Téma: odcházejí svíčky
2.5.2018 v 20:57
Zdravím a prosím o radu,
mám HSQ wre 125 r.v. 2007, přes zimu byla dělaná GO motoru a 2 týdny zpět jsem při návratu domů z vyjížďky dojel tak že mi motorka chcípla asi kilák od baráku a musel jsem ji dotlačit domů protože nešla nakopnout a ani neškytla, nicméně vyměnil jsem svíci a motorka jela najednou jak z praku, tak jsem to neřešil a minulý týden jsem ujel cca 2km a zase stejný problém, po výměně jako by nic a po pár kilometrech znova, už jsem tak odepsal asi 10 svíček za víkend. Jinak svíčky dávám Brisk LR11SL, zkoušel sem taky NGK BR9EG a stejný problém. Setkal se s tím někdo a ví kde hledat problém? Celou dobu co motorku jezdím je tam tryska 155ka a nebyl s tím žádný problém.
Další problém, u kterého nevím kde hledat příčinu, je že po nastartování se mi na tachometru ukazují zázračné hodnoty rychlostí kolik jedu např. 255 km/h a motorka stojí na volnoběh, s přidáním plynu se hodnoty hýbou buď nahoru nebo dolů - příčinu hledat nejspíše v kabeláži? Díky za jakoukoliv
mám HSQ wre 125 r.v. 2007, přes zimu byla dělaná GO motoru a 2 týdny zpět jsem při návratu domů z vyjížďky dojel tak že mi motorka chcípla asi kilák od baráku a musel jsem ji dotlačit domů protože nešla nakopnout a ani neškytla, nicméně vyměnil jsem svíci a motorka jela najednou jak z praku, tak jsem to neřešil a minulý týden jsem ujel cca 2km a zase stejný problém, po výměně jako by nic a po pár kilometrech znova, už jsem tak odepsal asi 10 svíček za víkend. Jinak svíčky dávám Brisk LR11SL, zkoušel sem taky NGK BR9EG a stejný problém. Setkal se s tím někdo a ví kde hledat problém? Celou dobu co motorku jezdím je tam tryska 155ka a nebyl s tím žádný problém.
Další problém, u kterého nevím kde hledat příčinu, je že po nastartování se mi na tachometru ukazují zázračné hodnoty rychlostí kolik jedu např. 255 km/h a motorka stojí na volnoběh, s přidáním plynu se hodnoty hýbou buď nahoru nebo dolů - příčinu hledat nejspíše v kabeláži? Díky za jakoukoliv
1 reakcí na tento příspěvek odcházejí svíčky
Nechce sa mi to hladať ale dávaš tám sviečku podla manuálu?
1 reakcí na tento příspěvek odcházejí svíčky
Abys dojel o něco málo dál, mohl bys použít teplejší svíčku. To samozřejmě neodstraní závadu. Ta je buď v samotném kondenzátorovém zapalování, nebo v zapalovací cívce. Jde o to, že napětí na svíčce musí vzrůst dostatečně rychle na cca 10-12kV, v řádu nanosekundy, aby došlo k přeskoku jiskry pouze mezi elektrodami. Při pomalém vzrůstu napětí prochází proud nejdřív karbonem po povrchu izolátorů, dřív než přeskočí jiskra, až se nakonec izolátor "prošvihne". Teplejší svíčka a chudší směs (menší tvorba karbonu a jeho lepší vypalování) můžou tento fatální stav oddálit, ovšem s nebezpečím samozápalů a přehříváním dna pístu při příliš teplé svíčce.
Jiná situace je opalování elektrod. I tady je na vině špatné zapalování. Doba trvání jiskry je asi jednu milisekundu a záleží to na konstrukci nebo stavu cívky. Pokud možno po celou dobu trvání jiskry má být napětí mezi elektrodami a proud mezi elektrodami dostatečně vysoké (100A v první nanosekundě až 1A po jedné mikrosekundě), aby se udržel jasný elektrický oblouk, kde se většina enegie přemění na teplo v plazmatu oblouku. Pokud proud v plazmatu mezi elektrodami klesne pod asi 0,1A, pak zbylá energie cívky ohřívá elektrody. Tento stav trvá v řádu do jedné milisekundy, pokud je to déle, vzniká nadměrný opal elektrod.
Takže veškeré záhady špatných svíček jsou vždy v cívce a v řízení primárního proudu, ať je to magnetové, bateriové nebo kondenzátorové zapalování.
Jiná situace je opalování elektrod. I tady je na vině špatné zapalování. Doba trvání jiskry je asi jednu milisekundu a záleží to na konstrukci nebo stavu cívky. Pokud možno po celou dobu trvání jiskry má být napětí mezi elektrodami a proud mezi elektrodami dostatečně vysoké (100A v první nanosekundě až 1A po jedné mikrosekundě), aby se udržel jasný elektrický oblouk, kde se většina enegie přemění na teplo v plazmatu oblouku. Pokud proud v plazmatu mezi elektrodami klesne pod asi 0,1A, pak zbylá energie cívky ohřívá elektrody. Tento stav trvá v řádu do jedné milisekundy, pokud je to déle, vzniká nadměrný opal elektrod.
Takže veškeré záhady špatných svíček jsou vždy v cívce a v řízení primárního proudu, ať je to magnetové, bateriové nebo kondenzátorové zapalování.
Měl jsem podobný problém, že mi odcházely svíčky.Po dlouhém laborování jsme našli příčinu odlupující se " tvrdochrom " na šoupěti karburátoru. Po výměně šoupěte byl asi na 60 mot/ hod od svíček pokoj. Jináč mi nejlépe u HUSQVARNY CR 125 fungovala BRISK LR 11 SL.
Čau, podľa mojej mienky majú poruchy sviečok súvis s poruchami tachometru. Tacho je digitálne a snímač elektrický . Niekde ti to preráža na kostru, myslím od riadiacej jednotky k indukčnej cievke, alebo????? Preto potom blbne aj to tacho. skontroluj všetky kabelové zväzky , hlavne pri krku riadenia tam vznikajú otery a vie sa vodič predrieť. Prejdi to lupou, voľným okom neuvidíš. Samozrejme spoje . buď rád, že ešte neodišla riadiaca jednotka, alebo alternátor. riešil som takú poruchu a neuveriteľné je ako sa vie izolácia poškodiť pri styku s hliníkovým rámom, pri oceľovom sa najskôr odrie farba rámu, izolácia vydrží. Držím palce pri pátraní.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Schéma zapojení Husqvarna WR 125 | BlackMan_ | 1 | 25.4.2025 v 11:16 udinar |
Dbd Husqvarna WR 125 | BlackMan_ | 8 | 24.4.2025 v 23:17 ja1 |
Zadření/ přehřátí motoru Husqvarna WRE 125 | LukášLE | 25 | 25.3.2025 v 16:50 krokoš |
Husqvarna WR 125 Husqvarna WR 125 | Vykrosenej | 2 | 24.2.2025 v 00:02 Hartik |
Hsq 155ccm Husqvarna CR 125 | ZadrenejPist | 2 | 23.10.2024 v 12:52 Dani3lGOD |