DO NEPOHODY.
Už je doma! Bude to motorka na příští dobrodružství! Maroko, Albánie, Mongolsko…

http://www.ccm450.cz/

Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

14.11.2017 v 17:50 | Nahoru | #1
to zní hodně dobře

mám EXC 350 a napálit s ní kládu 30cm napříč cestu,tak bych ty kotrmelce asi nespočítal

1 reakcí na tento příspěvek Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

14.11.2017 v 18:37 | Nahoru | #2
Jak sa pohybuje cena, beba?

(reakce na) Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

14.11.2017 v 18:43 | Nahoru | #3

sifon_ píše: Jak sa pohybuje cena, beba?


neumis si otevrit odkaz a precist?

Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

14.11.2017 v 19:03 | Nahoru | #4
Diky za recenzy skoda ze to je takova raketa

Naposledy editováno 14.11.2017 19:04:19

Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

14.11.2017 v 19:11 | Nahoru | #5
Jo ty 3 pojistky jsou super? - pak museli v Africe vyřezat skoro celou elektroinstalaci jak se jim spekla... Důvod spečení teda nebyl závada ale že snad prý přetížili zadek a nějak u obou motorek utrhaly kabely vedoucí do zadních světel... a ty se dostaly k sobě a už to frčelo...


Jinak věřím že super zábavná motorka - ale přejezdům po vlastní ose s tak malym jednobuchem moc nevěřím (ne že by to nešlo jezdí i na pionýrech ale jaká je to zábava že? )... jo to když si jí letecky pošleš do toho Mongolska nebo na vleku do Albánie příp. Maroka, tam si to pak užiješ

Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

14.11.2017 v 20:43 | Nahoru | #6
Jasně, že na vleku nebo v bedně. Z hltání asfaltu (v originále "asfaltomrdání") jsem už fakt vyrostl. A před měsícem jsem byl ve Vietnamu, měl půjčenou XR 150 a jaká to byla parádní jízda horami.
Ten vyhořelý kabelový svazek byl fakt způsobený přetížením, kdy zadní kolo pro přetížení předřelo kabel ke světlu a od toho to vyhořelo. Nadšení z motorky mi to nijak neubralo, přes kabel si přišroubuji kus plastu.
Ještě uvedu na pravou míru tu přeskočenou kládu, samozřejmě jsem jí neměřil, ale byl takový normální strom přes cestu. Na EXC 450 bych ho dal klidně taky.
Uvidíme po Maroku a Albánii, jestli mě nadšení z CCM 450 vydrží. Osvědčená KTM 690 Rally Raid zůstává v garáži!

1 reakcí na tento příspěvek Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

14.11.2017 v 21:39 | Nahoru | #7
Neskončila náhodou už výroba protože euro 4.
Joo svezení je fajn.

(reakce na) Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

14.11.2017 v 22:11 | Nahoru | #8

kratkej01 píše: Neskončila náhodou už výroba protože euro 4.
Joo svezení je fajn.

výroba skončila proto, že se neskutečně sraly motory a byl předepsaný interval výměny pístní sady 77 motohodin. Ta výměna stála cca 20 tis Kč (se vší kosmetikou kolem) a nikdo to nebyl ochoten platit. Navíc ten motor je totálně tupej a je potřeba ho pořád gazovat a spojkovat. Jezdil jsem s tím po lese a zvyklej z motoru co má pořádnej krouťák (LC4), tak tahle CCM pořád chcípala, protože dole je totálně zdechlá. No a ani ten podvozek není žádná hitparáda.

edit: upřesňuji - skončila výroba BMW x450x. Potom se CCM dohodlo s BMW (společně s výrobcem motoru Kymco), že ten motor totálně otupí, aby mu zdvihli životnost a nemusel se dělat ten servis každých 77 motohodin. Jenže to zase nejede. Ten motor se dá otevřít na původní výkon, se všemi negativy výše popsanými

Naposledy editováno 14.11.2017 22:16:47

Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

14.11.2017 v 22:31 | Nahoru | #9
s tou spojkou...mi to - tak před dvaceti čumilama - 5x chcíplo, než jsem otevřel plyn a rozjel se
jinak souhlasím, je to měkkoučký, příjemný, jen ten motor dole by chtěl posílit aspoň na rozjezd

btw. vojta postoval tvůj odjezd s novým ccm na fb...jestli tu vymoženost používáš

Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

15.11.2017 v 23:25 | Nahoru | #10
Hele taky jsem o tom přemýšlel...... ale ten motor mi absolutně odradil. Hliník mi taky dvakrát netáhne. Přední maska taky jednou bude drahá a nedostupná záležitost. A když se vysypeš tak se zrovna tahle věc ráda zkurví. Celkově jsou malosériovky problém na díly a na ceny
Nakonec jsem si koupil superlínou a superobyčejnou Hondu CRF 250 L. Lehká je taky, vše dostupné, akorát je líná. Ale obalený zavazadly tisíce kilometrů od domova v divočině nebudu stejně dělat nějaký kraviny.Taky chci něco vidět a né jen čumět po dírách a kamenech na cestě ve stokilometrové rychlosti.
Totéž AJP PR7. (to navíc není ani tak lehké jak vypadá).

Naposledy editováno 15.11.2017 23:28:27

Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

16.11.2017 v 08:15 | Nahoru | #11
CRF 250L je rozhodně dobrá volba, také jsem po ní koukal. Ale má malou nádrž a je fakt slabá.

Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

18.11.2017 v 10:45 | Nahoru | #12
Nádrž mám acerbis 12l. Výkon se vyléčit nedá, ale zase to snad přinese větší výdrž. Věřím že na ccm bude pěkné svezení. Konečně někdo přišel s lehkou cestovatelskou motorkou. Tohle je prostě samostatná kategorie kde není moc z čeho vybírat, bohužel ty motory co tam dávají výdrží, spolehlivostí a kednoduchostí zrovna neoplývají. Docela by mě zajímalo jak je na tom třeba shineray 400 alias Mash 400 adventure.... Sem to nikdo nevozí

Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

15.4.2018 v 09:08 | Nahoru | #13
Tlumič řízení Scoot na CCM.

Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

15.4.2018 v 09:12 | Nahoru | #14
Pár fotek z březnového Maroka. Motorka fungovala na jedničku! Spotřeba pod 4 litry. Vyzkoušel jsem jí na pistách, v kamení, na horách, na jezeře Iriki. Byla báječná, splnila, co jsem od ní očekával - lehká motorka na off-road cestování.

Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

16.4.2018 v 08:04 | Nahoru | #15
moc pěkné.
tiše závidím.....

1 reakcí na tento příspěvek Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

15.6.2018 v 20:56 | Nahoru | #16
Tak jsem CCM přechválil. Bohužel se ukázalo, že do čistého endura má velmi daleko. V Albánii mi po 2700km odešla spojka a vytekly vidle. I když uznávám, že jsem se na něm jezdil terény, jako jsem dříve jezdíval na EXC. Zřejmě je ta motorka přeci jen určená na slušnější zacházení a cestování po dobrý cestách. A ne na ježdění po kamenech a v písku.

(reakce na) Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

15.6.2018 v 21:11 | Nahoru | #17
beba> vidle vytečou i na EXC,jak se dostane bláto pod prachovku,tak je konec.ta spojka je vážnější problém......

to je prostě číňan(já vím,psal si anglická motorka,ale podle mně je tam většina věcí čínských)-myšlenka dobrá,95%součástek bez problémů,5% na hovno a jako celek tím pádem taky na hovno.

2 reakcí na tento příspěvek Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

16.6.2018 v 21:10 | Nahoru | #18
Jaký je výrobce těch bočních brašen?? Objem? Asi jsou tam podpěry, že tak hezky drží!?

(reakce na) Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

16.6.2018 v 21:35 | Nahoru | #19

zamak77 píše: Jaký je výrobce těch bočních brašen?? Objem? Asi jsou tam podpěry, že tak hezky drží!?

Pod brašnama vidím i podle fotek rámečky a objem bych tipl na 2x25-30 litrů .

(reakce na) Vyzkoušel jsem a koupil CCM 450

18.6.2018 v 23:55 | Nahoru | #20
zamak77>
Origo řešení

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CCm450, nebo něco pro holku 158cm n... [1, 2] CCM GP 450 Adventure ZdendaZB 46 19.9.2022 v 19:34 ZdendaZB
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... svahilec 1 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer

TOPlist