U velkého množství přejezdů není možnost se rozhlédnout, protože jednoduše je vidět třeba jen na 30m !!!
Tedy , když nevidím, tak se musím otočit a jet jinudy, nebo riskovat srážku !
A to už nemluvím o zákonu:
§ 29
(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
Tedy to znamená, když se rozhlédnu a vidím vlak, tak při bílém přerušovaném světle zákaz vjezdu na přejezd neplatí!
Buď jsem debil, nebo je to další věc co v tomto státě nefunguje.
PS:Dnes jsem se zkusil rozhlédnout, kde nebylo vidět !!!!! tedy jsem tam chvíli stál !!! , tedy jsem zastavil a auto za mnou se mohlo zbláznit, co že to dělám - vytroubil mně - zkuste to taky....
Naposledy editováno 26.08.2018 20:38:51
1 reakcí na tento příspěvek Rozhlížení při přejíždění přejezdu
1 reakcí na tento příspěvek Rozhlížení při přejíždění přejezdu
máš naprostou pravdu, že toto ustanovení je v zákoně o provozu na pozemních komunikacích zcela zbytečně. Rozhlédnout se, jestli nejede vlak, velí totiž přirozená inteligence nezávisle na jakýchkoli zákonech automaticky a koho rozhlédnout se nenapadne, toho po právu semele Darwin.
Co se týče bílého přerušovaného světla, blížícího se vlaku a bezproblémové jízdy přes železniční přejezd, dokážu si z praxe teď hned jen tak z hlavy vzpomenout na tři takové různé situace, které lze běžně zažít. Docela mě udivuje, že tebe nenapadla ani jediná.
Jestli jsi dočetl až sem, možná už znáš i odpověď na svoji otázku, jestli jsi debil.
2 reakcí na tento příspěvek Rozhlížení při přejíždění přejezdu
1 reakcí na tento příspěvek Rozhlížení při přejíždění přejezdu
Prostě to musíš víc rozpálit, na nějaký rozhlížení není čas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
Lála píše: Asi to většina lidí nedělá, ale taky se rozhlížím, jestli soudruzi z ČD náhodou neudělali chybičku...
Jen bych tě poopravil. Přejezdy, stejně jako koleje atd., patří správě železniční dopravní cesty s.o. Kdežto ČD, Studentagency, Leoexpes atd., jsou pouze dopravci, kteří po těch kolejích jezdí, ale za stav těchto zařízení rozhodně neodpovídají.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
K4m3n píše: Rozhlížím se vždy. Už jsem dával přednost vlaku na přejezdu, kde blikalo bílé světlo.
Přejezdové zabezpečovací zařízení je jen elektrotechnické zařízení a i to může mít poruchu. Po nehodě u Vraňan, kdy došlo k záměně přejezdů, jsou všechny přejezdová zab. zařízení(mino jiné i kříže) označena ze zadní strany číslem pro přesnou identifikaci. Není nic jednoduššího, než při podezření na nesprávnou funkci toto číslo nahlásit.
To sem píšu hlavně proto, že tohle se může hodit třeba pro upřesnění místa v případě nehody.
vybouřená_mrkev píše: Milý Oldo,
máš naprostou pravdu, že toto ustanovení je v zákoně o provozu na pozemních komunikacích zcela zbytečně. Rozhlédnout se, jestli nejede vlak, velí totiž přirozená inteligence nezávisle na jakýchkoli zákonech automaticky a koho rozhlédnout se nenapadne, toho po právu semele Darwin.
Co se týče bílého přerušovaného světla, blížícího se vlaku a bezproblémové jízdy přes železniční přejezd, dokážu si z praxe teď hned jen tak z hlavy vzpomenout na tři takové různé situace, které lze běžně zažít. Docela mě udivuje, že tebe nenapadla ani jediná.
Jestli jsi dočetl až sem, možná už znáš i odpověď na svoji otázku, jestli jsi debil.
1 reakcí na tento příspěvek Rozhlížení při přejíždění přejezdu
1. jak je to nesmyslně napsaný:
"§ 29 (1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení."
Tedy to znamená, když se rozhlédnu a vidím vlak, tak při bílém přerušovaném světle zákaz vjezdu na přejezd neplatí!!!!
2. jak je přejezd zastaralý:
V kapse má každý malý počítač a nemůžeme se spolehnout na přejezdy.
Místo aby se to předělávalo na moderní technologii ,tak se snaží vylepšit stávající system.
3. jak se rozhlížíte:
A jak se rozhlížíte, když opravdu na ohromné spoustě přejezdů uvídíte prd !
To se rozhlížíte i na všech semaforech na křižovatkách, proč mám věřit semaforům ?
Leon73 píše: Jen bych tě poopravil. Přejezdy, stejně jako koleje atd., patří správě železniční dopravní cesty s.o. Kdežto ČD, Studentagency, Leoexpes atd., jsou pouze dopravci, kteří po těch kolejích jezdí, ale za stav těchto zařízení rozhodně neodpovídají.
Byl jsi rychlejší. Nicméně, ani podrobné vysvětlení nedodá přirozenou inteligenci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
olda33 píše:
3. jak se rozhlížíte:
A jak se rozhlížíte, když opravdu na ohromné spoustě přejezdů uvídíte prd !
To se rozhlížíte i na všech semaforech na křižovatkách, proč mám věřit semaforům ?
Budeš se dost divit, ale i na klasické semafory řízené křižovatce se, když jsem na "první pozici" a rozsvítí se "moje" zelená, těsně před rozjezdem mrknu do směrů které měly volno. A párkrát se mi to docela vyplatilo. Kdybych se nerozhlídl a akceleroval hned, tak jsem se svezl kousek na haubně či nárazníku.
Na železničním přejezdu vždy a všude. 500 kg kontra 40 tun (nejméně), s tím se nejde poměřovat. Vlak má vždycky pravdu.
A pro odlehčení - vím o případu, kdy se na nechráněném přejezdu potkala mašina s autem, jehož řidička (mladá slečna) se posléze na policii obhajovala s poukazem na to, že "měla přece přednost zprava". Hodně dávno tomu, jižní Čechy... Naštěstí to odnesly jen plechy auta a odřená barva na náraznících mašiny.
Capt.Orr píše: Platí zde nepřímá úměra: čím větší rychlost vozidla při přejíždění přejezdu, tím menší čas strávený na přejezdu a tedy i menší riziko srážky.
Prostě to musíš víc rozpálit, na nějaký rozhlížení není čas
asi tak nějak, kdysi jsem taky zastavoval, rozhlížel se...dnes otočím plynem
1 reakcí na tento příspěvek Rozhlížení při přejíždění přejezdu
České dráhy mají s přejezdy společného je to že přes ně jezdí jako my motorkáři. Přejezdy přejezdy a koleje vlastní stát prostřednictvím firmy SŽDC (Správa železniční dopravní cesty) která přejezdy (ne)udržuje. Takže když kvůli přejezdům nadáváme na ČD, je to stejný příměr jako kdybychom řidiči autobusu nadávali kvůli semaforům na křižovatce.
Pokud na přejezdu bliká bílé světlo, jsou závory nahoře a jede vlak tak se člověk lekne, ale věřte že toto je zabezpečeno tím že strojvedoucí musí podepsat papír, že ví že přejezd je v poruše a tím přebírá veškerou odpovědnost za průjezd přejezdem. Musí jet tak aby zastavil před jakoukoliv překážkou a nic nesrazil. Za 30 let nepamatuji že by díky strojvedoucímu kvůli tomuto vznikla nehoda.
Jako na dráze je velkej bordel, ale v tomto ohledu můžeme být celkem klidní
A když je taková porucha, tak to strojvedoucí vždy ví?
Je nereálné se rozhlédnout , když není pořádně od přejezdu vidět, tak jak se má přejezd bezpečně přejet ?
Je to dost nepřehledná situace.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
Připadá mně to tak, že místo aby se udělali spolehlivé (v dnešní době je to určitě technicky možné) přejezdy, tak se přenáší odpovědnost na řidiče.
Nechci chytračit, ale jen bych se rád dozvěděl jak to je, protože to povazuju za důležitější než spoustu jiných věcí v silničním provozu (a nebudu znovu psát o častém problému, že není z přejezdu vůbec vidět ).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
A ano, strojvedoucí dnes už ví opravdu vždy v jakém stavu přejezd je a za průjezd nese plnou odpovědnost. Dokonce je mu to sděleno písemně proti podpisu a pokud ta možnost není tak telekomunikačním zařízením které je nahrávané.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
Ale pořád je prča toto :
"§ 29 (1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozhlížení při přejíždění přejezdu
olda33 píše: chiro2> OK, tedy se rozhlížíme pouze kvůli tomuto případu.
Ale pořád je prča toto :
"§ 29 (1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení."
...a co je divného na tom, že po odjezdu vlaku se opět rozsvítí světlo? Vlak může klidně už houkat před dalším přejezdem, nebo do stanice...
Naposledy editováno 21.08.2018 21:55:18